Krikščioniškas asketizmas kūryboje


Krikščioniški simboliai. Uršynas milošius. Asketizmas šaltiniai. Krikscioniski motyvai maironio eilerasciuose. Simbolizmas daileje pateiktys. Krikscioniski simboliai su aprasymais. Krikščioniški simboliai mene. Rafaelis santis skaidres.

Dailės referatas. Įvadas. Krikščioniški simboliai uršyno milošiaus fotografijose. Šviesos ir šešėlių svarba nuotraukose. Fotografijų atlikimo technika. Išvados. Šaltiniai ir literatūra. Pirmiausia norėčiau užsiminti, kodėl aš rašau apie šį menininką, ir kodėl būtent apie krikščionišką asketizmą jo fotografijose. Mane visada domino krikščionybės tematika šiuolaikinių lietuvos meninkų kūryboje, nes postmodernistinėje kultūroje religija nustumiama į šoną, o jei ir realizuojama, tai daugiau vyrauja įvairios rytų religijos ir filosofijos.


Pirmiausia norėčiau užsiminti, kodėl aš rašau apie šį menininką, ir kodėl būtent apie krikščionišką asketizmą jo fotografijose. Krikšionybės mene prisibijoma, nes galbūt mes truputį konservatyvoka tauta, kad manipuluotume šia tema. Ir nemanau, kad būtų suprastas amerikietis j. Gaurha, kuris jėzaus paveikslą apdėliojo fekalijomis. Taip pat man teko paskaityti keletą iš nedaugelio parašytų recenzijų apie u. Milošiaus fotografijas, kuriose fotografas pristatomas kaip mėgstantis manipuliuoti ir šokiruoti žiūrovus, fotografuoti nuskurėlius ar nuogalius krikščioniškų relikvijų fone. taip pat užsimenama, kad fotografijos sunkiai suprantamos, depresiškos, tamsios. visa šitai ir ,,pažadino‘‘mane parašyti apie šį mažai kam žinomą menininką, kurį dailėtyrininkas n. Mašauskas yra apibūdinęs, kaip fotografą, ,,kurio niekaip nepavyksta nufotografuoti‘‘. kad būtų lengviau analizuoti bei skaitytojui suprasti ir nesusipainioti, išskirstysiu mano norimas aptarti krikšioniško asketizmodorovinio ar religinio idealo. O krikščionikškasis asketizmas, kitaip negu,pvz. ,budistų,manichėjų arba stoikų asketizmas, užbrėžia tikslą ,,ne tik išlaisvinti dvasią iš kūno,bet – idealiu atveju – išskaistinti ir pašventinti patį kūną, jį paversti į eschatoginio ( žmogaus ir pasaulio mistinė teorija,ji yra sudėtinė daugelio religijų ir kai kurių filosofijų dalis;ypač išplėtota judaizmo ir krikščionybės) nušvitimo būklę. ‘‘4 visų pirma noriu užsiminti, kad uršynas milošius nėra šių dienų menininkas. Jis nemėgsta žmonių, jų keliamo šurmulio, nevertinantis materialaus pasaulio daiktų, laiko tikėjimą labai svarbia gyvenimo dalimi. Jo fotografijose mes matome žmogų, visiskai apribojusį kūno geidulius, išskirtinai dvasingą.

Uršyno milošiaus fotografijos filosofiškos. Jose pilna simbolių. Kaip sakė pats menininkas, jo fotografijos yra tarsi atskiras pasakojimas, kuriose kiekviena kruopščiai parinkta detalė turi tam tikrą gilią prasmę. Man daugelis tų simbolių susiję su šventojo rašto tekstu ar krikščioniškaja tradicija. Daugumoje nuotraukų pastebimos (nors ir ne labai ryškios, ir tiesiogiai suprantamos) stigmos. Man įsiminė viena nuotrauka, kurioje matome vyrą, gulintį ant grotelių, kurios iš apačios kaitinamos žarijomis – pakapščius ikonografijos žodyną ar šv. Raštą surandi, kad taip buvo kankinamas laurynas, vienas iš labaiusiai gerbiamų šventųjų. Kryžius, laužas, bučinys, erškėtis, rožė.

  • Dailė Referatai
  • 2011 m.
  • 8 puslapiai (960 žodžių)
  • Dailės referatai
  • Microsoft Word 9 KB
  • Krikščioniškas asketizmas kūryboje
    10 - 2 balsai (-ų)
Krikščioniškas asketizmas kūryboje. (2011 m. Birželio 22 d.). http://www.mokslobaze.lt/krikscioniskas-asketizmas-kuryboje.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 04:32