Krovinių gabenimas oro transportu analizė


Logistikos referatas.

Įvadas. Oro transportas. Tarptautinių krovinių gabenimo oro transportu ypatumai. Oro transporto terminalai. Oro transporto tarifai. Vežimai oro transportu. Komercinės teisės ir ,,oro laisvė‘‘. Išvados. Literatūros sąrašas.


Autoriai A. Baublio, A. V. Vasiliausko „Transporto infrastuktūra“ , teigia, kad vertinant oro transportą buvo suformuluota mažiausiai mažiausių bendrų išlaidų koncepcija, kuri teigia, kad krovininis arba keleivinis tarifas, kuris paprastai didesnis negu kitų transporto rūšių, turi būti kompensuojamas tam tikrais privalumais.(259 psl.). Pavyzdžiui, gali būti veiksmingai išnaudojamas darbo laikas, kada aukšto rango vadovai naudojasi lėktuvų, o ne sausumos transportų paslaugomis, taip pat ir gamybinė nauda, kai staklės, atvežtos oro transportu, yra sumontuotos , kurios dirba ir gamina produkciją, o tarkim vežant kokiu nors jūros transportu vis dar būtų kelyje.

Galima teigti, jog krovinio siuntėjui yra svarbus ne transportavimo laikas iš vieno oro uosto į kitą, bet bendrasis transportavimo laikas. Transportavimo oru paslaugos vertinamos labai gerai. Dažniausiai teikiamos maršrutuose tarp didžiųjų miestų, nors tam tikrais atvejais oro transporto paslaugomis galima pasinaudoti ir pristatant krovinius į mažesnius miestus.

Taigi apibendrinus galima teigti, jog A. Baublys, A. V. Vasiliauskas ir A. Jaržemskis daugmaž vienodai vertina oro transporto galimybes, šie autoriai vieningai pabrėžia jog oro transportas yra tikrai greitas ir patogus, bet reikalaujantis labai didelių lėšų, kaštų. Nors kartais tikrai nelabai pasiteisina pristatymo laikas, nes šis transportas labai priklausomas nuo oro sąlygų. Oro transportu labiau apsimoka gabenti didelius ir brangius krovinius, kad jų saugumas būtų didesnis ir jų vertė atitiktų transportavimo išlaidų dydį. Taigi šiuo transportu siuntėjai naudojasi tik tuomet, kada reikia skubiai ir saugiai pristatyti iš taško A į tašką B didelę vertę turintį krovinį.

Oro transportas, palyginti su kitomis transporto rūšimis, yra specifinis. Jo savybės :

Nedidelės tinklo tankis, t.y. orientuotas į centrus.

Atsižvelgiant į nurodytas oro transporto ypatybes, kroviniams vežti juo naudojamasi, jei:

Būtina greitai pristatyti brangius krovinius.

Pagal autorių R. Minalgą „Logistika“ krovinių gabenimas taip pat turi kelias rūšis:

Pagal autorių R. Minalgą oro uostai atskirose valstybėse yra pasiskirstę labai netolygiai. Kiekvieno oro uosto vystimasis gabenti krovinius priklauso nuo šių veiksnių: (54 psl.).

Priimti susitarimus dėl tarptautinio oro transporto saugumo gerinimo;

Apibendrinus šį poskyrį galima teigti, jog oro transportas yra labai greitas ir patogus dėl mažos krovinio sugadinimo tikimybės. Šis transportas gerai suderinamas su ekspedicijų paslaugomis, kai krovinį pristato į oro uostą, o iš ten krovinį pasiima kita transporto priemonė, taip sutaupomas mums visiems svarbus laikas. Taip pat pagal autorių R. Minalgą ir A. Baublį galima teigti, jog kiekvieno oro uosto vystimasis gabenti krovinius priklauso nuo įvairių veiksnių ir tai, kad krovinių gabenimo teisiniai pagrindai suformuluoti Čikagos sutartyje, pagal kurią 1944 metais buvo įkurta ICAO organizacija.

Oro erdvė yra beribė ir daug universalesnė negu jūros ir vandenynai. Oro transportui yra būdingas didelis greitis ir skridimo tiesiaeigiškumas. Oro susisiekimo keliai taip pat yra ribojami tam tikrais koridoriais – trasomis, kuriomis lėktuvų skrydžiai antžeminių tarnybų yra sekami ir kontroliuojami. Oro koridoriaus aukštį dažniausiai lemia techninės lėktuvų galimybės. Lėktuvų skrydžiai yra visiškai nepriklausomi nuo topografinių žemyno sąlygų, todėl jais galima pasiekti atokiausius Žemės rutulio regionus. Skrydžių saugumą reguliuoja antžeminės skrydžių tarnybos, kurios pasiskirsčiusios tam tikromis lėktuvo skridimo trasos atkarpomis.

Anot autoriaus A. Baublio ir A. V. Vasiliausko lėktuvams pakilti ir nusileisti reikalingi aerodromai. Aerodromas – tai lėktuvų pakilimo ir nusileidimo takas su visais navigaciniais ir dispečeriniais įrenginiais. Pakilimo ir nusileidimo takas privalo turėti tvirtą dangą, atlaikančią didelius krūvius lėktuvams leidžiantis arba kylant. Dabar aviacijos technika turi lėktuvus, galinčius pakilti ir nusileisti be specialaus tako. Tai vertikalaus pakilimo ir nusileidimo lėktuvai.(334 psl.).

  • Logistika Referatai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 16 puslapių (3965 žodžiai)
  • Kolegija
  • Logistikos referatai
  • Microsoft Word 32 KB
  • Krovinių gabenimas oro transportu analizė
    10 - 6 balsai (-ų)
Krovinių gabenimas oro transportu analizė. (2016 m. Kovo 20 d.). http://www.mokslobaze.lt/kroviniu-gabenimas-oro-transportu-analize.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 10:57