Krovinio vežimo organizavimas (Kaunas (Lietuva) – Roterdamas (Olandija))


Transporto kursinis darbas.

Įvadas. Teorinė dalis. Kroviniui gabenti tinkamos transporto priemonės parinkimas. Kroviniui gabenti transportinės talpos parinkimas. Krovinio pakuotė ir krova. Kroviniui gabenti tinkamo maršruto parinkimas. Krovinio gabenimo teisiniai aspektai. Kelių transporto priemonių techniniai-eksploataciniai rodikliai. Finansiniai krovinio gabenimo rodikliai. Praktinė dalis. Kroviniui gabenti tinkamos transporto priemonės parinkimas. Kroviniui gabenti transportinės talpos parinkimas. Krovinio pakuotė ir krova. Kroviniui gabenti tinkamo maršruto parinkimas. Krovinio gabenimo teisiniai aspektai. Kelių transporto priemonių techniniai-eksploataciniai rodikliai. Finansiniai krovinio gabenimo rodikliai. Išvados ir rekomendacijos. Literatūra ir šaltiniai.


Sparčiai plėtojantis Lietuvos ūkiui, didėja poreikis gabenti įvairius krovinius į įvairias pasaulio vietas. Kiekviena įmonė, siekdama įsitvirtinti ir plėsti savo veiklą rinkoje, privalo rūpintis klientais. Įmonės, kurios užsiima krovinių gabenimu, siekia teikti saugias, greitas, kokybiškas transportavimo paslaugas. Transportas – neatsiejama mūsų gyvenimo dalis. Tik transporto pagalba galime ir patys nukeliauti, ir krovinius nugabenti. Krovinių ir keleivių pervežimai yra svarbūs veiksniai kiekvienai valstybei tiek politiniu, tiek ekonominiu požiūriu.

Logistikos procesas apima visą krovinio judėjimą nuo gamintojo iki užsakovo – krovinio komplektavimas, įpakavimas, vežimas, sandėliavimas, saugojimas. Ilgiausias procesas yra krovinio vežimo organizavimas, nes visas procesas priklausys nuo maršruto parinkimo, transporto priemonės parinkimo, reikiamos dokumentacijos sutvarkymo ir kitų veiksnių, kuriuos būtina kruopščiai suplanuoti.

Darbo tikslas –suorganizuoti 18 t pakuotos medienos gabenimą iš Kauno (Lietuva) į Roterdamą (Olandija). Kroviniui gabenti parinkti tinkamą transporto priemonę, parinkti tinkamą pakuotę, parinkti, detalizuoti, vizualizuoti krovinio gabenimo maršrutą, įvertinti teorinį krovinio vežimo aspektą, atlikti techninių-eksploatacinių vežimo rodiklių skaičiavimus, taip pat finansinių rodiklių skaičiavimus..

Užsakovui pateikus užsakymą nugabenti į vieną ar kitą pasaulio vietą tam tikrą krovinį, labai svarbu pasirinkti tinkamą transporto priemonę. Transporto paslaugas teikiančios įmonės siūlo įvairių rūšių transporto priemones, todėl labai svarbu atlikti įvairių transporto rūšių analizę ir įvertinti visus galimus variantus. Apžvelgus ir įvertinus visuskrovinio gabenimo galimus variantus, svarbu teisingai iš jų išsirinkti finansiškai naudingiausią sprendimą.Tinkamos transporto priemonės parinkimas priklauso nuo paties krovinio tipo, maršruto ir daugelio kitų veiksnių. Šiuo atveju mes turime gabenti pakuotą medieną (18 t) ir pasirinksime automobilių transportą. Detaliau aptarsime tokio transporto privalumus ir trūkumus.

Paprastas ir nesudėtingas įpakavimas. Dažnai įpakuoti reikia nedidelį kiekį krovinių arba to iš viso daryti nereikia.

Manevringumas. Krovinių surinkimas ir pristatymas ,,nuo durų iki durų“. Tačiau tam būtina gerai išvystyta kelių infrastruktūra.

Vežimų greitis ir reguliavimas. Pakankamai tikslus krovinių surinkimo ir vežimo laiko nustatymas. Taip pat, transportavimas gali būti pasirinktas atsižvelgiant į krovinio gabenimo atstumą, dienos laiką ir t.t.

Sąlyginai didelė kaina. Tai priklauso nuo apmokėjimo, kuris apskaičiuojamas nepriklausomai nuo vežimo apimties, vežamų krovinių svorio ar kokybės. Dažniausiai sumokama už automobilio ridą.

Skubus krovinio iškrovimas. Automobiliai turi būti iškrauti bei pakrauti greitai, nes automobilio prastovos yra nuostolingos.

Klaidingas vežimas. Vežant keletą siuntų vienu metu įvairiems adresatams galimos klaidos, kurių išvengti padeda teisingas krovinių žymėjimas.

Grobstymas. Automobiliai, palikti be priežiūros, gali būti nuvaryti, o kroviniai pagrobti.

Mažas krovumas. Krovumas, lyginant su geležinkelių ir vandens transportu, yra pakankamai nedidelis.

Kelių transporte transportinė talpa – taikonteineriai, puspriekabės, keičiamostalpyklos, savivarčiai, cisternos. Transportinėstalpospasirinkimaspriklausonuokrovinio tipo ir jodydžio, t. y. pasirinkimastiesiogiaipriklausonuovežamokroviniosavybių, beijovežimuikeliamųreikalavimų.

Priešpasirenkanttransportinętalpą, reiktųžinotikiekvienosišalternatyvųypatumus. Mūsųkrovinysyrapakuotamediena (18 t). Tai – generalinio tipo krovinys (taitokiekroviniai, kurieyragabenamisupakuoti).

krovinius būtų patogu krauti, tvirtinti transporto priemonėse, talpinti transporto priemonėse bei sandėliuose

metalo gaminiai (armatūra, metalo luitai, valcuotas metalas ir kt.);

Pasirenkanttransportinętalpą, geriausialaikytisatitinkamo plano. Pirmiausiaturimeįvertintikroviniocharakteristikas, beinuspręstikokiubūdukrovinys bus pakrautasbeiiškrautas–tainulemskokį transporto priemonėskėbulotipąpasirinkti. Taippat, reikiažinoti, kokiumaršrutu bus gabenamaskrovinys, norintišsiaškinti, per kokiasvalstybes bus vykdomasvežimas. Taippatbūtinaišsiaškinti, kokiamaksimali transporto priemonėsmasėyraleidžiamakiekvienojeišvalstybių. Taipadėspasirinktitransportinętalpą, atsižvelgiant į joskeliamąjągalią.

Svarbiausias transporto talpospasirinkimotikslasyrasurastitokiątalpą, kurioskeliamojigalia bus išnaudojamakuoefektyviau. Todėlrenkantis, svarbuapskaičiuotikeliamosios galios išnaudojimokoeficientą (γ). Tam naudojama speciali formulė (1), kur γ – talpos išnaudojimo koeficientas, qf - faktinė krovinio masė, qn - galima krovinio masė.

Kad užtikrintume krovinio apsaugojimą nuo įvairių veiksnių, galinčių jį sugadinti ar pažeisti, kroviniui turi būti parinkta tinkama pakuotė. Labai svarbu mūsų kroviniui parinkti tinkamą pakuotę, kuri atitiktų krovinio rūšį. Patvari ir tinkama pakuotė apsaugos krovinį nuo įvairių pažeidimų jį kraunant, vežant, iškraunant ar saugant. Pakuočių rūšys gali būti labai įvairios – medinės, metalinės, popierinės, keramikinės, tekstilinės, plastmasinės ar stiklinės.

  • Transportas Kursiniai darbai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 29 puslapiai (5710 žodžių)
  • Universitetas
  • Transporto kursiniai darbai
  • Microsoft Word 959 KB
  • Krovinio vežimo organizavimas (Kaunas (Lietuva) – Roterdamas (Olandija))
    10 - 3 balsai (-ų)
Krovinio vežimo organizavimas (Kaunas (Lietuva) – Roterdamas (Olandija)). (2016 m. Vasario 18 d.). http://www.mokslobaze.lt/krovinio-vezimo-organizavimas-kaunas-lietuva-roterdamas-olandija.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 11 d. 00:36