Kultūrų dimensijos


Geografijos skaidrės. Dimensijos, kuriomis nacionalinės. kultūros skiriasi tarpusavyje. (G. Hofstede). Valdžios atstumas hierarchija, lygybė ir nelygybė. Valdžios atstumas. Didelis valdžios atstumas. Mažas valdžios atstumas. Individualizmas ar kolektyvizmas. Individualizmas ir kolektyvizmas. Kolektyvistinė kultūra. Individualistinė kultūra. Kolektyvistinė kultūra. Individualistinė kultūra. Vyriškumas ar moteriškumas. Vyriškos ir moteriškos kultūros. Vyriškoms kultūroms būdinga. Moteriškoms kultūroms būdinga. Vyriškosios kultūros. Moteriškosios kultūros. Neapibrėžtumo vengimo dimensija. Neapibrėžtumo (ne)vengiančios kultūros. Griežtas neapibrėžtumo vengimas. Silpnas neapibrėžtumo vengimas.


Valdžios atstumas; kolektyvizmas ar individualizmas; moteriškumas ar vyriškumas; neapibrėžtumo vengimas.

Mokiniui prasižengus pasitelkiamos tėvų pajėgos; Mokytojas virsta „guru“, kurio žinios ir kompetencija yra neginčytinos, jomis neabejojama; Mokymosi sėkmė priklauso tik nuo mokytojo kompetencijos; Mokymosi procesas yra personalizuotas – daug reikšmės suteikiama asmeninei mokytojo išminčiai; Mokinio žinių vertinimas labai priklauso nuo mokytojo; Bendravimas tarp mokytojo ir mokinio yra vienpusis: mokytojas – mokiniui; Instituciškai įteisintos mokinių bausmės. Tokios bausmės traktuojamos naudingomis vaikų charakterio raidai.

Mokytojai traktuoja mokinius sau lygiais, to paties tikisi ir iš mokinių; Mokymo procesas yra orientuotas į mokinį; Remiamasi mokinių iniciatyva; Mokiniai patys turi nustatyti, kas jiems įdomu mokytis; Pageidautina, kad mokiniai keltų klausimus, patys ką nors siūlytų, diskutuotų su mokytojais, netgi kritikuotų juos; Už mokyklos ribų mokytojams nerodoma daug dėmesio;.

Kai mokinys prasižengia, bandoma paveikti tik jį patį, nepasitelkiant tėvų pagalbos; Mokymo(si) procesas nėra personalizuotas: vertinimas nepriklauso nuo mokytojo nuomonės ar malonės, stengiamasi sukurti objektyvaus vertinimo mechanizmus; Bendravimas tarp mokytojo ir mokinio yra abipusis: mokytojas – mokiniui, mokinys – mokytojui; Atsižvelgiama į mokinio poreikį būti nepriklausomu: mokymosi kokybė labai priklauso nuo paties mokinio, nuo to, kaip jis sugeba pats mokytis, bet ne nuo mokytojo profesinio lygio ir kompetencijos. Mokinių bausmės suvokiamos kaip vaikų skriaudimas.

Dauguma žmonių gyvena tokiose visuomenėse, kuriose grupės interesai yra aukščiau už atskiro individo interesus. Tik maža dalis kultūrų individo interesus iškelia aukščiau už grupės interesus.

  • Geografija Skaidrės
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 26 puslapiai (1221 žodis)
  • Geografijos skaidrės
  • MS PowerPoint 259 KB
  • Kultūrų dimensijos
    10 - 9 balsai (-ų)
Kultūrų dimensijos. (2015 m. Birželio 07 d.). http://www.mokslobaze.lt/kulturu-dimensijos.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 18:47