Krovinių vežimas geležinkelių transportu


Logistikos konspektas. Pagrindinės sąvokos. Licencija verstis geležinkelių transporto ūkine ir komercine veikla. Saugos sertifikatas. Teisė naudotis viešąja geležinkelių infrastruktūra. Geležinkelių materialinė-techninė bazė. Krovinių vežimo procesas geležinkelių transporte. Krovinio pateikimas vežti. Kai kurių krovinių vežimo technologija. Ratinės ir vikšrinės technikos vežimo technologija.


Pagrindinis dokumentas, kuris reglamentuoja geležinkelių veiklą bei vežimų atlikimą, yra geležinkelių kodeksas. Tačiau jis apibrėžia tik bendruosius veiklos ir vežimų vykdymo nuostatus. Jame nėra detaliai išnagrinėta atskirų krovinių vežimo technologija. Todėl prie kodekso yra naudojamos:

2. 1. Licencija verstis geležinkelių transporto ūkine ir komercine veikla

–  tiesioginiai-kombinuoti – kai pagal vieną dokumentą vežami kroviniai geležinkelio-vandens arba geležinkelio-kelių transportu;

–  tiesioginiai-tarptautiniai – kuomet vežama per kelių valstybių geležinkelius.

Universaliųjų vagonų tipai ir jų ypatumai.

Dengtuose universaliuose vagonuose gabenami kroviniai, kuriuos reikia saugoti nuo atmosferos poveikio, taip pat supakuoti ir brangūs kroviniai, kroviniai ant padėklų, palaidi kroviniai maišuose. Dengtojo vagono kėbulas gali būti įvairios konstrukcijos, atsižvelgiant į vagono paskirtį.

9 – atverčiamos galinės sienos; 10 – dviaukštis kėbulas.

–  keliamosios galios išnaudojimo koeficientas – tai vagone sudėto krovinio masės ir vagono keliamosios galios santykis:

Siekiant gerinti keliamosios galios išnaudojimo rodiklį, yra imamasi atitinkamų veiksmų:

neperkraunamus krovinius, kurių vieneto masė didesnė kaip 60 t;

perkraunamus krovinius, kurie vežami specialiuose cisternų vagonuose.

Kroviniams įtvirtinti naudojamos: atotampos, rišalai, spyriai, skėtikliai, statramsčiai, padėklai, tarpikliai, skydai, turniketai ir kitokios priemonės, taip pat daugkartinio naudojimo standartiniai įtvirtinimo įtaisai.

Leidžiama krovinį įtvirtinti standartiniais varžtais, smeigėmis (strypais su sriegiais galuose) ir sraigtais.

6. Užplombuoti automobilius, traktorius, savaeiges žemės ūkio ar kitas mašinas, sudaryti aprašą, kuriame nurodo visas nuo mašinos nuimtas detales, dėžių, į kurias sudėtos atsarginės dalys, įranga, skaičių ir buvimo vietas, plombų tipą, skaičių ir jų kontrolinius ženklus;

7. Ant kiekvienos, aukštesnės kaip 1,0 m krovinio dėžės ir geležinkelio įmonės pareikalavimu ant kiekvieno renginių, mašinų ar nepakuotų ir aukštesnių kaip 1,0 m krovinio vienetų nenuplaunamaisiais ryškiai raudonais dažais nupieštu „W“ ženklu nurodyti krovinio svorio centro SCKr vietą. Piešiama ant gretimų šoninės ir galinės krovinio vieneto plokštumų, ten, kur ant jų projektuojamas SCKr .

jeigu frakcijos sveria nuo 100 kg iki 500 kg, tai ant pusvagonio grindų pažeriamas smulkios frakcijos krovinio (bent 0,3 m aukščio) sluoksnis ir ant jo, iš ne didesnio kaip 3 m aukščio (matuojant nuo vagono grindų), vienu metu beriama ne daugiau kaip 7000 kg krovinio;

Krovinį ridenti ar stumti (vilkti) nuleistais platforminio vagono bortais bei sukioti, pastatytą ant vagono grindų galima, jeigu ant grindų ir bortų patiesti tvirti permetamieji tilteliai arba kitokie įtaisai, neleidžiantys sugadinti platforminio vagono grindų ir bortų.

Mechanizuotai kraunant krovinius, platforminio vagono bortai turi būti nuleisti.

Į nepatikrintus ir reikalavimų neatitinkančius specializuotuosius vagonus krauti krovinius draudžiama.

Vienas pagrindinių geležinkelių transporto uždavinių – savalaikis krovinio pristatymas. Šio uždavinio sprendimas labiausiai priklauso nuo pačių geležinkelių turimų resursų bei gebėjimo kokybiškai atlikti visas privalomas ir papildomas operacijas vežant krovinį.

Ratinė ir vikšrinė technika vežama universaliaisiais (platforminiais ar pusvagoniais) ir specialiaisiais vagonais, konteineriais (paprastai taip vežami lengvieji automobiliai).

Ratinio transporto priemonės platforminiame vagone tvirtinamos vielos atotampomis įpleištuojant po ratais atraminius tašelius, o pusvagoniuose – vielos atotampomis.

– platforminio vagono viduryje simetriškai jos išilginės ir skersinės ašių atžvilgiu dedamas skersinis 2450 mm ilgio tašelis. Tašelis prie platforminio vagono grindų prikalamas glaudžiai prie skersinio tašelio, durimis į vidų ir simetriškai platforminio vagono išilginės ašies atžvilgiu kraunami du konteineriai.

Nuo išilginio poslinkio konteineriai tvirtinami dviem skersiniais tašeliais, kurie dedami glaudžiai prie galinių platforminio vagono bortų ir kiekvienas tašelis prikalamas prie platforminio vagono grindų aštuoniomis vinimis. Tašelių ilgis turi būti lygus vidiniam platforminio vagono pločiui.

Nuo skersinio poslinkio kiekvienas konteineris tvirtinamas keturiais, ne trumpesniais kaip 400 mm ilgio, atraminiais tašeliais. Atraminiai tašeliai dedami glaudžiai tarp konteinerių šoninių sienų ir platforminio vagono šoninių bortų ir atremiami į jungtis. Kiekvienas atraminis tašelis prie platforminio vagono grindų prikalamas dviem vinimis (žr., kito paveikslo b dalį).

Jei į vieną vagoną kraunami skirtingos masės arba skirtingoje taroje esantys krovinio vienetai, tai sunkesnieji ir standžioje taroje esantys – sukraunami apačioje, o lengvesnieji ir esantys minkštoje, banguotu paviršiumi, popierinėje, kartoninėje, fanerinėje ar kitokioje taroje – viršuje.

  • Logistika Konspektai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 22 puslapiai (6525 žodžiai)
  • Logistikos konspektai
  • Microsoft Word 697 KB
  • Krovinių vežimas geležinkelių transportu
    10 - 6 balsai (-ų)
Krovinių vežimas geležinkelių transportu. (2015 m. Spalio 21 d.). http://www.mokslobaze.lt/kroviniu-vezimas-gelezinkeliu-transportu.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 04 d. 00:05