Koordinatinių programinių staklių stalo pavaros valdymo sistemos stabilumas


Stalas is variklio. Koordinatinis stalas. Koordinatiniu stakliu alyva. Koordinatines el dalys. Koordinatiniu stakliu valdymas. Programiniu stakliu valdimas. Tachogeneratoriaus. Tachogeneratoriaus generuojama daznis. Frezavimo staklės varikliu kintamas greitis. Stakliu tikslumo tyrimas.

Mechanikos laboratorinis darbas. Darbo tikslas. Ištirti pozicinių programinių staklių stalo vienos koordinatės pavaros valdymo sistemos stabilumą, įvedus nurodytus parametrus. Atlikti sistemos koregavimą. Ištirti koreguotos sistemos stabilumą.


Ištirti pozicinių programinių staklių stalo vienos koordinatė pavarą sudaro nuolatinės srovės variklis (v), tiristorinis keitiklis (tk), ribojimo grandis (rg), stiprintuvas (s) ir tachogeneratorius (tg). Valdymo signalas x gaunamas iš programos įrenginio; išėjimo signalas y yra staklių stalo st poslinkis. Pavaros valdym nuolatinės srovės variklio sukimosi dažnis reguliuojamas, keičiant srovės įtampą. Kintamas variklio sukimosi greitis reikalingas tam, kad būtų galimą našiai dirbti, o kartu ir tiksliai pozicionuoti Pastatyti tam tikroje padėtyje staklių stalą. Tiksliam pozicionavimui (iki mm tikslumu) reikalingas labai mažas stalo judėjimo greitis, tačiau stalą dažnai tenka perstumti gana dideliais atstumais. Dėl to stalo poslinkiai atliekami kintamu greičiu: eigos pradžioje stalas juda greitai (taip sutaupomas darbo laikas), o, stalui artėjant prie norimos padėties, greitis palaipsniui mažinamas, kad stalą būtų galima sustabdyti tiksliai norimoje vietoje. Srovė į nuolatinės srovės variklį ateina iš tiristorinio keitiklio. Pastarasis atlieka dvi funkcijas: 1) išlygina elektros tinklo trifazę kintamą srovę, 2) priklausomai nuo valdymo signalo įtampos u, keičia nuolatinės srovės įtampą v. Kai signalas u stiprėja, įtampa v didėja - variklio rotorius sukasi greičiau ir atvirkščiai: kai u mažėja, variklis sukasi lėčiau. Nuolatinės srovės variklio greitis priklauso nuo apkrovos – didėjant apkrovai, variklio greitis mažėja. Norint stabilizuoti variklio sukimosi greitį, pavaroje naudojamas grįžtamasis ryšys. Grįžtamojo ryšio daviklis yra tachogeneratorius. Tai nuolatinės srovės generatorius, kurio generuojamos srovės įtampa proporcinga rotoriaus sukimosi dažniui. Tachogeneratoriaus rotorius standžiai sujungtas su variklio velenu. Padidėjus variklio apkrovai jo rotorius ima suktis lėčiau ir tachogeneratorius generuoja žemesnės įtampos srovę. Tachogeneratoriaus srovės įtampa xg palyginimo įrenginyje atimama iš programinio signalo x įtampos. Sumažėjus xg, įtampų skirtumas x-xg padidėja, o tai reiškia, kad padidėja valdymo signalo u įtampa ir variklis ima suktis greičiau, Kompensuojamas variklio greičio sumažėjimas dėl padidėjusios apkrovos.

Koordinatinių staklių stalas ir jo pavaros detalės sudaro nemažą masę, todėl turi didelę inerciją. Staigiai keičiant stalo greitį, atsirastų didelės inercijos jėgos ir smūginės apkrovos. Tai paspartintų kinematinių porų dilimą ir staklės greitai prarastų tikslumą. Šie neigiami faktoriai susilpninami į valdymo sistemą montuojant ribojančią grandį rg.

Koordinatinių programinių staklių stalo pavaros valdymo sistemos stabilumas. (2011 m. Birželio 25 d.). http://www.mokslobaze.lt/koordinatiniu-programiniu-stakliu-stalo-pavaros-valdymo-sistemos-stabilumas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 16:36