K.Ušinskio pedagoginis palikimas


Usinskio pedagogines idejos. K. usinskis. K ušinskio ugdymo idėjos. K. ušinskis pedagoginis ugdymas. Usinskio pedagogika. Ušinskis pedagogine veikla.

Pedagogikos skaidrės. K. Ušinskio pedagoginė veikla glaudžiai susijusi su xixa. Šeštojo ir septintojo dešimtmečio socialiniais-ekonominiais pertvarkymais bei visuomeniniu-pedagoginiu judėjimu rusijoje. Epochos ypatumai ir poreikiai paskatino filosofijos, literatūros, mokslo ir meno, taip pat ir pedagogikos vystymąsi. Epocha reikalavo atkreipti dėmesį į žmogų, - į plačias liaudės mases, į eilinį darbo žmogų.


Konstantinas Ušinskis (1824-1871) Rusų pedagogas, psichologas.

Socialinis-pedagoginis to laikotarpio judėjimas nebuvo vienalytis. Įvairių socialinių-pedagoginių požiūrių atstovų nuomonė dėl žmogaus gyvenimo bei auklėjimo tikslo ir krypties buvo nevienoda, tačiau visi akcentavo švietimo bei auklėjimo svarbą, kaip vieną iš pagrindinių gyvenimo klausimų.

Daugelis žymių Rusijos mokslo, literatūros ir kitų sričių veikėjų teoriškai ir praktiškai įsijungė į liaudės švietimo darbą. Tarp jų ypatingas vaidmuo teko K.Ušinskiui (1824-1870), baigusiam Maskvos universiteto teisės fakultetą ir pagal savo socialines pažiūras atstovavusiam buržuazinei-demokratinei krypčiai.

Kanceliarinis teisininko darbas K.Ušinskio nepatenkino. Jis visą savo energiją skyrė pedagoginiam darbui, dirbo jį praktiškai ir svarbiausia – sukūrė Rusijoje originalią mokslinę pedagoginę sistemą, nenustojusią savo reikšmės ir šiandien. K.Ušinskis – pirmas pedagogas profesionalas Rusijoje.

Spręsdamas pedagogines problemas neatsietai nuo ištiso komplekso žinių apie žmogų ir visuomenę, K.Ušinskis į pedagogikos teoriją ir praktiką žvelgė plačiai ir giliai. Jis tiksliai ir toli numato auklėjimo pasekmes atskiram žmogui, šeimai, visuomenei.

Svarbiausias K.Ušinskio nuopelnas tas, kad jau daugiau kaip prieš šimtą metų jis svarbiausius pedagoginius klausimus aiškino kompleksiškai siedamas sociologiją, antropologiją su pedagogika ir ypatingą dėmesį skyrė psichologijai. Tai nepaprastai svarbu metodologiniu požiūriu, sprendžiant tiek kertines pedagogines problemas, tiek siauresnius teorinius bei praktinius liaudės švietimo klausimus.

K.Ušinskis reikalavo ne tik pažinti žmogų, kurį ugdome, bet ir aplinką, kurioje tas žmogus dabar gyvena ir kurioje gyventi rengiamas ateikyje.

  • Pedagogika Skaidrės
  • 2011 m.
  • 33 puslapiai (1086 žodžiai)
  • Pedagogikos skaidrės
  • MS PowerPoint 52 KB
  • K.Ušinskio pedagoginis palikimas
    8 - 2 balsai (-ų)
K.Ušinskio pedagoginis palikimas. (2011 m. Gegužės 30 d.). http://www.mokslobaze.lt/kusinskio-pedagoginis-palikimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 04:28