Krovinių gabenimo maršrutų iš Elektrėnų į Eseną vertinimas


Transporto referatas. Įvadas. Krovinių vežimo teoriniai aspektai. Transporto rūšių parinkimas. Krovinių įpakavimas. Krovinių ženklinimas. Krovinių vežimo dokumentai. Maršruto elektrėnai – esenas įvertinimas. Krovinio maršrutų parinkimas ir krovinio apibūdinimas. Krovinio gabenimo maršrutų įvertinimas sausumos transportu. Krovinio gabenimo maršrutų įvertinimas mišriu būdu. Krovinio gabenimo maršrutų palyginimas. Išvados. Literatūra.


Tyrimo problemos aktualumas. Kiekvienai šaliai yra svarbi jos ekonominė padėtis. Efektyvi ekonominė šalies raida bei gamybinių ir prekybinių įmonių verslo sėkmė neįmanoma be efektyvios transporto sistemos. Pagaminta produkcija turi judėti iš gamybos vietų į paskirstymo vietas minimaliai sunaudojant laiko ir lėšų. Taigi, norint sutaupyti kuo daugiau laiko bei lėšų, mums būtina ištirti keletą galimų krovinių vežimo būdų, nes tik tai padarę mes galėsime nuspręsti, kuris būdas optimaliausias bei ekonomiškiausias laiko bei kainos atžvilgiu.

Probleminis klausimas – ar tinkamas maršruto parinkimas padės sutaupyti laiko bei vežimo kaštų?

Tyrimo objektas – krovinių vežimo iš Elektrėnų į Eseną maršrutai.

Hipotezė – atlikus maršrutų iš Elektrėnų į Eseną palyginimą galėsime parinkti geresnį vežimo maršrutą, atsižvelgiant į vežimo laiką bei kainą.

Tyrimo tikslas – Įvertinti krovinių gabenimo maršrutus iš Elektrėnų į Eseną.

Išanalizuoti krovinių vežimo teorinius aspektus.

Apskaičiuoti krovinių gabenimą sausumos transportu.

Apskaičiuoti krovinių gabenimą mišriu būdu.

Tyrimo metodai: literatūros šaltinių analizė, lyginimas, skaičiavimas.

Šiame skyriuje nagrinėjama teorinė krovinių gabenimo dalis. Pateikiamos keturios teorinės dalys, t. y. aptariamas transporto rūšių parinkimas, apibūdinamas krovinio įpakavimas bei jo ženklinimas, įvardijami krovinių vežimo dokumentai.  

A. Garalis (2003), teigia, jog tarptautiniams pervežimams labai svarbus reikiamos transporto rūšies parinkimas bei jų kombinacijos. Sprendimas, aišku, priklauso nuo firmos galimybių bei vartotojo poreikių. Svarbu įvertinti keturias pagrindines pervežimų charakteristikas:

Vienas svarbiausių aspektų, pasirenkant transporto priemonę yra kaštai. Tarptautinių pervežimų kaina priklauso tiek nuo pervežimo paslaugos, tiek nuo jos vertės krovinio siuntėjui.

Visgi didelės pervežimo išlaidos neturi būti vienintelis kriterijus renkantis vieną ar kitą transporto priemonę. Nemažiau svarbūs yra ir kiti logistiniai aspektai – tai laikas ir vieta. Kad krovinys pasiektų vartotoją laiku ir sutartoje vietoje, taip pat reikia pagrįsti tarptautinių atsargų mažinimą ar didinimą, atsižvelgiant į tai ar prekė sugebės atpirkti didelius vežimo kaštus.

Be to, būtina atsižvelgti į tokius neekonominius veiksnius, kaip valstybinį reguliavimą bei jjo įtaką pervežėjams. Reguliuojant pervežimus laibai svarbūs yra tarptautiniai organizacijų susitarimai. Pavyzdžiui, siekdama sureguliuoti šalių mokėjimo balansus, Jungtinių tautų tarptautinės prekybos komisija (UNCTAD) pasiūlė tarptautinių pervežimų mokesčių sistemą: 40% pervežimų tarp dviejų šalių turi atitikti eksportuojančios šalies transporto priemonės, 40% importuojančios ir 20% - trečios šalies transporto priemonės.

Atsižvelgus į šių veiksnių įtaką transportavimui, parenkami konkrečios rūšies transportavimo būdai.

Dažniausiai yra naudojami šie transportavimo būdai bei įvairios jų kombinacijos:

Pagal įkrovumą labiausiai priimtina tokia klasifikacija:

Ypač nedidelio įkrovumo – iki 0,5 tonos.

Nedidelio įkrovumo – nuo 0,5 iki 2 tonų.

Vidutinio įkrovumo – nuo 2 iki 8 tonų.

Didelio įkrovumo – nuo 8 iki 16 tonų.

Ypač didelio įkrovumo – virš 16 tonų.

Atsižvelgus į transporto rūšies efektyvumą ir kartu įvertinus šią klasifikaciją bei norimą gabenti krovinį (jo svorį, gabaritus bei kitas svarbias krovinio charakteristikas), nustatoma, kokio įkrovimo transporto priemone ir transportavimo rūšimi (sausumos, jūros, oro transporto) geriausia gabenti logistinę siuntą.

A. Garalis (2003) teigia, jog transportuojamus skirtingų tipų krovinius ar krovinius, pasižyminčius specifinėmis savybėmis, pavyzdžiui, aukšta kaina, biria ar skysta substancija, mažais gabaritais ir panašiai, reikia pakuoti. Pakavimo būdas bei taros rūšis priklauso nuo konkretaus krovinio tipo, jo gabenimo būdo ir gabaritų.

Tara būna: medinė, metalinė, stiklinė, keramikinė, plastmasinė, tekstilinė, popierinė ir pan.

Pagal standumo laipsnį tara skirstoma į standžią, pusiau standžią ir minkštą.

  • Transportas Referatai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 22 puslapiai (3974 žodžiai)
  • Mokykla
  • Transporto referatai
  • Microsoft Word 64 KB
  • Krovinių gabenimo maršrutų iš Elektrėnų į Eseną vertinimas
    10 - 8 balsai (-ų)
Krovinių gabenimo maršrutų iš Elektrėnų į Eseną vertinimas. (2016 m. Sausio 04 d.). http://www.mokslobaze.lt/kroviniu-gabenimo-marsrutu-is-elektrenu-i-esena-vertinimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 11 d. 02:20