Krizių valdymas ir sprendimų priėmimas


Vadybos referatas. Įvadas. Įmonės krizės samprata. Krizių priežastys. Krizių valdymo modeliai. Apibendrintasis krizių valdymo modelis. Pasyvusis krizių valdymo modelis. Aktyvusis krizių valdymo modelis. Sprendimų priėmimas. Sprendimų priėmėjas neturi būti persotintas užduočių. Sprendimų priėmėjas privalo turėti kuo tikslesnę informaciją. Sprendimų priėmėjo aplinka neturi būti katastrofiška. Išvados. Šaltiniai.


Temos aktualumas: Kiekviena organizacija susiduria su mažesne ar didesne krize. Sparčiai tobulėjant technologijoms, stiprėjant globalizacijai, didėjant konkurencijai bei kintant kitiems vidiniams ir išoriniams veiksniams organizacijos susiduria su vis įvairesnėmis krizėmis. Dažnai dėl patirtų krizių organizacijų reputacija sumenkėja, vartotojai praranda pasitikėjimą organizacija, o pastaroji kartais prieina net bankroto ribą. Vadovai dažniausiai suvokia, kad anksčiau ar vėliau susidurs su krizine situacija, tačiau žinodami vis vien nesiruošia, nesiima prevencinių priemonių, retai bando suprasti krizių priežastis. Norint susidoroti su iškilusiomis krizėmis organizacijos vadovai turi suprasti dėl kokios priežasties kilo krizė, ko reikia norint priimti sprendimus valdant krizes, koks krizių valdymo modelis yra tinkamas jų situacijai, nes deramai suvaldyta krizė ne tik normalizuos veiklą, bet gali tapti netgi teigiamų pokyčių pradžia.

Taigi šio darbo tikslas – apžvelgti krizės sampratą, krizių priežastis, krizių valdymo modelius bei sprendimų priėmimą.

Darbo uždaviniai:

Išanalizuoti ir susisteminti literatūros šaltinius apie krizių valdymą ir sprendimų priėmimą;

Apibūdinti krizę, jos priežastis, valdymo modelius bei sprendimų priėmimą.

Problemos: Nesugebėjimo identifikuoti organizacijose vykstančių krizių priežasčių šaltinių. Veiksmingo sprendimų priėmimo ir tinkamo krizių valdymo modelio parinkimas.

Naudota literatūra: XXI amžiaus užsienio ir Lietuvos autorių knygos apie krizių valdymą bei sprendimų priėmimą.

Remiantis Valackienės A. aiškinimu apie krizės sampratą – krizė gali turėti daug traktuočių. Žodis krizė yra kilęs iš graikiško žodžio crisis, kuris reiškia sprendimą, nuosprendį, lemiamąją baigtį. Taip pat medicinos studijose naudojama krizės sąvoka, kada kalbama apie lemiama ligos vystymosi stadiją, kai liga suintensyvėja ar sukelia mirtį. Autorė teigia, kad atsiranda socialinės krizės samprata po to, kai XVII-XVIII amžiuje krizės sąvoka pradėta vartoti aprašant karines ar politines krizes. O štai XIX amžiuje susiformavo klasikinė ekonominė krizės samprata, kuri reiškia nepageidaujamą ir dramatišką kapitalistinės ekonomikos vystymosi stadiją. [5, p. 7]

Taip pat Valackienė A. pateikia Barrot (2000) išskirtas krizių rūšis, kurios remiasi krizių kilmės priežastingumu: atsitikimų (stichinės) krizės; socialinės krizės; ekonominės arba finansinės krizės. [5, p. 9]

Kaip ir Valackienė A., taip ir autoriai Sakalas, A. ir Savanevičienė, A. teigia, kad negali išskirti vieno krizės sampratos apibrėžimo. Šie teigia, kad krizės samprata priklauso nuo krizės sureikšminimo lygio. Jie aiškina, kad krizės gali būti klasifikuojamos pagal įvairius kriterijus:

Štai pagal krizės gilumą išskiriamos trys stadijos: kritinė situacija, krizė ir katastrofa (bankrotas).

Krizinė situacija susidaro kai yra pažeidžiamas normalus sistemos funkcionavimas ir ji nebegali normaliai vystytis. Krizė dažnai susidaro lokalioje vietoje, bet nepastebėjus krizė išplinta ir gali apimti visą sistemą. Susidarius krizinei situacijai, įmonė turi peržiūrėti savo strateginius veiksmus, nes pastarieji gali tapti beprasmiai. [4, p. 16]

  • Vadyba Referatai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 15 puslapių (2826 žodžiai)
  • Universitetas
  • Vadybos referatai
  • Microsoft Word 51 KB
  • Krizių valdymas ir sprendimų priėmimas
    10 - 6 balsai (-ų)
Krizių valdymas ir sprendimų priėmimas. (2015 m. Rugsėjo 27 d.). http://www.mokslobaze.lt/kriziu-valdymas-ir-sprendimu-priemimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 08:49