Krikščionybės filosofija antjuslinės transcendencijos įtvirtinimas skaidrės


Filosofijos skaidrės. Krikščionybės filosofija antjuslinės transcendencijos įtvirtinimas. Justina Vaičekauskaitė PSbns5-02 2016. 03. Įvadas. Kalbėsime būtent labiau apie krikščionybės filosofija. Įvadas Krikščionybė ir pagonybė Žmogus. Krikščionybė ir pagonybė. Krikščionybė apima ne tik religiją ir filosofiją. Krikščionybė bandė į žmogaus gyvenimą įdiegti absoliučią transendenciją. Krikščionybėj nepavyko įveikti pagoniškojo žmogaus gyvenimo kasdienybėje. Žmogus visada buvo ir visada bus pagoniškas. A. Šliogerio manymu, krikščionybė yra maištas prieš žmogaus lemtį. Žmogus ir dievas. Rytų principo branduolys yra transcendencijos nebuvimas. Krikščionybėje absoliuti transcendencija vadinama Dievu. A. Šliogeris sako, jog pagonybę dar galima pavadinti magiškaja esinijos samprata. Kristaus misija. Kristus - ne tik centrinė krikščionybės figūra. A. Šliogeris iškelia klausimą kodėl praraja skirianti žmogų nuo Dievo yra neperžengiama. Pagonybė yra smerktina. Kadangi Kristus buvo. Dievo kaip antjuslinės trascendencijos vaizdinys. Filono Alesandriečio (apie. Graikų Dievas - nėra laisvas. Dievas trijose asmenyse * Dievas Tėvas * Dievas Sūnus * Dievas Šventoji Dvasia. Dievas Tėvas - yra tas substancinis pradas. Šventoji Dvasia yra tiesioginis substancinio individo kaip išskaidyto vienio simbolis. Pasak A. Šliogerio Dievas - idealus antjuslinis substancinis individas. Trys pagrindiniai kasdienės laikysenos transcendensijos tipai Kančia Malda Meilė. Žmogus dievo akivaizdoje kasdienės laikysenos tipai. Trys pagrindiniai kasdienės laikysenos transcendensijos tipai I. Trys pagrindiniai kasdienės laikysenos transcendensijos tipai II. Trys pagrindiniai kasdienės laikysenos transcendensijos tipai III. Tikėjimas ir žinojimas. Tikėjimas - tai. Dievas Sūnus jis. Didieji filosofai. Išskiriami du tarpsniai 1. II-VIIa. - Patristinė filosofija 2. XI-XIVa. - Scholastinė filosofija. Aurelijus Augustinas. Pagrindinė problema yra transcendencijos santykis su pasauliu ir žmogumi. Tomas Akvinietis - vienas svarbiausių klausimų tikėjimo ir žinijimo santykis. Tomas Akviniečio 5 Dievo būties įrodymai. Tomas Akvinietis. Tomo Akviniečio požiūriu, Dievo esmė sutampa su egzistencija. Literatūra. A.  Šliogeris. Trancendencijos tyla pamatiniai filosofijos klausimai / 2-oji patais.


Kalbėsime būtent labiau apie krikščionybės filosofija, nes dauguma iš mūsų esame krikščionys. Ir mums yra svarbu suprasti, kaip įsitvirtino antjuslinė transcendencija, kaip keitėsi požiūris į tą nematomą būtį, kaip siejosi žmogus ir Dievas, kodėl reikia prisiminti Kristų, kokia jo misija, koks yra Dievas, kaip su juo „susiliečiame“, trumpai apie tikėjimą ir filosofus.

Įvadas Krikščionybė ir pagonybė Žmogus ir Dievas Kristaus misija Dievo kaip antjuslinės transcendencijos vaizdinys Žmogus Dievo akivaizdoje: kasdienės laikysenos tipai Tikėjimas ir žinojimas Didieji filosofai Literatūra.

Krikščionybė apima ne tik religiją ir filosofiją, bet ir apžvelgia ir kitas, ne mažiau svarbias dalis, tokias kaip teologiją, bažnyčią kaip tikinčiųjų bendruomenę ir kaip pasaulietinę organizaciją, meną, savito stiliaus politiką, tam tikrą gyvenimo būdą ir net savotišką socialinę ir individo psichologiją. Viduramžių kultūroje kultūra ir krikščionybė susivienija.

Krikščionybė bandė į žmogaus gyvenimą įdiegti absoliučią transendenciją, ją padaryti kasdienybės norma. Krikščionybė įtvirtino transcendeciją, o filosofija prisidėjo prie krikščionybės transcendencijos įsitvritinimo duodama kalbą. Ir krikščionybėję antjuslinė transcendencija virsta absoliučiu esinijos centru. ________________________________________ *Esinija - būties ir nebūties priešstata.

Krikščionybėj nepavyko įveikti pagoniškojo žmogaus gyvenimo kasdienybėje, ir pasaulį paversti transcendencijos buveine. KODĖL? 1. Krikščioniškoji transcendencija buvo perkelta į antjuslinį pasaulį. 2. Iš principo.

ŽMOGUS VISADA BUVO IR VISADA BUS PAGONIŠKAS. NES: - Žmogus iš esmės privalo tenkinti savo reikmes, yra paremtas natūralia jėga ir kitų individų naikinimu. - Žmogus iš prigimties yra nuodėminga būtybė. - Individas gali išlikti tik naikindamas kitus individus.

  • Filosofija Skaidrės
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 37 puslapiai (1367 žodžiai)
  • Universitetas
  • Filosofijos skaidrės
  • MS PowerPoint 1316 KB
  • Krikščionybės filosofija antjuslinės transcendencijos įtvirtinimas skaidrės
    10 - 5 balsai (-ų)
Krikščionybės filosofija antjuslinės transcendencijos įtvirtinimas skaidrės. (2016 m. Liepos 01 d.). http://www.mokslobaze.lt/krikscionybes-filosofija-antjuslines-transcendencijos-itvirtinimas-skaidres.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 04 d. 05:59