Krovos darbų mašinos technologijų kursinis darbas


Technologijų kursinis darbas.

Įvadas. Kėlimo talės aprašas ir eskizinės schemos. Kablio pakabos mazgo parinkimas. Kėlimo būgno projektavimas. Būgno veleno skersmens parinkimas. Veleno atraminių guolių parinkimas. Veleno pleištų parinkimas. Motoreduktoriaus parinkimas. Ratukų ir jų guolių parametrų parinkimas, ašies ir jos tvirtinimo projektavimas. Rėminės konstrukcijos komponavimas. Darbų sauga ir saugos įtaisai. Išvados. Literatūra.


Prie talių ir kitų kėlimo mechanizmų naudojami skridiniai, skrysčiai, užkabinimo priemonės.

Kablio pakabos mazgo konstrukciją apsprendžia pasirinktoji skrysčių sistema. Užduotyje nurodyta, kad šiame pakabos mazge reikia naudoti 2 tipo skrysčių sistemą, į kurią įeina kablio pakaba su 2 skridiniais ir 1 tarpiniu skridiniu.

Kablio pakabos mazgo konstrukciją bei matmenis galima surasti specialioje literatūroje, taip pat internate. Pavyzdžiui, [4] pateikiama tokia konstrukcija:

Šios pakabos masė, kai kėlimo geba 1,6 tonos, yra 26 kg.

Prieš galutinai apsisprendžiant dėl kablio pakabos mazgo, reikia atlikti krovinio kėlimo lyno skaičiavimą. Lyno tempimo jėga prie būgno:

m = 4 – lyno šakų, ant kurių kabo keliamas krovinys, skaičius;

čia k1 – lyno stiprumo atsargos koeficientas. Jis priklauso nuo keltuvo darbo režimo. Kai režimas

Iš standarto (GOST 2688-80), kai plieno stiprumo riba 1568 MPa (160 kgf/mm2) parenkame LK-R tipo dvigubo vijimo 6x19 (1+6+6/6)+I o.s. konstrukcijos lyną, kurio skersmuo 6,9 mm, o nutraukimo jėga Rt > 24,0 kN > P = 22,56 kN.

e – būgno koeficientas parenkamas pagal darbo rėžimą. Vidutiniam režimui e = 17;

Čia: z – griovelių skaičius būgno paviršiuje; Tg – lyno griovelio žingsnis;

Įvertinę atstumą tarp būgno dalių su skirtingo pavirtimo grioveliu lynui, galutinai būgno ilgį imame lygų 660 mm.

σ0 – metalo stiprumo riba gniuždymui; pilkajam ketui Сч 18-36 ši riba yra σ0 = 654 MPa;

k – stiprumo atsargos koeficientas; esant vidutiniam režimui k = 5.

Iš paskaičiuotų dviejų sienelės storių didesnioji reikšmė yra mažesnė už anksčiau parinktąją, todėl nieko nekeisdami galutinai imame δB = 5 mm.

Apskaičiavę minimalų reikiamą varžto skersmenį parenkame didesnį (20-40% didesnį) iš standartinių gaminių eilės. Imame varžtus su sriegiu M8, kurių sriegio vidinis skersmuo 6,647 mm.

Išvada. Ši atsarga (40 %) atitinka rekomenduojamą reikšmę. Todėl lynui tvirtinti varžtai M8 parinkti tinkamai.

LCD – ilgį galime prilyginti būgno paviršiuje išfrezuoto griovelio ilgiui Lg. Taigi, LCD =Lg ≈600 mm.

Imame d=25 mm, turėdami omenyje, kad artimiausi guolių vidiniai skersmenys yra 20 arba 25 mm.

Išvada. Rekomenduojamas atsargos koeficientas pagal sukimą 1,2...3. Apskaičiuotasis koeficientas yra tinkamas. Todėl veleno skersmens reikšmę imame 25 mm.

Kai būgnas pagamintas liejimo būdu iš pilkojo ketaus Сч 18-36, leistinasis slėgis po=110 MPa. [2 – 168]

Motoreduktoriaus „išėjimo" apsisukimai (aps/min) turi būti lygūs arba kuo artimesni būgno sukimosi greičiui (nb), taip pat motoreduktoriaus „išėjimo" sukimo momentas turi būti didesnis nei reikia pasukti būgnui (Ms). Pagal šuos du parametrus parenkamas motoreduktorius.

Tam, kad užtikrinus krovinio kėlimą sukimo momentas (Ms) veikiantis būgną padidinamas (15-20%) ir pagal padidintą momentą bei apsisukimus parenkamas artimiausias „didesnis" standartinis motoreduktorius su elektros varikliu bei vieno disko stabdžiu.

Ratukus talės vežimėliui projektuojame atsižvelgdami į literatūroje [5] pateiktas konstrukcijas. Pagal nešančios sijos Nr. IPN160 parenkame vežimėlio ratuko matmenis:

Ratuko ašelės skersmenį imame lygų d = 25 mm; parenkame dvigubus rutulinius radialius guolius su apsauginiais dangteliais ir abiejų pusių Nr. 16005.2ZR (25x47x8).

  • Technologijos Kursiniai darbai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • Ir-mas
  • 18 puslapių (2952 žodžiai)
  • Universitetas
  • Technologijų kursiniai darbai
  • Microsoft Word 485 KB
  • Krovos darbų mašinos technologijų kursinis darbas
    10 - 1 balsai (-ų)
Krovos darbų mašinos technologijų kursinis darbas. (2016 m. Gruodžio 16 d.). http://www.mokslobaze.lt/krovos-darbu-masinos-technologiju-kursinis-darbas.html Peržiūrėta 2017 m. Gruodžio 15 d. 14:27