Krovinių ekspedijavimas


Logistikos kursinis darbas. Įvadas. Krovinio ekspeditorius. Tranzitas. Krovinių gabenimo nurodymai remiantis Lietuvos Respublikos įstatymais. Krovinio gabenimo schemos. Schemų aprašymas. Sodos terminalas „Begoje“. Išvados. Priedai.


Tyrimo problemos aktualumas. Krova yra esminė Jūrų uosto funkcija. Sudariusios žemės nuomos sutartis su VĮ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, ūkinę ir komercinę veiklą uoste vykdo savarankiškos krovos kompanijos, kurios bendradarbiauja su ekspedijavimo bei laivų agentavimo paslaugas teikiančiomis įmonėmis. Aprašomas krovinys yra iš Amerikos gabenama soda jūrų transportu, tranzitu, į KVJU ir geležinkeliu išgabenama į Ukrainą. Krovinio ekspedijavimas yra būtinas krovinio gabenimo procese. Ekspeditorius atsako už visą krovinio gabenimo ciklą, krovinio „užsakymas – pervežimas – iškrovimas“.

Krovinio ekspeditorius – tai asmuo, atsakingas už visą krovinio gabenimą. Pateikia krovinio užsakymus, registruoja ir pateikia krovinio pervežimui ir iškrovimui būtinus dokumentus.

Probleminis klausimas – Kaip teisingai atliekamas krovinio ekspedijavimas?

Tyrimo objektas – Krovinio gabenimas, ekspeditoriaus veikla.

Darbo tikslas – Analizuoti ekspeditoriaus veiksmus ir pareigas organizuojant krovinio gabenimą.

Ekspeditorius pareigos yra:

Krovinio ekspeditoriaus darbas prasideda nuo krovinio užsakymo, kad būtų galima organizuoti krovinio atvežimą ir iškrovimą, kadangi šiuo atvėju krovinys buvo soda tranzitu iš Amerikos tai ekspedetorius priima krovinį, t.y. patvirtina užsakymą KIPIS sistemoje kuri yra įdiegta Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste ir joje krovinio ekspeditorius gali matyti bei pasirinkti atitinkamą laivą su kuriuo buvo atgabentas krovinys ir pildyti sistemoje važtaraštį (VZT, Krovinio važtaraštis - tai dokumentas, kuris patvirtina krovinio vežimo sutartį tarp laivo savininko ir krovinio siuntėjo), reikiamus tranzito dokumentus su muitine, laikinąjį saugojimą (BDK) kartu su prašymu krovai (PRK) ir dokumentą apie likučių tikslinimą(PTI). Išgabenamai nebendrijos prekei į Ukrainą, geležinkelio transportu reikalinga trišalė sutartis, tada ekspeditorius KIPIS sistemoje pateikia laikinojo saugojimo dokumentą, prašymą krovai, kadangi išgabenamas krovinys tranzitu tai pildo važtaraštį pati sistema ir muitinės patvirtinimo nereikia.

Krovinių ekspedijavimas. (2015 m. Kovo 23 d.). http://www.mokslobaze.lt/kroviniu-ekspedijavimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 11 d. 16:06