Konstantinas stanislavskis "Etika"


Teatro referatas.

Lietuvos edukologijos universitetas teatro supratimas referatas konstantinas stanislavskis „ etika “. Garsusis stanislavskio metodas. Realistinis - psichologinis teatras. Literatūros sąrašas.


Stanislavskis rėmėsi realizmo pagrindu, siekė, kad teatras taptų kuo natūralesnis, kad vaidyba pavirstų tarsi ne vaidyba, o personažo išjautimu iki menkiausiai pastebimų jo charakterio savybių.

K. Stanislavskis savo metode išskyrė kelis svarbiausius aspektus, kurie būtini norint įsikūnyti į personažą. Jis minėjo, kad aktoriaus laikysena scenoje turi būti kuo natūralesnė, vėliau natūralumas tapo firminiu „Group“ teatro ženklu Stanislavskio aktorius skatinamas naudoti pasąmonę tam, kad savyje iššauktų tam tikras praeities užkoduotas emocijas ir jas pritaikytų kuriamam personažui ir nors pati technika sąmoninga, tačiau iš vidaus yra žadinama pasąmonės: “Artisto technika – sąmoninga. Jis naudojasi viena dešimtąja, prieinama kūryboje mūsų sąmonei, siekdamas natūraliu būdu pažinti ir pažindinti gyvenimui devynias dešimtąsias vaidmens pasąmoningo kūrybinio gyvenimo: pasąmoninga per sąmoningą – toks mūsų meno lozungas.” K. Stanislavskis “pasąmonės“ ir “dvasios” sąvokas laikė esminėmis savo sistemai, todėl ši jo metodo pusė socrealizmo laikais buvo susilaukusi nemažai kritikos, ji laikyta pavojingai “idealistine”.

Bene esminis Stanislavskio metodo periodas yra įsijautimas, kuris tarsi padeda personažo tapatybės pamatą aktoriaus viduje. To pamato statybą palengvina išsikeliamas personažo viršuždavinys, tarsi veikėjo gyvenimo „moto“. Kadangi dažniausiai pjesėje jau būna nupasakotas personažo gyvenimas su konkrečia baigtimi, tai aktoriui palengvina „moto“ kūrimą, vėlgi tas viršuždavinys negali būti suvokiamas sąmoningai, jis turi būti sukurtas intuityviai, taip jis tampa įgilintu ir stipriu. Aktorius ir šiame etape turi ieškoti savyje panašaus jausmo, kurį „jaučia“ personažas, kai tas jausmas atrandamas, tuomet galima pradėti jį savyje nuolatos „auginti“. Jausmas turi būti auginamas tol, kol tampa nebe kažkieno, o savu jausmu: „Jeigu aš nutolau nuo savęs, jeigu aš kopijuoju žmogų, - vadinasi, aš atkuriu vaizdą ne savais jausmais, vadinasi, vaizdas bus negyvas. Aktoriaus jausmai turi visuomet būti savi.

  • Teatras Referatai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 7 puslapiai (1707 žodžiai)
  • Universitetas
  • Teatro referatai
  • Microsoft Word 21 KB
  • Konstantinas stanislavskis "Etika"
    10 - 10 balsai (-ų)
Konstantinas stanislavskis "Etika". (2016 m. Birželio 11 d.). http://www.mokslobaze.lt/konstantinas-stanislavskis-etika.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 07 d. 12:47