Koybės tyrimų metodai


Interviu tyrimo metodas referatas. Kokybiniai ir kiekybiniai tyrimai-referatai. Giluminio interviu tipai. Socialinių tyrimų metodai kursinis. Fokus metodo pavyzdziai. Strukturizuoti interviu apklausos klausimai. Kokybinio tyrimo interviu klausimai. Projekcine tyrimas. Fokus grupes projekcine technika. Tyrimu metodologija tema ab vilniaus baldai.

Vadybos konspektas. Kokybiniai tyrimo metodai. Kokybiniai ir kiekybiniai duomenys. Kokybinių tyrimų klasifikavimas. Giluminiai interviu. Fokus grupės. Projekcinės technikos. Projekcinių technikų būdai. Situacijų analizė.


Kokybiniai tyrimai dažniausiai yra naudojami žvalgybiniuose marketingo tyrimuose, kada tyrėjas stengiasi gauti įvairiausias mintis bei idėjas apie tam tikrą problemą, generuoja hipotezes ir identifikuoja kintamuosius tolimesniems tyrimams. Bendrai paėmus, šie metodai ir mažiau struktūrizuoti, ir mažiau intensyvūs nei standartizuotu klausimynu (paprastai naudojami kiekybiniuose tyrimuose) paremti interviu. Kokybiniuose tyrimuose yra ilgesnis, lankstesnis ryšys su respondentu, todėl gauti duomenys turi gilesnį ir turtingesnį turinį - kas taip pat reiškia didesnę galimybę pažvelgti į esmę ir perspektyvas. Respondentų skaičius yra mažas ir tik dalinai reprezentuojantis tikslinę populiaciją, leidžiant jiems pateikti informaciją, reikalingą tolimesnei apklausai. Lentelė apibendrina- siekiant gauti požiūrius apie temas, apie kurias neįmankokybinių tyrimų klasifikavimas yra pateiktas diagramoje. Kokybiniai tyrimai pirmiausiai klasifikuojami priklausomai nuo to ar tikslus tyrimo tikslas yra žinomas respondentui ar – nėra žinomas.

Tiesioginiai tyrimai yra tie, kuriuose respondentas žino tyrimo tikslą. Jis arba pasakomas tyrimo dalyviams arba jie patys gali nuspėti tyrimo tikslą. Pagrindinės naudojamos technikos yra giluminiai interviu ir fokus grupės.

Priešingai, netiesioginiai tyrimai yra tie, kurių tikrų tyrimo tikslų respondentai nežino. Netiesioginiams tyrimams atlikti yra naudojamos tokios technikos kaip situacijų analizė bei projekcinės technikos. Projekcinės technikosgiluminis interviu – tai asmeninis bendravimas su vienu žmogumi ilgą laiko tarpą. Giluminiai interviu yra naudojami tam, kad surasti daugiau ir geresnės kokybės idėjas iš kiekvieno respondento. Ši technika gali būt2) situacijose, kur egzistuoja stiprios, priimtinos socialinės normos ir kur respondentas gali būti lengvai įtakojamas grupės atsakymų.

3) situacijose, kur yra reikalingas labai tikslus (žingsnis po žingsnio) sudėtingo elgesio supratimas.

4) situacijose, kur yra atliekami interviu su vadovais, specialistais arba kai subjektas yra jų darbas.

5) situacijose, kur yra atliekami interviu su konkurentais ar jų darbuotojais, kurie neatskleistų informacijos grupinio interviu metu.

Yra skiriami du pagrindiniai giluminių interviu tipai: laisvo pokalbio ir pusiau struktūrizuoti. Jie skiriasi nurodymų skaičiumi, kuriuos gauna interviuotojas. Laisvo pokalbio interviu interviuotojui yra suteikiama maksimali laisvė apklausiant respondentą – nėra numatomos nei temos, nei parenkami klausimai.

  • Vadyba Konspektai
  • 2011 m.
  • 7 puslapiai (2220 žodžių)
  • Vadybos konspektai
  • Microsoft Word 15 KB
  • Koybės tyrimų metodai
    10 - 1 balsai (-ų)
Koybės tyrimų metodai. (2011 m. Vasario 26 d.). http://www.mokslobaze.lt/koybes-tyrimu-metodai.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 14:40