L-jetronic


Elektrotechnikos referatas.

Įvadas. L-jetronic įpurškimo sistema. Degalų tiekimo sistema. Matavimo įtaisai (jutikliai). Vykdomieji įtaisai. L-jetronic valdymo sistema. Signalų apdorojimas valdymo bloke. Lambda zondas. Lambda reguliavimas. L-jetronic sistemos gedimai. Elektrinė schema. Išvada. Literatūra.


• Vykdomieji įtaisai (purkštuvai, šalto paleidimo purkštuvas, papildomo oro sklandis).

Degalų slėgio reguliatorius pritvirtintas prie skirstymo vamzdžio galo. Reguliatorius sujungtas ne tik su degalų tiekimo sistema, bet ir su variklio įsiurbimo kolektoriumi. Todėl degalų slėgis ties purkštuvais priklauso nuo absoliutaus slėgio įsiurbimo kolektoriuje. Šiam slėgiui mažėjant, plokštelinis vožtuvas atidaro nupylimo kanalą. Degalų slėgis (maždaug 3 bar) atitinkamai sumažėja. Oro slėgio įsiurbimo kolektoriuje ir degalų slėgio skirtumas visada lieka pastovus. Todėl slėgio svyravimai įsiurbimo kolektoriuje neturi įtakos tiekiamų degalų kiekiui. Įpurškiamų degalų kiekis priklauso tik nuo įpurškimo trukmės.

Oro kiekis matuojamas oro kiekio matuokliu su sklende. Variklio siurbiamas oras, nugalėdamas sklendės grąžinimo spyruokles jėgą, pasuka sklendę. Posūkio kampas perduodamas potenciometrui, šį kampą atitinkančios varžos dydį perduoda valdymo blokui. Droselinės sklendės jungiklis sujungtas su droselinės sklendės velenu. Valdymo blokas apdoroja droselinės sklendės kontaktų signalus, kad dozuotų degalus įsibėgėjant, ribojant sūkius ir stabdant varikliui (įpurškimo nutraukimas).

Termolaikis jungiklis riboja šalto paleidimo purkštuvo purškimo trukmę pagal variklio temperatūrą. Jame yra elektra kaitinama bimetalinė plokštelė, kuri, priklausomai nuo temperatūros, sujungia ar atjungia kontaktus. Paleidžiant šaltą variklį, įpurškimo trukmę nustato išimtinai elektrinis šildymas. Jei paleidžiamas šiltas variklis, kontaktai būna nesujungti, šalto paleidimo purkštuvas yra uždarytas.

Variklio temperatūros jutiklis, puslaidininkinis varžas, įstatomas į aušinimo skysčio cirkuliavimo kanalą. Jis matuoja variklio temperatūrą ir per elektrinę varžą keičia į elektrinį signalą, perduodamą valdymo blokui. Valdymo blokas apskaičiuoja purkštuvų atidarymo trukmę paleidžiant šaltą variklį ir įšilimo fazėje.

Pagrindinė įpurškimo trukmė kaip įėjimo signalas, perduodama dauginimo pakopai. Kartu į dauginimo pakopą ateina ir kitų trikdymo dydžių signalai. Dauginimo pakopa apdoroja signalus ir apskaičiuoja pataisos koeficientą k, iš kurio daugina pagrindinę įpurškimo trukmę. Pataisos koeficientas k dėl grandinių ypatybių gali būti lygus 2 arba daugiau. Kai pataisos koeficientas k=2, variklis dirba normaliu režimu ir nėra trikdančių dydžių. Apdorojant trikdymo dydžių signalus, pvz., pariebinant šalto paleidimo, įšilimo, maksimalios apkrovos metu, padidinamas pataisos koeficientas (k>2). Dauginimas atliekamas sudedant elektroniniu būdu.

L-jetronic. (2016 m. Gegužės 03 d.). http://www.mokslobaze.lt/l-jetronic.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 07 d. 16:19