Konstruktyvizmo ir biohioverizmo raiška suaugusiųjų švietime


Pedagogikos referatas. Įvadas. Biheviorizmo ir konstruktyvizmo teorijų samprata. Biheviorizmo ištakos. Bihevioristinė išmokimo teorija. Konstruktyvistinė mokymosi samprata. Andragogikos teorijų raiška suaugusiųjų švietime. Suaugusiųjų mokymosi stiliai. Asmenybė ir mokymosi tikslai. Elgsenos ir aplinkos svarba mokymesi. Konstruktyvizmo raiška suaugusiųjų mokymesi. Išvados. Literatūra. Šaltiniai.


Mokymasis visą gyvenimą apima organizacijų, institucijų, visuomenės teikiamas galimybes mokytis bei žmogaus tobulėjimą, jo atsakomybę už savo mokymąsi. Pasižyminti sparčiai kintančiu mokslu, šiandieninė žinių visuomenė yra tiek politinio, tiek edukologinio diskurso neatskiriama dalis. Suaugusiųjų švietimas virsta suaugusiųjų mokymusi visą gyvenimą, nes mokymosi reikšmė šiame kontekste nuolat didėja kuriant besimokančią visuomenę (Edwards, 1997; Coffield, Williamson, 1997; Merrics, 2001; Zuzevičiūtė, 2005). Kadangi tik išaugusios kompetencijos sudaro prielaidas aktyviai mokslinei ir technologinei kūrybai, besimokanti visuomenė ir spartūs technologiniai pokyčiai yra neatsiejami. Tik mokydamiesi žmonės prisideda prie socioekonominės savo raidos.

Darbe analizuojama problema. Dviejų andragogikos teorijų – biheviorizmo ir konstruktyvizmo reiškimasis suaugusiųjų švietime.

Darbo tikslas. Išanalizuoti biheviorizmo ir konstruktyvizmo raišką suaugusiųjų mokymesi.

Darbo aktualumas. Siekiant aiškiau suprasti nagrinėjamą problemą, aktualu išsiaiškinti biheviorizmo ir konstruktyvizmo sampratas bei įžvelgti šių sampratų bruožus suaugusiųjų švietime.

Darbo uždaviniai.

Aptarti bihevioristinę mokymosi teoriją.

Apibrėžti konstruktyvistinę mokymosi sampratą.

Pabrėžti suaugusiųjų mokymosi stilius.

Aptarti mokymosi tikslus ir besimokančiąją asmenybę.

Atskleisti biheviorizmo ir konstruktyvizmo teorijų reiškimąsi suaugusiųjų mokymesi.

Darbo metodai. Analizuojant andragogikos teorijas suaugusiųjų švietime, naudotas mokslinės literatūros analizės metodas.

Biheviorizmo pirmoji žodinė apibrėža J.B.Watson buvo pateikta 1903 m. Įkvėptas savo psichologijos tyrimų su gyvūnais, paskatintas L.Morgan ir E.Thorndike darbų, jis ryžosi charakterizuoti biheviorizmo sąvoką. Tačiau iš kolegų ir visuomenės jis pritarimo nesulaukė. Argumentuota tuo, kad sąvoka tinkama gyvūnams, bet ne žmonėms. Pirmasis viešas J.B.Watson‘o pasisakymas – paskaita Jeilio universiteto Psichologijos fakultete 1908 m. (Watson J.B., 2004, 10p.). Tačiau pasisekimo ir čia nesulaukta. 1913 m. parašė straipsnį „Psichologija bihevioristo akimis“, siekdamas biheviorizmą atriboti nuo dabartinių teorijų, tradicinių sąvokų ir terminijos. Straipsnis tapo bihevioristų manifestu. Todėl jis iki šių dienų vertinamas kaip nomotetinės psichologijos raidos žymių (Watson J.B., 2004, 371 p.).

Tarp 1912 m. ir neobiheviorizmo iškilimo XX a. ketvirtajame dešimtmetyje biheviorizmas tapo vyraujančia JAV psichologijos mokykla. Didžiajai daliai amerikiečių biheviorizmo teorija nustatė psichologijos klausimų ribas, o biheviorizmo metodologija apibrėžė jų veiklą kaip mokslo praktiką (Watson J.B., 2004, 378 p.)

Bihevioristinės mokymosi teorijos šalininkai ( I. Pavlov, J. B. Watson, C. L. Hull, E. R. Guthrie, B. E. Skinner ir kt.) teigia, kad žmogaus veiksmus galima paaiškinti kaip kokių nors veiksnių suformuotas sąlygines reakcijas, refleksus ar įpročius.

Ši, Vakaruose ilgai vyravusi teorija, pagrįsta sąlyginių refleksų susidarymu, operantiniu bei socialiniu išmokimu – palyginti paprastomis ir patikrinamomis išmokimo rūšimis. Bihevioristinės išmokimo teorijos populiarumą skatino keli veiksniai. Pirma, jos teiginiai galėjo būti tikrinami eksperimentu, tenkinančiu gamtamokslinio eksperimento reikalavimus; XX a. įsitvirtinusi neopozityvistinė mokslinio pažinimo metodologija, bihevioristinės krypties tyrimus ne tik palaikė, bet ir pripažino kaip vienintelį ugdymo tikrovės mokslinio pažinimo būdą. Antra, mokslininkai galėjo atlikti eksperimentus su gyvūnais; buvo eliminuotas ugdymo tyrėją kankinantis imperatyvas nepakenk vaikui. Šių tyrimų duomenų pagrindu labai sėkmingai kuriami išmokimo matematiniai modeliai, grindžiami stochastinių procesų teorija.

  • Pedagogika Referatai
  • 2015 m.
  • 14 puslapių (3257 žodžiai)
  • Pedagogikos referatai
  • Microsoft Word 18 KB
  • Konstruktyvizmo ir biohioverizmo raiška suaugusiųjų švietime
    10 - 3 balsai (-ų)
Konstruktyvizmo ir biohioverizmo raiška suaugusiųjų švietime. (2015 m. Balandžio 07 d.). http://www.mokslobaze.lt/konstruktyvizmo-ir-biohioverizmo-raiska-suaugusiuju-svietime.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 06 d. 10:17