Kūno kultūros funkcijos


Kuno kulturos mokytojo funkcijos. Specialiosios kuno kulturos funkcijos. Kuno kulturos referatas. Kuno kulturos mokytojas funkcijos. Specialioji kuno kultura. Kuno kulturos vaidmuo ugdant asmenybe. Kulturosfunkcijos.

Kūno kultūros referatas. Įvadas. Kūno kultūros funkcijos. Specialiosios kūno kultūros funkcijos. Specialioji lavinamoji kūno kultūros funkcija. Fizinis ugdymas. Specialioji sportinė kūno kultūros funkcija. Bendrakultūrinės, auklėjamosios ir kitos kūno kultūros funkcijos. Išvados. Literatūra. Nuo jų požiūrio į kūno kultūrą ir sveiką gyvenseną, nuo jų žinių šiais klausymais lygio labai priklauso vaikų sveikata, jų fizinis aktyvumas. Deja, šiandien tėvai ir mokytojai, kurie turėtų rodyti pavyzdį augančiai kartai, todėl savo fizinio pasyvumo ar abejingumo vaikų kūno kultūrai neskatina jų pomėgio fiziškai lavintis. Todėl dažnai laisvalaikiu mokiniai užsiima kita patrauklesne, reikalingesne, bet pasyvesne veikla ar žalinga organizmui veikla: pradeda gerti alkoholį, rūkyti, neracionaliai maitintis, tampa fiziškai pasyvūs. Taigi mano tikslas būtų parodyti funkcijas, kurias atlieka kūno kultūra.


Fizinis ugdymas. psl. ps kūno kultūra, nors neatskiriama nuo švietimo sistemos ir bendrosios kultūros, yra savarankiška, specifinė visuomenės gyvenimo sritis, kurios plėtotė ir rezultatai glaudžiai siejasi su daugeliu žmogaus vertybių ir daro įtaką socialinei, kultūrinei bei ekonominei asmenybės, taigi ir visuomenės raidai. Vadinasi, visapusiškai ugdant asmenybę, kūno kultūra vaidina reikšmingą vaidmenį. Todėl, vykdant Lietuvos švietimo sistemos reformą, ir kūno kultūros posistemio formavimui skiriama vis daugiau dėmesio. Dabartiniai kūno kultūros uždaviniai vis labiau su svarbiausių asmens poreikių tenkinimui, nes sveikatos pagrindą, psichologinę žmogaus būseną dažnai lemia jo fizinė savijauta.

Ugdant teigiamą mokinių požiūrį į kūno kultūrą, svarbiausia yra ją įdiegti į sveikos gyvensenos režimą nuo pat vaikystės, paversti ją priemone ne tik fizinei būklei gerinti, bet ir dvasingumui, kūrybinei veiklai, valiai ugdyti. Tai ypač svarbu, nes jau ankstyvojoje vaikystėje formuojasi biologiniai sveikatos rizikos ir elgsenos veiksniai – antsvoris, padidėjęs arterinis kraujospūdis, sutrinka kai kurių medžiagų apykaita. Todėl per visą vaiko ikimokyklinį amžių didžiausia atsakomybė tenka jo artimiems žmonėms – tėvams ir pedagogams. Ta norint įvardyti kūno kultūros funkcijas (paskirtį), reikia suprasti jos poveikį žmogui, jo santykiams su jį supančia aplinka, suvokti jos ypatybę – tenkinti ir ugdyti asmens ir visuomenės poreikius. Kūno kultūros funkcijos realizuojamos aktyvia fizine žmogaus veikla. Per kūno kultūros funkcijas išryškėja jos turinys, o su juo – ir reikšmė žmogui bei visuomenei.

Kūno kultūros funkcijos glaudžiai susijusios su jos formomis, struktūrinėmis jos dalimis. Kūno kultūros rūšių visuma ir jos ryšys su pagrindinėmis žmogaus veiklos sritimis charakterizuoja bendrą kūno kultūros, kaip vieningo socialinio edukacinio reiškinio, struktūrą.

Kūno kultūros funkcijos nusakomos remiantis tam tikrais adaptacijos ir metodologiniais dėsningumais.

Kūno kultūros funkcijas ir formas reikia skirti tik pagal objektyvius, kbendrosiomis kūno kultūros funkcijomis laikyti tas, kurios remiasi ryšiais, jungiančiais kūno kultūrą su kitais visuomeniniais reiškiniais.

Kūno kultūros funkcijas reikia aiškinti tik kartu su jos formomis, nes funkcija ir forma negali egzistuoti viena be kitos, o viena kitą veikia ir integruoją.

Kūno kultūros funkcijos. (2011 m. Gegužės 03 d.). http://www.mokslobaze.lt/kuno-kulturos-funkcijos.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 11 d. 04:23