Krovinio gabenimo būdo ir optimalaus maršruto pasirinkimas


Logistikos kursinis darbas.

Įvadas. Gabenamo krovinio apibūdinimas. Transporto rūšys. Transporto rūšies pasirinkimas. Transporto priemonės charakteristika. Maršruto, tinklinio grafiko bei išlaidų suvestinės sudarymas. Pirmas maršrutas. Antras maršrutas. Gabenimo būdų palyginimas. Dokumentacija. Muitinės procedūros. Išvados. Literatūros sąrašas.


Globalizacijos procesui stiprėjant, didėja rinkos paklausa ir pasiūla. Šiais laikais atstumas tarp gamintojo ir vartotojo gali būtilabai didelis. Nuoseklų krovinių gabenimą užtikrina tarptautinė logistika. Kroviniams pervežti reikia planuoti maršrutą, sudaryti eismo grafikus bei turėti techniškai aptarnautas transporto priemones. Nuolat reikia atsižvelgti į galimus alternatyvius variantus, nes pigesnio maršruto parinkimas gali įmonėms sutaupyti daug laiko ir kitų sąnaudų. Logistikos esmė yra panaikinti atstumą tarp gamintojo ir vartotojo, nepažeidžiant krovinio ir optimaliu laiku nugabenti prekes iš vienos vietos į kitą. Ypač aktualu parinkti tinkamą maršrutą, kuris užtikrintų efektyvų krovinio pervežimą bei turėtų kuo mažiau muitinių ir kitų operacijų.

Įmonė UAB „Baltic Marine“ gabena banguotus stogo lakštus iš Mariampolės į Omską. Stogo lakštai yra sukrauti ant standartinių europalečių. Krovinių pervežime naudojamos 120x80x14,4cm paletės, kurios sveria apie 20kg. Bendras svoris 18 tonų. Įskaičiuojant palečių svorį – bendras krovinio svoris 21 tona.. Prikrauta paletė apvyniojama plėvele, dėl krovinio vientisumo ir balanso.Tai nėra gendantis ar pavojingas krovinys,todėl specifinių reikalavimų krovinio tarptautiniam gabenimui nėra.

Nugabenti krovinį į reikiamą vietą reikia parinkti optimalų transportą. Visos transporto priemonės turi savų privalumų, bei trūkumų. Dėl to, renkantis transporto priemonę būtina atsižvelgti į svarbiausius techninius bei ekonominius aspektus. Patys pagrindiniai veiksniai, į kuriuos atsižvelgiama, renkantis transporto priemonę kroviniui vežti yra: pristatymo sąnaudos, pristatymo greitis, pakavimo reikalavimai, saugumas ir apsauga nuo pažeidimų, žalos rizika. Svarbiausia yra parinti priemonę su kuria bus optimaliu greičiu ir saugumu bei minimizuotom vežimo sąnaudom gabenamas krovinys. Tam reikia įvertinti visus įvairių transporto rūšių priemonių privalumus bei trūkumus.

Tarptautinėje prekyboje autotransportas yra dominuojanti priemonė, taip pat pirma ir paskutinė transporto priemonė visoje transporto grandinėje. Pagrindinė teigiama automobilių transporto savybė yra jo manevringumas. Automobiliais prekės gabenamos palyginti dideliais greičiais. Automobilių kelių tinklas yra tankiausias ir praktiškai pasiekia kiekvieną tiekėją ir gavėją, tai automobiliai yra pagrindinė transporto priemonė gabenti krovinius „nuo durų iki durų“. Todėl automobilių transportas tarptautiniame krovinių gabenime turi didelę paklausą. Gabenant automobiliu galima priderinti važiavimo greitį prie kelio sąlygų ir išvengti prekių sugadinimo. Trūkumas būtų papildoma dokumentacija ir muitinių procedūros, jei krovinys gabenamas per didelį kiekį šalių, kurios nėra Europos Sąjungoje.

Geležinkelių transporto privalumas yra palyginti mažos transportavimo išlaidos vienam prekės vienetui, nes yra gabenamas didelis prekių kiekis. Taip pat, gana greitai didelius priekių kiekius gali gabenti dideliais atstumais ir įvairiu metų laiku ir reguliariai. Galimybė vežti įvairius krovinius visomis gamtinėmis ir klimato sąlygomis. Didelis geležinkelių pranašumas – krovos darbų mechanizavimas. Nutiesus bėgius iki pat įmonės sandėlių, galimas ir „door-to-door“ krovinio pristatymas. Nors tai ekonomiškai efektyvus būdas, bet turi ir trūkumų. Geležinkelių bėgiai ne visose šalyse yra suderinti ir skiriasi.

  • Logistika Kursiniai darbai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 17 puslapių (2671 žodis)
  • Universitetas
  • Logistikos kursiniai darbai
  • Microsoft Word 805 KB
  • Krovinio gabenimo būdo ir optimalaus maršruto pasirinkimas
    10 - 3 balsai (-ų)
Krovinio gabenimo būdo ir optimalaus maršruto pasirinkimas. (2016 m. Gegužės 14 d.). http://www.mokslobaze.lt/krovinio-gabenimo-budo-ir-optimalaus-marsruto-pasirinkimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 05:12