Kontrolės proceso etapų analizė


Vadybos referatas. Įvadas. Kontrolė. Kodėl svarbu tinkamai organizuoti kontrolę? Kontrolės rūšys. Kontrolės būdai. Kontrolės proceso etapai. Išvados. Literatūros sąrašas.


Vadyboje kontrolė yra labai svarbi valdymo funkcija, ypač svarbi organizacijai ir skirta organizacijos tikslams pasiekti. Planai ne visada vykdomi taip, kaip numatyta. Ne visada žmonės teisingai priima jiems paskirtas teises ir pareigas. Ne visada vadovams pavyksta teisingai motyvuoti žmones, kad būtų efektyviausiai įgyvendinti tikslai. Keičiantis aplinkai, organizacija turi prie jos pritapti, todėl organizacijos vadovybei pavyksta pasiekti numatytus tikslus tik kontroliuojant. Viena iš priežasčių, kodėl reikalinga kontrolė, yra ta, kad geriausi planai gali būti iškraipomi, o kontrolė padeda vadovams stebėti aplinkos pokyčius ir jų įtaką organizacijos pažangai. Taigi šiame darbe išskirsiu kontrolės etapus, kurie yra svarbūs, kad procesas būtų dar efektyvesnis.

Darbo tikslas. Kuo geriau suprasti, suvokti kontrolės procesą, išsiaiškinti jos esmę, funkcijas, išnagrinėti ir įvertinti teoriją.

Darbo uždaviniai. Išanalizuoti literatūrą aktualia tema, susipažinti su kontrolės procesu ir jos etapais, ypatumais, sužinoti apie kontrolę kuo daugiau.

Faktiniams darbo rezultatams lyginti su planiniais (ar nustatytomis darbo rezultatų normomis) taikomi šie būdai: [6]

Matavimo. Faktinis reiškinys lyginamas su nustatytu etalonu – nustatomos prekės, paslaugos kiekybės ir kokybės charakteristikos.

Registravimo. Registruojami konkretūs pasirinkti darbo proceso eigos etapai, kurių požiūriu matuojamas darbo proceso progresas, nustatomos kontrolei reikalingos nagrinėjamo darbo proceso etapo charakteristikos. Šis būdas taikomas prekių, paslaugų vertės ir kokybės kontrolei.

Skaičiavimo. Kontrolė vykdoma remiantis tikslinių skaičiavimų rezultatais, naudojant matavimo, registravimo būdais gautus duomenis. Šis būdas taikomas prekių, paslaugų, sudėtingų turinio požiūriu, parametrų kontrolei.

Apklausų. Kontrolė vykdoma apklausiant su nagrinėjamu gaminiu ar paslauga, jai pateikti atliktinų užduočių vykdymo procesu susijusius asmenis (pavyzdžiui, vartotojus – apie gaminio ar paslaugos kokybę, darbuotojus – apie darbo procesą, išteklių darbui atlikti poreikį, tikslingumą, pakankamumą ir pan.).

Ekspertizės. Faktinis rezultatas su planuotuoju lyginamas grupės kvalifikuotų atitinkamos srities specialistų. Šis būdas taikomas turinio parametrų požiūriu sudėtingų, specialios kompleksinės kompetencijos reikalaujančių prekių, paslaugų kontrolei.

  • Vadyba Referatai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 10 puslapių (1743 žodžiai)
  • Universitetas
  • Vadybos referatai
  • Microsoft Word 67 KB
  • Kontrolės proceso etapų analizė
    10 - 3 balsai (-ų)
Kontrolės proceso etapų analizė. (2015 m. Gruodžio 03 d.). http://www.mokslobaze.lt/kontroles-proceso-etapu-analize.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 22:44