Kuro sanaudų skaičiavimas


Ekonomikos kursinis darbas.

Trampinė laivyba. Maršrutai. Laivo ,,PEARL VITA“ maršrutai. Bejaia (Alžyras) – Durres (Albanija). Tarranto (Italija) – Setubal (Portugalija). Figueira de Foz (Portugalija) – Izmit (Turkija). Laivo ,,Pearl Vita“ charakteristikos. Kuro sąnaudų skaičiavimas. Literatūros sąrašas.


Laivyba ir prekyba Viduržemio jūroje labai intensyvi. Priežastis yra ta, kad ši jūra jungia tris žemynus, kurie turi ką pasiūlyti, ir dėl išėjimo į Atlanto vandenyną, o laivai yra vienas iš geriausių sprendimų prekybai įgyvendinti šiame regione. Darbe aptariamas Alžyre, Bejaia uoste, įsikūrusios garsios kompanijos Cevital, kuri užsiima cukraus gamyba ir eksportu laivais į Europos šalis, pavyzdys. Italijos Taranto uostas, kuris yra vienas iš lyderių metalurgijos srityje ir eksportuojantis laivais metalo gaminius, Portugalijos Figueira de Foz uostas, kuris daugiausia krauna generalinius krovinius.

Darbo tikslas – įvertinti laivo ,,Pearl Vita“ kuro sąnaudas gabenant generalinius krovinius Viduržemio jūra bei Atlanto vandenynu.

Apskaičiuoti laivo ,,Pearl Vita“ reisų, kuriais gabenami generaliniai kroviniai Viduržemio jūroje bei Atlanto vandenyne kuro sąnaudas.

Trampinėje laivyboje nėra reguliaraus krovinių gabenimo užtikrinimo bei tikslaus laiko grafiko, todėl laivų savininkai turi patys ieškoti krovinio, kurį norėtų gabenti. Trampinė laivyba yra pranašesnė už linijinę laivybą atsižvelgiant į kuro sąnaudas. Linijinėje laivyboje, jei laivas turi mažą krovinio kiekį, vis tiek turi jį gabenti pagal tikslų grafiką, o trampinėje laivyboje dažniausiai laivas pakraunamas krovinio kiekiu, kurį pelninga laivo savininkui gabenti. Trampinės laivybos rinkos formavimąsi ir plėtrą nulėmė dokumento, vadinamojo čarterio, nurodančio gabenimo sąlygas ir kitų šalių įsipareigojimus pristatant krovinius praktiškai ,bet kuriomis kryptimis, atsiradimas. Čarteris pasirodė abiems šalims naudingas dokumentas – tiek laivo savininkui, tiek frachtuotojui: laivo savininkas gauna atlygį už gabenimą, neatsižvelgiant į tai, ar sugebės, ar ne krovinio savininkas pilnai pakrauti laivą, o krovinio savininkas įgyja galimybę pristatyti krovinį ten, kur nėra nuolatinio transporto susisiekimo Krovinių vežimo jūra sutartyje išsamiai nurodomos šalių teisės, įsipareigojimai ir nustatomos įvairios sąlygos susijusios su krovinio pakrovimu, pervežimu ir iškrovimu, krovinio rūšį ir kiekį, krovinio pakrovimo vietą ir laiką, krovinio pakrovimo ir iškrovimo greitį (normas), krovinio iškrovimo uostą, frachto apmokėjimo laiką.

Kuro sanaudų skaičiavimas. (2016 m. Balandžio 07 d.). http://www.mokslobaze.lt/kuro-sanaudu-skaiciavimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 15:45