Konteinerių ekspedijavimas


Logistikos diplominis darbas. Įvadas. Krovinių ekspedijavimo procesai. Krovinių konteineriuose ekspedijavimo samprata. Multimodalinių krovinių gabenimo organizavimas. Ekspeditoriaus vieta gabenimo procese. Konteinerių panaudojimas eksporte. Naudota literatūra.


Temos aktualumas. Visame pasaulyje tiekiant prekes į valstybės vidaus bei užsienio rinkas, šių prekių srauto judėjimą aptarnauja įvairios logistikos paslaugos, glaudžiai susietos su krovinių ekspedijavimu. Be ekspedijavimo prekių tiekimas praktiškai neįmanomas. Ekspedijavimas apima daugely veiklų, kurios užtikrins, kad krovinys klientą pasieks reikiamu laiku bei reikiamoje vietoje ir ir pats krovinio saugumas bus užtikrintas. Įmonės, teikiančios ekspedijavimo paslaugas, vykdo visą spektrą darbų, susijusių su krovinių gabenimu: krovinių pakrovimas, reikalingos dokumentacijos parengimas bei tvarkymas, saugumas, draudimas, ir, žinoma, prekių pristatymas į paskirties vietą. Todėl kiekviena ekspedijavimo įmonė turi ieškoti būdų, kaip geriau optimizuoti gabenimo organizavimą.

Šiame darbo skyriuje siekiama išanalizuoti jūrinių konteinerių ekspedijavimo reikšmę bei funkcijas, multimodalinių pervežimų ypatumai, įvairių transporto priemonių gabenimo privalumai ir trūkumai. Atkreipiamas dėmesys į dokumentaciją, kuri yra dažniausiai naudojama transportuojant konteinerįmultimodaliniais pervežimais, nes nuo to, kaip teisingai užpildyti dokumentai, priklauso, ar bus problemų jį transportuojant.

Ekspedicijos paslaugos tarptautiniuose verslo santykiuose daro labai didelę įtaką ekonomių santykių vystymuisi, nes šiuo atveju, konteinerių ekspedijavimas yra pagrindinis veiksnys norint prekes atsigabenti iš kito žemyno konsoliduojant kelias transporto rūšis.

Jis didina tarptautinėse rinkose realizuojamų prekių naudingumą ir kartu jų paklausą.

Apsirūpinant užsienio šalių ištekliais ir tiekiant gatavas prekes į užsienio rinkas, medžiaginį išteklių ir prekių srauto judėjimą aptarnauja daug logistikos paslaugų. Pirmiausia išteklius ir prekes reikia nugabenti iš vieno geografinio taško į kitą. Tai atliekama panaudojus kelių ar vandens transportotransporto priemones (Urbonas, 2005).

Ekspedijavimas tai logistinė paslauga, kuri atsirado labai seniai. Paslauga - tai veikla arba veikimo procesas, ji yra neapčiuopiama. Paslauga –tai tarpusavio santykiai tarp paslaugos teikėjo ir vartotojo arba kliento, šiuo atveju ekspeditorius teikią paslaugą klientui išnuomodamas iš laivybos linijos konteinerį, kuriame bus patalpintas tam tikras kliento krovinys ir bus nugabentas į paskirties vietą

Bendrąsias ekspedijavimo sąlygas Lietuvoje reglamentuoja Ekspeditoriaus ir Užsakovo santykiai, apimantys krovinių ekspedijavimą.

Kroviniu ekspedijavimas – krovinių arba krovinių konteineriuosegabenimo organizavimas ir su tuo susiję veiksmai, numatyti kroviniu ekspedijavimo sutartyje (Lietuvos Respublikos Civilinio kodekso 6.824 str.).

Apibendrinant visas aukščiau paminėtas ekspedicijos sąvokas galima išskirti dvi ekspedicijos rūšis - ekspediciją bandoma apibrėžti konkrečiai išvardijant ekspeditorių atliekamas funkcijas, kas dabartiniame Lietuvos Respublikos Civiliniame Kodekse yra įvardijama kaip pagrindinės ar papildomos ekspeditoriaus funkcijos, dėl kurių susitariama ekspedicijos sutartyje (Lietuvos Respublikos Civilinio Kodekso 6.824 straipsnio 5 ir 6 dalys).

Šiandieninėje pasaulio rinkoje prekių pristatymo procesas susijęs su papildomu darbo procesu, kurio vykdymas lemia efektingą prekių paskirstymą. Ir būtent transporto – ekspedicinės įmonės atlieka tokio paskirstymo uždavinį. Transporto – ekspedicinės įmonės gali būti savotiškais tarpininkais tarp įvairių įmonių ir organizacijų. Ekspedicinės įmonės padeda daugianacionalinėms kompanijoms arba kompanijoms, operuojančioms keliose rinkose, efektingiau pristatyti ir realizuoti jų produkciją.

Ekspedijavimas apima didelį spektrą įvairių paslaugų. Kiekvienos ekspedicinės įmonės veiklos gali skirtis, ta prasme, gali atlikti daugiau ar mažiau paslaugų susijusių su ekspedijavimu, todėl ekspedijavimo veiklos yra šios:

Optimalaus reisui transporto ieškojimas bei parinkimas;

Tik didelės ekspedicinės įmonės, turinčios keletą šimtų darbuotojų ir filialų tinklą Europoje ar pasaulyje yra pajėgios teikti užsakovams kompleksines ekspedijavimo paslaugas (Bishof, Meister ir kt., 2002).

Pasaulyje vykstant globaliems verslo procesams pasaulinės rinkos susilieją į vieną sferą, taip apimdamos atokiausias vietas. Norint atsigabenti žaliavas ar nugabenti krovinius iš/į kitas valstybes ar žemynus gali nepakakti vienos transporto rūšies. Gabenant krovinius iš vienos vietos į kitą gali būti pasirinktas bet kuris vienas ar keletas iš trijų transportavimo būdų – sausumos, oro arba vandens transporto (Minalga, 2004).

Piggyback - gabenant krovinius tam tikrais maršrutais labiau ekonomiška pasinaudoti krovininiu traukiniu ant geležinkelio platformos už garvežio pervežamais treileriais.

Neatsiejamas dalykas jūrinių konteinerių gabenimo sferoje yra fideriniai laivai. Fideriniai laivai - konteineriniai laivai naudojami pervežti krovinius, iš anksto supakuotus į konteinerius, kurių masė su kroviniu siekia nuo 10 iki 40 tonų. Konteineriniai laivai išsiskiria didelėmis angomis virš denio, kuris palengviną tokią sunkią operaciją, kaip horizontalus krovinių judėjimas triume. Konteineriniuoselaivuosekrovimoprietaisųnėra (gearless containerships): krovosdarbaiatliekamiįrenginiais, kurieyrauoste, kitaip- vadinamaisterminalais. Pagrindejieplaukioja tarp žemynų (Azija – Afrika –Europa – Amerika).

Konteinerių ekspedijavimas. (2015 m. Balandžio 14 d.). http://www.mokslobaze.lt/konteineriu-ekspedijavimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 04 d. 06:03