Kultūrinė įvairovė


Pedagogikos konspektas. Kultūrinė įvairovė. Ugdymas sutvirtina individo dvasinį ryšį su visuomene , skatindamas jo , kaip subjekto aktyvumą , savarankiškumą ir iniciatyvumą. Kultūrų vienovė ir įvairovė. Kultūros samprata. Papročiai , tradicijos. Galima išskirti kelis kultūros kaip specifinio reiškinio ypatumus. Kultūros elementai.


Įvairovė demokratinėje visuomenėje – labai aktuali tema. Atitinkamoms etninėms, religinėms, kalbinėms, seksualinėms, kultūrinėms sferos grupėms suteikiamos ypatingos privilegijos arba šios grupės marginalizuojasi.

Analizuojant nepakantumo, diskriminacijos ir rasizmo sąvokas, svarbu mokiniams suformuoti supratimą ne tik apie psichologines jų kilmės sąlygas, bet ir pasireiškimo formas, kurios apima skirtingus valdžios požiūrius ir skirtingas susvetimėjimo praktikas. Privilegijuotos grupės, pasitelkdamos atitinkamas fizinio ar kultūrinio pranašumo paradigmas, naudojasi savo pozicijomis, kad apribotų mažumas, neįtraukiant jų į politinius resursus. Šio tipo rasizmas giliai įsišaknijęs politinėse, ekonominėse ir ugdymo struktūrose, o tai suformuoja naujas, rasizmu pagrįstas institucines praktikas. Mokymo proceso metu mokiniams ir mokytojams būtina atsakyti į klausimus: iš kur atsiranda įprastinės žinios? Kaip jos susiformuoja? Kieno interesai palaikomi perteikiant panašaus pobūdžio žinias? Kokios gyvenimo vertybės ir pasaulėžiūra traktuojami kaip prioritetiniai? Kas nustato neutralius socialinio elgesio standartus, kuriais būtina vadovautis (pavyzdžiui, lai seksualinės mažumos gyvena, bet neprimeta savo gyvenimo būdo) ir kt.

Kultūrinė įvairovė. (2015 m. Vasario 10 d.). http://www.mokslobaze.lt/kulturine-ivairove.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 07 d. 10:49