Konteinerių srautų prognozavimas


Logistikos kursinis darbas.

Įvadas. Talino uostas. Konteinerių tipai. Konteinerių krova ir sandeliavimas. Konteinerių srauto prognozavimas ir pagrindimas. Krovinių srautų prognozavimo metodai. Krovinių srautų prognozavimas. Išvados. Literatūra.


Krovinių srautas yra pagrindinis uostų, kaip transporto sistemos dalies, funkcionavimo veiksnys, todėl krovinių srauto prognozavimas ir formavimas turi ypač didelę praktinę reikšmę. Uosto infrastruktūros ir pavienių jo dalių plėtojimas reikalauja didelių investicijų, kurios atsiperka tik per kelis dešimtmečius, todėl investicijų efektyvumas priklauso nuo srautų prognozavimo ir valdymo. Nepakankamas uosto pajėgumas lemia laivų, autotransporto, geležinkelio vagonų prastovas ir nuostolius, atsirandančius dėl laiku nepristatytų krovinių.

Talino uostas – tai didžiausias Estijos uostas, įsikūręs valstybės šiaurėje, Suomių įlankos pietiniame krante. Uostas susideda iš 5 mažesnių dalių, iš kurių pats didžiausias – Mugos krovininis uostas, kuris perkrauna didžiąją krovinių dalį Jungtiniame Talino uoste.

Darbo tikslai: išanalizuoti 10 metų konteinerių statistinius duomenis ir paskaičiuoti krovinių kiekio prognozavimą 10 metų.

Talino uostas – tai valstybinis jūrų uostas, kurio strateginis tikslas sukurti Estijos konkurencingumą kaip jūrinės valstybės. Talino uosto veiklą apima kroviniai ir jų apdorojimas, keleiviai ir jų aptarnavimas, nekilnojamojo turto plėtra, laivyba ir energetika.

Uostas susideda iš 5 dalių: 1. Senasis Talino uostas;

Talino uostas perkrauna konteinerius Mugos ir Pietų Paldiskio uostose. Mugos uostas yra didžiausias iš visų 5 uostų, kuris yra vienas iš nedaugelio neužšąlančių uostų Šiaurinėje Europos dalyje, taip pat vienas iš giliausių (18m.) ir moderniausių Baltijos jūros regione. Paldiskis - antrasis pagal dydį uostas, kuris specializuotas eksporto ir importo, bei tranzitinių krovinių perkrovimu.

Šiame darbe analizuosiu perkrautų konteinerių srautus Talinino uoste. Žemiau pateikiu lentelę, kurioje nurodyti perkrautų konteinerių kiekiai.

Pagal pateiktus duomenis matome, jog konteinerių perkrovimų srautai sparčiai pradėjo augti nuo 2009 metų. Ši augimo tendencija turėtų išlikti, kadangi krovinių gabenimas naudojant jūrinius konteinerius vis auga ir auga.

ISO standartas konteinerį apibrėžia taip: konteineris – tai tvirta, ne mažesnio nei 1m3 tūrio uždara talpa, kurią galima pervežti įvairiomis transporto priemonėmis, mechanizuotai pakrauti ir iškrauti, taip pat naudoti pakartotinai. Konteineriai, pagal jų talpą, įkrovą ir gabaritus, priskiriami sustambintiems krovinių vienetams, kuriuos galima pakrauti ir iškrauti naudojant universalią ir specialią krovimo techniką.

Universalūs – tai visi konteineriai, išskyrus tuos, kurie naudojami gabenimui oro transportu arba specialių tipų kroviniams (greitai gendantiems, skystiems, biriems). Toks konteineris yra uždara plieninė dėžė, skirta plačios krovinių nomenklatūros gabenimui.

  • Logistika Kursiniai darbai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 21 puslapis (2370 žodžių)
  • Universitetas
  • Logistikos kursiniai darbai
  • Microsoft Word 622 KB
  • Konteinerių srautų prognozavimas
    10 - 3 balsai (-ų)
Konteinerių srautų prognozavimas. (2016 m. Balandžio 04 d.). http://www.mokslobaze.lt/konteineriu-srautu-prognozavimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 23:28