Kultūrų interpretavimas pagal C.Geertz


Geertz kulturu interpretavimas. Kaip geertz apibrezia kultura.

Filosofijos interpretacija. Kultūrų interpretavimas pagal c. Geertz.


Pradedama svartyti, ar iš tiesų yra visų pagrindinių mokslinių sąvokų raida tokia sudėtinga ir nenuspėjama, bei sunkiai apibūdinama kaip kultūros sąvoka. Ne vienas antropologas įvairiais būdais ir atžvilgiais kultūros sąvoką bando „pastatyti į vietą“, norėdamas šitaip garantuoti jos tolesnį reikšmingumą. Tad pirmajame skyriuje aptariama pati kultūros sąvoka, jos problemiškumas: ką ji apibrėžia, kas į ją įeina. Būtent pabrėžiami Kluckhohno knygoje „Veidrodis žmogui“ randami pakankamai platūs ir išsamūs kultūros apibrėžimai, kaip: „visa kas apibūdina tautos gyvenseną“, „istorijos nuosėdos“, „išmoktas elgesys“. Tad šias tezes pasitelkus į pagalbą būtų galima apibūdinti pačią kultūrą. Siekiama įrodyti kultūros naudingumą, sakant, kad kultūra- tai tarsi voratinklis ir jos analizė tai tarsi kažkoks dėsningumų ieškantis eksperimentinis mokslas.

Pabrėžiama, kad jei norima suprasti kas yra mokslas, pirmiausia reiktų pradėti nuo to, ką veikia jo atstovai. Tad kam parūpo kultūra, reikia pradėti nuo kultūros pasiekėjų, norint rasti ir suprasti. Kalba nukrypsta į etnografiškumą, pažymima, jog supratus etnografiją bus pasiektas suvokimas, kuris parodys antropologijos analizės ypatingumą, kuris atsiskleidžia kaip pažinimo būdas. Faktas yra tai,kad tai kas yra sudėta į etnografinį raštą, vadinama savais duomenimis, kurie iš tikrųjų yra mūsų konstrukcijos, pagrįstos kitų žmonių konstrukcijomis, išreiškiančiomis tai, ką jie ir jų kraštiečiai daro, sunkiai pastebimas, nes beveik visos žinios yra tarsi parengtinė informacija, kuris yra dar nepradėjęs tyrinėti paties objekto. Tad etnografija apibūdinama kaip rankraštis, kuris parašytas laikinai susiformavusios elgsenos pavyzdžiais.

Kultūrų interpretavimas pagal C.Geertz. (2013 m. Balandžio 01 d.). http://www.mokslobaze.lt/kulturu-interpretavimas-pagal-cgeertz.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 06 d. 12:20