Laiko vaizdinių plėtotė skaidrės


Pedagogikos skaidrės. Laiko vaizdinių plėtotė. Laiko samprata. Žodis laikas yra susijęs su veiksm. Būdingos laiko ypatybės yra šios. Laikas eina, jis susijęs su judėjimu jis negrįžta neturi matomos formos, t. Įvairūs laiko matavimo prietaisai, emocijos, laiko sąvokos, jo nustatymas būdingas tik žmonėms. Žmogus laike orientuojasi dvejopai, laiką suvokia dviem vieną kitą papildančiomis formomis. Tiesioginis laiko trukmės jutimas („Laiko jausmas“), paremtas pojūčiais. Laiko trukmės vertinimo tikslumą gali paveikti įvairūs veiksniai, iš kurių svarbiausi yra šie. Situacija kurioje. Visi šie faktoriai persipina “Laiko jausmas” lavėja ir tobulėja praktinėje žmogaus veikloje, t. Laiko suvokimo ypatumai. Laiko suvokimas, priklausomai nuo vaiko amžiaus, įgytos gyvenimiškos patirties, nuolat keičiasi. Laiko suvokimas. Ankstyvajame amžiuje jis formuojasi turtingo jutiminio patyrimo pagrindu ir jokiais laiko etalonais nesiremiama. Ikimokyklinio amžiaus vaikams ypač sunku pradėti suvokti laiką. Formuoti laiko vaizdinius. Epizodinės pratybos (vedamos žodiniais metodais). Laiko kategorijos. Greičiau ir geriau išmoksta. Ar vaikai mokės tiksliai tuos specialius žodžius vartoti. Suaugusiems reikėtų nuolat.  . Nedidelius laiko tarpus vaikai mokosi nustatyti pagal savo veiklą. Jau ikimokyklinio amžiaus vaikai tiksliau nusako ryškesnių įvykių laiką. Jie ima skirti. Iš tikrųjų vaikai, daugiausia bendraujantys su suaugusiais, daug geriau supranta įvairius laiko santykius. "Laiko jausmo" lavinimas pratina vaikus. Greičiau dirbti intensyviai mokytis būti organizuotiems. Taigi, vaikams, kurie jau geba reguliuoti savo veiklą laike. Faktoriai, formuojantys laiko jausmą, yra šie. Laiko etalonų žinojimas-suvokimas apie juos. Laiko vaizdinių formavimo metodika. Įvykių nuoseklumas. Vaikams sunku suprasti įvykių nuoseklumo sąvoką, nes jiems svarbiausia yra tiesioginė dabartis. Reguliarų įvykių nuoseklumas. Padės vaikams atpažinti. Praėjusių įvykių aprašymas. Vaikai gali būti skatinami prisiminti praėjusius įvykius pasakojant, ką jie veikė arba matė. Ateinančių įvykių numatymas. Kalba apie rytdieną, kitą savaitę, savaites dienas savaitgalį. Ryšio tarp laiko ir greičio išbandymas. Vaikai negali izoliuoti dviejų judėjimų.


Laiko trukmės vertinimo tikslumą gali paveikti įvairūs veiksniai, iš kurių svarbiausi yra šie:.

Laiko suvokimas, priklausomai nuo vaiko amžiaus, įgytos gyvenimiškos patirties, nuolat keičiasi.

Ankstyvajame amžiuje jis formuojasi turtingo jutiminio patyrimo pagrindu ir jokiais laiko etalonais nesiremiama. Laiko suvokimo jausmas dar neapibendrintas, o taikymo sfera labai siaura. Šis jausmas lavėja ir tobulėja vaikui užsiimant praktine veikla. apie trečius metus vaikas jau supranta, kad kai kurie įvykiai ir jo paties išgyvenimai yra nuėję į praeitį. Chronologinę įvykių seką jis įsivaizduoja labai konkrečiai. Atskirus laiko tarpus jis ima kaip konkrečius pavidalus. Laikas vaikui yra tartum atskiri įvykiai, kurie gali būti tarpusavyje susiję arba nesusiję.

Formuoti laiko vaizdinius ypač padeda sąvokos: jomis abstrahuojama ir apibendrinama įvairių laiko tarpų trukmė: sekundė, minutė, valanda, para, savaitė, mėnuo, metai ir kt.

Jie ima skirti paros dalis, siedami jas su įprastine savo veikla nustato ir kai kurių gerai žinomų malonių įvykių laiką: "Puošim eglutę, kai bus žiema", vasara važiuosim atostogauti prie jūros ir kt.

Tobulėjant "laiko jausmui", pamažu atsiranda laiko orientacija (nepavėluoti, reikiamu laiku atsigulti).

Laiko etalonų žinojimas-suvokimas apie juos. Pažinti laikrodį ir juo naudotis laiko intervalų jautimas. Veikla apibrėžtuose laiko tarpuose, savo veiklos planavimas (ką gali suspėti) išmokti skaičiuoti laiką be laikrodžio, padedant laiko jausmui.

  • Pedagogika Skaidrės
  • 2015 m.
  • 59 puslapiai (2347 žodžiai)
  • Pedagogikos skaidrės
  • MS PowerPoint 3916 KB
  • Laiko vaizdinių plėtotė skaidrės
    10 - 4 balsai (-ų)
Laiko vaizdinių plėtotė skaidrės. (2015 m. Kovo 04 d.). http://www.mokslobaze.lt/laiko-vaizdiniu-pletote-skaidres.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 08:54