Krovininių automobilių keltuvas


Mechanikos diplominis darbas. Krovininių automobilių keltuvas.


Keltuvo techninė charakteristika:

Hidraulinis skystis siurbliais paduodamas iš rezervuaro į cilindrus po plunžeriais. Ko pasėkoje plunžeriai kartu su nešančiuoju rėmu kyla į viršų ir atvirkščiai, kai hidraulinis skystis išleidžiamas iš cilindrų - plunžeriai kartu su nešančiuoju rėmu pamažu leidžiasi žemyn.

Domkratas susideda iš šių pagrindinių elementų:

nešančiojo rėmo, ant kurio keliama automobilio dalis.

Taip pat pats domkratas gali judėti horizontalioje plokštumoje. Tai atliekama rankiniu būdu.

Domkrato techninė charakteristika:

dviejų pagrindinių kolonų, prie kurių tvirtinami elektros varikliai - reduktoriai;

dviejų vamzdinio profilio kolonų;

Elektros varikliai – reduktoriai perduoda sukamąjį judesį sraigto – veržlės pavaroms, esančioms pagrindinėse kolonose. Toliau dėka grandininės pavaros sukamasis judesys sinchroniškai perduodamas vamzdinio profilio kolonose esančioms sraigto – veržlės pavaroms. Ko pasėkoje skersinės sijos kartu su išilginėmis plokštėmis bei ant jų užvažiavusiu automobiliu kyla horizontaliai į viršų arba pamažu leidžiasi žemyn.

šešių vamzdinio profilio kolonų;

Išnagrinėjus aukščiau pateiktas krovininių automobilių keltuvų konstrukcijas bei charakteristikas buvo nustatyti šie privalumai: galimybė pasukti automobilį apie vertikalią ašį, galimybė nuimti ratus, greitaeigiškumas, bei trūkumai: techniškai sudėtingos konstrukcijos, naudojamas suspaustas oras ir hidraulinis skystis, didelis galios ir masės santykis

Keltuvo konstrukciją sudaro išilginė plokštė 1, prie kurios privirintos dvi skersinės sijos 2. Prie skersinių sijų 2 tvirtinami stovai 3, kurie šarnyriškai sujungti su trauklėmis 4. Prie stovų 3 šarnyriškai tvirtinamos kreipiančiosios 5. Prie trauklės 4 tvirtinamas hidraulinis cilindras 6.

1-išilginė plokštė, 2-skersinė sija, 3-stovas, 4-trauklė, 5-kreipiančioji, 6-hidraulinis cilindras

Keltuvui judesį suteikia du hidrauliniai cilindrai 6. Hidraulinis skystis siurbliu paduodamas iš bako į cilindrus 6. Cilindrų kotams, kurie sujungti su stovais 3 bei trauklėmis 4 judant į kairę, t. y. kai hidraulinis skystis paduodamas į cilindrus - keltuvas kyla į viršų ir atvirkščiai, cilindrų kotams judant į dešinę, kai hidraulinis skystis išleidžiamas iš cilindrų - keltuvas leidžiasi žemyn.

Pagal užduotį visas duotas išorines apkrovas privalome vertinti dviem atvejais: keltuvo darbinėje padėtyje ir kaip kėlimo įrenginį automobilį keliant arba nuleidžiant.

Keltuvo darbinėje padėtyje veikia:

suminė vertikali apkrova Fv,

Automobilį keliant ar leidžiant veikia:

dinaminė apkrova Fd

Taigi kaip matome antrasis atvejis yra pavojingesnis, todėl ir tolimesnius skaičiavimus atliksime remiantis juo [6]. Suminę vertikalią apkrovą Fv sudaro automobilio svorio jėga bei keltuvo konstrukcijos savasis svoris. Dinaminę apkrovą Fd skaičiuojame taip:

Skaičiuojame išilginių plokščių atramų reakcijas.

Išilginė plokštė konstrukciškai gaminama iš dviejų kvadratinių vamzdžių 160(160(10 GOST 8639 plieno St3sp [13]. Skaičiuojame reikalaujamą plokštės atsparumo momentą

Skaičiuojame skersinę siją veikiančias jėgas

Skersinė sija konstrukciškai gaminama iš stačiakampio vamzdžio 120(80(8 GOST 8645 plieno St3sp [13]. Remiantis 2.3 formule skaičiuojame reikalaujamą sijos atsparumo momentą

Remiantis rekomendacijomis [1, 3, 10, 11, 12] skaičiuojame stovų stiprumą. Stovus statinėje padėtyje veikia gniuždymo deformacijos, o dinaminėje padėtyje lenkimo deformacijos.

Stovai konstrukciškai gaminami iš stačiakampio vamzdžio 120(80(8 GOST 8645 plieno St3sp [13]. Skaičiuojame reikalaujamą stovo skerspjūvio atsparumo momentą

Dėl gauto per mažo debitų santykio, siurblio negalima statyti tiesiogiai sujungiant variklio ir siurblio velenus.

Pagrindinės darbo skysčio eksploatacinės savybės yra šios:

tankis – nuo jo priklauso slėgio ir tūrio pokytis;

klampas – ji priklauso nuo šiluminio režimo;

suslegiamumas – savybė grįžtamai keisti tūrį;

stabilumas – savybė ilgą laiką išlaikyti darbingumą;

neputojimas – savybė išlikti ore be putų;

sąlyginis šilumos imlumas – charakterizuoja šilumos kitimą hidraulinėje sistemoje;

šilumos pralaidumas – charakterizuoja šilumos kiekį praeinantį srauto sluoksniu.

Pastaba: alyva tinkama visiems sezonams, turi slopinančių, antioksidacinių ir neleidžiančių putoms susidaryti priedų, nesudaro nuosėdų.

Alyvos VMG-3 pakaitalu gali būti alyva AMG-10 GOST 6794, turinti visas jos savybes, tačiau blogiau sutepanti besitrinančius paviršius.

Žiemos metu aukščiau aprašytų alyvų pakaitalais galėtų būti:

transformatorinė alyva TK GOST 982;

verpalinė alyva AU GOST 1642;

Vasaros metu aukščiau aprašytų alyvų pakaitalu galėtų būti alyva MG-30 TU 38-1 01-50.

Tvirtinimo stiprumas tikrinamas pagal atsparumo kirpimui ir lenkimui sąlygą:

visapusiška – atestuojamas naujai sumontuotas, rekonstruotas arba modernizuotas įrenginys ir kiekvienas pakėlimo įrenginys periodiškai, bet ne rečiau kaip kas 36 mėnesius;

Krovininių automobilių keltuvas. (2015 m. Gegužės 13 d.). http://www.mokslobaze.lt/krovininiu-automobiliu-keltuvas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 04:25