Krovinių vežimo maršrutų iš Radviliškio į Getingeną įvertinimas


Logistikos kursinis darbas.

Įvadas. Transporto reikšmė logistikos sistemai. Transporto rūšių ypatumai. Maršrutų parinkimo ypatumai. Krovinio pakavimas ir ženklinimas. Krovinių vežimo dokumentai. Krovinio vežimo maršrutų įvertinimas. Krovinio gabenimo maršruto parinkimas ir krovinio apibūdinimas. Krovinio gabenimo sausuma įvertinimas. Krovinio gabenimo mišriu būdu įvertinimas. Krovinio maršruto įvertinimas sausumos ir vandens transportu palyginimas. Išvados. Literatūtos sąrašas.


Pasirinktas krovinys yra žemės ūkio paskirties vienos ašies priekabos. Priekabos yra populiari prekė Vokietijos ūkininkams. Krovinys bus pasikrautas Lietuvoje, Radviliškio mieste, kur priekabos yra gaminamos ir surenkamos. Priekabas užsakė AB „ Lytagra“. Ši akcinė bendrovė turi savo filialą Klaipėdoje į kurį bus atgabenamos priekabos iš Radviliškio, o po to jos bus gabenamos į Getingeną Vokietijoje.

Darbo tikslas -Aprašytikrovinių vežimo maršrutų iš Radviliškio (Lietuva) į Getingeną (Vokietija) įvertinimą.

Kelių transportas- tai labiausiai paplitęs transportas ir ekonomiškiausias gabenant krovinius artimais ir vidutiniais atstumais. Pagrindinė teigiama kelių transporto savybė – jo manevringumas, t.y. galimybė sutelkti reikalingą transporto priemonių skaičių ten, kur yra poreikis. Kelių transportu prekės gabenamos palyginti dideliais greičiais ir gali būti pristatytos ,,nuo durų iki durų“, t. y. nuo gamintojo iki vartotojo.

Apibendrinant galime teigti, kad norint pasirinkti tinkamą transporto priemonę gabenti kroviniui reikia pasverti visas transporto priemonių galimybes ir jų trūkumus, kad būtų gauti rezultatai tenkinantys krovinių siuntėją, vežėją, bei gavėją.

Pristatymo laikas, kaina ir patikimumas yra svarbiausi faktoriai gabenant krovinį, todėl svarbu atsižvelgti į šiuos veiksnius pasirenkant maršrutą bei transportą. Dabartiniu laiku krovinių transportavimas yra plačiai paplitęs terminas, apibrėžiantis didelį ratą operacijų, tokių kaip maršrutų sudarymas, transporto priemonės parinkimas, komplektavimas ir įpakavimas, sandėliavimas ir pan., kurios atliekamos nuo produkcijos pagaminimo iki pateikimo vartotojams.

Taip pat maršruto pasirinkimą įtakoja tokie veiksniai (Minalga, 2008):

Kelių danga ir kokybė (pvz., priklausomai nuo kelių kategorijų ir dangų ribojami greičiai);

Infrastruktūra (degalinių tinklas, įvairios tarnybos, vaistinės ir pan.);

Savo produkciją į daugybę sandėlių arba dideliam skaičiui gavėjų pristatančioms įmonėms iškyla maršrutų planavimo užduočių. Standartinė maršrutų planavimo problema pristatoma taip:

Iš vieno paskirstymo punkto (gamyklos, sandėlio ir pan.) per vieną nustatytą laikotarpį aprūpinami atitinkami taškai ( klientai, klientų susivienijimai, dideli miestai ir pan. ). Taškų poreikis yra patenkinamas vienu pristatymu. Pristatymo punktui pristato vienodos rūšies ir pajėgumo mašinos.

Apibendrinant skyrelį galima teigti, kas transportuojant krovinį yra labai svarbu pasirinkti transportavimui tinkančius kriterijus, norint pasiekti minimalius transportavimo kaštus, bei pristatyti prekę reikiamu laiku ir reikiamoje vietoje.

Krovinio pakavimas- skirtas tam, kad krovinys būtų saugiai pakrautas, iškrautas, gabenamas ir saugomas nuo sugadinimo. Pakuotė turi atitikti vežamo krovinio rūšį ir savybes, kad užtikrintų saugų krovinio transportavimą, turi būti pakankamai patvari, kad būtų galima naudoti krovos mechanizmus. Gabenant krovinius vežėjas turi mokėti už krovinio brutto masę. Todėl svarbu yra kokia pakuotę pasirinks vežėjas. Vežant krovinį įpakuotą, jo masė išreiškiama dvejopai:

Norint apsaugoti krovinį, kad jis nebūtų grobstomas, yra naudojamos specialios priemonės apsaugai. Naudojamos specialios pakuotės su paslėptomis mikroschemomis ar įmagnetintais davikliais, kurių dėka vežėjas gali matyti esamą krovinio situaciją. Priedui, jeigu krovinys yra gabenamas konteineryje, papildoma apsauga gali būti plombavimas. Plomba – tai vienkartinio naudojimo įtaisas, kuris neteisėto krovinio paėmimo ar padėjimo į plombuotą transporto priemonę atveju lūžta ir taip parodo bandymą su kroviniu atlikti neteisėtus veiksmus.

Krovinioženklinimas- nurodo, kadvisi kroviniai priimami vežimui bet kuria transporto rūšimi turi būti markiruoti. Markiruotę sudaro pagrindiniai, papildomi bei informaciniai užrašai ir manipuliaciniai ženklai. Ženklinimas leidžia gerokai sumažinti nuostolius bei žalą, patiriamą netinkamai pakraunant ir gabenant krovinius, taip pat greičiau pasiekti adresatą - krovinių gavėją. Ženklinama dažais, klijuojant etiketes, padengtas permatoma lipnia juosta, ar pritvirtinant specialias lenteles. Ženklinimas gali būti:

  • Logistika Kursiniai darbai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 21 puslapis (3555 žodžiai)
  • Mokykla
  • Logistikos kursiniai darbai
  • Microsoft Word 612 KB
  • Krovinių vežimo maršrutų iš Radviliškio į Getingeną įvertinimas
    10 - 10 balsai (-ų)
Krovinių vežimo maršrutų iš Radviliškio į Getingeną įvertinimas. (2016 m. Balandžio 04 d.). http://www.mokslobaze.lt/kroviniu-vezimo-marsrutu-is-radviliskio-i-getingena-ivertinimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 06 d. 18:12