Kūno kultūros teorija


Kuno higiena ir jos ypatumai. Netreniruoto ir treniruoto zmogaus pulsas ramybes busenoje. Kūno higiena, jos ypatumai. Fizinio aktyvumo ypatumai. Kūno kultūros teorijos konspektai. Hipodinamija kursinis darbas. Kuno higiena jos ypatumai. Kuno kulturos teorijos referatai. Kuno kulturos teorijos darbai. Treniruota mergina.

Kūno kultūros konspektas. Judesys ir jo reikšmė gyviems organizmams. Pagrindiniai sveikatos rizikos faktoriai (veiksniai) ir galimybė kovoti prieš juos sistemingu fiziniu aktyvumu? Sistemingo fizinio aktyvumo įtaka žmogaus organizmo medžiagų apykaitai. Sisteminga fizinė treniruotė ir širdies-kraujagyslių sistema. Treniruotos širdies veiklos ypatumai. Sistemingo fizinio aktyvumo poveikis išorinio kvėpavimo sistemai. Sveikatos sąvoka ir apibrėžimas? Kas tai yra asmens higiena ir kokia jos reikšmė? Odos funkcija ir higiena. Pagrindiniai fizinio ir techninio rengimo uždaviniai ir priemonės


Judesys – kiekvieno gyvo organizmo pagrindinė f-ja. Visi gyvena tik tol, kol turi galimybę judėti. Žmogaus judėjimą atlieka: kaulai, jų jungtys ar sąnariai, raumenys, raiščiai, sausgyslės. Tačiau pačiame judesio atlikime (kaip pagalbininkai) dalyvauja visi organai ir jų sistemos.

Visi teigiami pakitimai vyksta per teigiamus pakitimus raumenyse, kurie yra visuose gyvuose organizmuose (žmogaus kūne yra 640 raumenų). Atliekant judesius, aktyvėja visų organų veikla. Judesiai- fizinio krūvio pagrindas. Nuo judesių visi mūsų organai darosi labiau treniruoti, o kartu ir sveikesni.

Pagrindiniai sveikatos rizikos faktoriai (veiksniai) ir galpadidintas cholesterino ( blogųjų neprisotintų lipidų) riebalų kiekis kraujyje juo daugiau rizikos faktorių turi žmogus, juo didesnė tikimybė susirgti išėmine širdies liga. Fizinis aktyvumas sumažina padidintą kraujospūdį, neišsivysto hipodinamija (nepakankamas fizinis aktyvumas), mažina cholesterolio kiekį (koncentraciją) kraujyje, mažėja kūno svoris (gerėja medžiagų apykaita), nuima nervinę įtampą (vienos smegenų dalys dirginamos, kitos sl nuo sportavimo gerėja ir gilėja medžiagų apykaita. Treniruotų žmonių skrandžiuose neužsiguli maistas (nes virškinimas nesutrikęs), geriau išsiskiria fermentai, gilėja ir gerėja medžiagų skaidymo procesai.

Treniruotos širdies veiklos ypatumai.

Treniruota širdis gali išstumti 100ml kraujo, netreniruota- beveik dvigubai mažiau. Taigi, treniruota širdis įgauna didesnę susitraukimo jėgą. Netreniruota širdis, lyginant su treniruota, per parą padaro 1400 susitraukimų daugiau. Treniruotai širdžiai pulsas gali nukristi iki 30 susitraukimų per minutę (ramybės būsenoje). Treniruoto žmogaus pulso max gali būti 120, nettreniruojantis, retėja įkvėpimų skaičius per minutę: treniruotas žmogus per minutę įkvepia 8-12, o netreniruotas-nuo 17 iki 120 kartų. Gyvybinis plaučių tūris –kiekis, kuri max gali įkvėpti žmogus. Treniruotas vyras-8 l. , netreniruotas- 4,5-5 l. Treniruota mergina-6 l. , netreniruota- 2,5-3 l. Dėl padidinto kraujospūdžio (t. , kai be saiko vartojama kava, druska, alkoholis, tabakas, yra nutukimas) išsivysto hipertonija. Sveikata- tai daugiau negu laisvė nesirgti, laisvė nekentėti skausmų, laisvė per anksti nemirti. Sveikata tai visapusiška fizinė, dvasinė ir socialinė žmogaus gerovė. Ji glaudžiai susijusi su žmogų supančia aplinka. Sveikatą netgi galima išreikšti tam tikra formule.

Didindami skaitiklį ir mažindami vardiklį, galime tikėtis geresnės sveikatos.

Kūno kultūros teorija. (2010 m. Kovo 03 d.). http://www.mokslobaze.lt/kuno-kulturos-teorija.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 06 d. 12:22