Krovinio gabenimas kursinis darbas


Logistikos kursinis darbas.

Įvadas. Krovinių gabenimo teoriniai apektai. Transporto rūšių parinkimas. Transporto priemonės parinkimas. Krovinių klasifikavimas. Krovinių įpakavimas ir markiravimas. Maršruto parinkimas. Krovinio dokumentacija. Krovinio gabenimo maršrutų įvertinimas. Krovinio vežimo apibūdinimas. Krovinio vežimo sausuma įvertinimas. Krovinio vežimo mišriu būdu įvertinimas. Išvados. Literatūra. Priedai.


Tyrimo problemos aktualumas. Krovinių vežimas – pastaruoju metu plačiai paplitęs terminas, apibrėžiantis didelį ratą operacijų, tokių kaip:medžiagų vežimas, sandėliavimas ir saugojimas, komplektavimas ir įpakavimas, taip pat vežimas bet kokia transporto rūšimi. Visos šios operacijos atliekamos nuo produkcijos pagaminimo iki pateikimo ją vartotojams. Krovinių vežimą taip pat sudaro: maršruto parinkimas, eismo grafikų sudarymas ir transporto priemonių techninis aptarnavimas. Visų šių operacijų tikslas likviduoti teritorinį skirtumą tarp gamintojo ir vartotojo, ir užtikrinti saugų ir savalaikį krovinių vežimą iš gamybos vietos į vartojimo vietas, kur jie reikalingi ir kada reikalingi.

Darbo tikslas:įvertinti pasirinkto maršruto ypatumus vežant krovinius sausuma ir mišriu būdu.

Darbo uždaviniai:

Išnagrinėti krovinio gabenimo teorinius aspektus;

Įvertinti krovinio gabenimo maršrutą sausuma ir mišriu būdu;

Palyginti krovinio gabenimo maršrutus.

Tyrimo metodai: mokslinės literatūros analizė, skaičiavimai.

Darbo priemonės: MS Office programinis paketas.

Iš visų kitų transporto rūšiųautomobiliai išsiskiria savo savybe krovinius pristatyti „nuo durų iki durų“. Kitos transportavimorūšys (geležinkelis, vandens transportas) priklauso nuo kelių ilgio, o automobiliais gali gabentikrovinius net kieto paviršiaus neturinčiais ir sunkiai pravažiuojamais keliais.

Kelių transportas labai stipriai konkuruoja su kitomis rūšimis. Norėdamipervežti smulkius krovinius klientai dažniausiai renkasi tarp dviejų alternatyvų: kelių ir orotransporto.

Daug autorių (Palšaitis, 2005; Baublys, 1996) išskiria tokius kelių transporto privalumus ir trūkumus.

Prie kelių transporto trūkumų galima priskirti:

Skubus iškrovimas. Versti automobilį laukti iškrovimo yra ekonomiškai netikslinga, todėl atvykus automobiliui į vietą ne pagal planą yra sutrukdomas įmonės normalus darbas, nes automobilis ir vairuotojas negali laukti. Visada stengiamasi pakrauti ar iškrauti kuo greičiau, taip išvengiant kaštų, kuriuos gali pateikti vežėjas už prastovas.

Nežiūrint į tai, kad yra nemažai trūkumų, automobilių transportas išlieka populiariausiatransporto rūšis visame pasaulyje.

Transporto priemonė pasirenkama tada, kai jau yra nustatyta kokia transporto rūšimi bus vykdomas vežimas. Pasirenkant transporto priemonę reikia atsižvelgti į transporto priemonės keliamąją galią, ekonomiškumą, papildomą įrangą. Taip pat būtina atkreipti dėmesį į gabenamo krovinio savybes (svoris, tūris, kiekis, birus ar skystas, ar reikalauja atitinkamos temperatūros ir pan.).Tai gali lemti kokia priekaba ar puspriekabė bus pasirinkta.

Vilkiko pasirinkimą lemią jo charakteristikos: variklio ir keliamoji galia, ašių skaičius, kuro bakų talpa, papildoma ir komforto įranga. Kitas svarbus dalykas į kurį atsižvelgiama renkantis vilkiką yra jo patikimumas.

Maršrutas – tai transporto priemonės judėjimas vežant krovinį. Maršruto sudarymas turi didelę reikšmę visam logistikos procesui. Pagrindiniai maršruto pasirinkimą lemiantys veiksniai yra :

Kelių danga (priklausomai nuo kelių kategorijų ir dangų ribojami greičiai);

Privalomi tarpiniai punktai (į kuriuos būtina pristatyti krovinius);

Eismo apribojimai (kai kuriose šalyse eismas ribojamas švenčių dienomis, esant tam tikrai aplinkos temperatūrai; kelio remonto darbaikt.);

Ekonomiškumas. Maršrutas turi būti racionalus gaunamų pajamų už krovinio vežimą ir busimų kaštų santykiu. Tai pasiekiama trumpinant maršrutą, renkantis geresnius kelius.

Saugumas. Krovinio gabenimo saugumą gali lemti: geografinio regiono per kurį yra gabenamas krovinys kriminogeninė situacija; esamos kelių infrastruktūros saugumas; gamtinės sąlygos; politiniai veiksniai; žmogiškieji veiksniai; bei kitos priežastys turinčios įtakos krovinio gabenimo saugumui.;

Greitis. Krovinį vežanti įmonė norėdamas užtikrinti tinkamą paslaugų lygį, privalo užtikrinti greitą krovinio pristatymą, tuo pačiu užtikrindama efektyvų įmonės valdomų transporto priemonių darbą. Derinimas su vairuotojo darbo grafiku. Transporto įmonė užtikrindama efektyvų savo darbo planavimą, susieja vairuotojo darbo grafiko režimą, su krovinio gabenimo maršrutu (Minalga, 2004).

  • Logistika Kursiniai darbai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 24 puslapiai (4040 žodžių)
  • Universitetas
  • Logistikos kursiniai darbai
  • Microsoft Word 238 KB
  • Krovinio gabenimas kursinis darbas
    10 - 9 balsai (-ų)
Krovinio gabenimas kursinis darbas. (2016 m. Kovo 07 d.). http://www.mokslobaze.lt/krovinio-gabenimas-kursinis-darbas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 20:37