Laikysena. Laikysenos koregavimo pratimai


Netaisyklinga laikysena pratimai. Laikysenos koregavimas. Teisingos laikysenos pratimai. Pratimų kompleksas taisyklingos laikysenos formavimui. Laikysenos pratimai. Pratimai su lazda. Taisyklingos laikysenos pratimai. Laikysenos koregavimas pratimai. Netaisyklingos laikysenos koregavimo pratimai. Pratimai laikysenos koregavimas.

Kūno kultūros referatas. Įvadas. Laikysenos įvertinimas. Pratimų kompleksas taisyklingos laikysenos formavimui. Laikysenos koregavimo pratimai. Išvados. Literatūra. Kiekvienas privalome rūpintis savo sveikata. Juk ji, kaip ir gera savijauta, žvali nuotaika, daug priklauso nuo mūsų pačių. Deja, toks požiūris nėra populiarus. Savo sveikatai, ligų profilaktikai ir sveikai gyvensenai dėmesio skiriama per mažai. Susigriebiame, kai pajuntame skausmus, o tada dažniausiai būna per vėlu ką nors keisti. Kiekvienas žmogus didelį dėmesį privalo skirti fiziniam kūnui, jo lavinimui, funkcinių galimybių plėtotei, sveikos gyvensenos saviugdai. Daugrlių vaikų ir paauglių tarpe plačiai paplitę laikysenos sutrikimai. Kiekvienais metais situacija blogėja – vaikų ir paauglių, kuriems būtina laikysenos korekcija, skaičius auga. Šio darbo tikslas: pateikti informaciją apie taisiklingą laikyseną.


Kiekvienas privalome rūpintis savo sveikata. Deja, toks požiūris nėra populiarus.

Kiekvienas žmogus didelį dėmesį privalo skirti fiziniam kūnui, jo lavinimui, funkcinių galimybių plėtotei, sveikos gyvensenos saviugdai.

Daugrlių vaikų ir paauglių tarpe plačiai paplitę laikysenos sutrikimai. Kiekvienais metais situacija blogėja – vaikų ir paauglių, kuriems būtina laikysenos laikysena – individuali įprastinė kūno padėtis judant ir nejudant. Ją lemia fiziologinės kreivės, kurios priklauso nuo įvairių kūno dalių svorio ir raumenų jėgos. Laikysena tai ne tik harmoningas žmogaus išsivystymas, bet gera sveikata, grožis.

Taisyklinga laikysena – tai įprasta kūno padėtis, kai žmogus ypatingai neįtempdamas raumenų, sugeba tiesiai laikyti liemenį ir galvą. Taisyklinga laikvaikui gimus, linkiai atsiranda ne iš karto. Kai vaikai išmoksta laikyti galvą, pirmasis linkis formuojasi kaklo srityje. Pradėjus savarankiškai sėdėti, susiformuoja krūtinės linkis. Juosmens dalies linkis susiformuoja, kai vaikas išmoksta stovėti ir vaikščioti. Stuburo linkiai galutinai susifornuoja, vaikui sulaukus septynerių-aštuonerių metų. Svarbiausia stuburo funkcija – atraminė, o jo linkiai formuoja taisyklingą laikyseną, sudaro sąlygas tinkamai vidaus organų – širdies, plaučių, stemplės, bronchų, trachėjos – padėčiai. Stuburas taip pat apsaugo nugaros ir galvos smegenis nuo sutrenkimų, kai kūnas juda.

Taisyklinga laikysena priklauso nuo raumenyno, jo harmoningo išsivystymo. Raumenų svoris sudaro apie 24 % viso vaiko svorio. Jei raumenys silpni, greit pavargstama. Negalėdamas ilgai išbūti vienoje padėtyje, vaikas ją keičia kita, dažnai netaisyklinga. Laiku neperspėjus, netaisyklinga laikysena tampa įprastine laikysena. Laikysena ypač pakinta nuo netaisyklingo sėdėjimo, nuo blogo darbo vietos apšvietimo, netaisyklingo stovėjimo, sunkių daiktų nešimo ant vieno peties ar viena ranka, netaisyklingo gulėjimo. Nekreipiant į tai dėmesio, krūtinės ląsta susiaurėja, suplokštėja, net įdumba. Menčių kampai atsikiša ir atitolsta nuo stuburi, jų aukštis abiejose pusėse pasidaro nevienodas. Nugara palinksta, pilvas išsipučia, vidaus organai susispaudžia, dėlyra daug pratimų kompleksų teisingos laikysenos formavimui. Rekomenduotina pradėti mankštintis prižiūrina) lazdą laikyti už nugaros, prie mečių. Linguoti nuo pirštų galiukų ant pilnos pėdos. Pratimą atlikti ~10 kartų. Nuleisti lazdą, ilsimės 10 sek. (menčių apatinius kraštus artinti vieną prie kito, krūtinės raumenis įtempti. Pilvas įtrauktas, sėdmenų raumenys įtempti.

  • Kūno kultūra Referatai
  • 2011 m.
  • 12 puslapių (2051 žodis)
  • Kolegija
  • Kūno kultūros referatai
  • Microsoft Word 263 KB
  • Laikysena. Laikysenos koregavimo pratimai
    10 - 1 balsai (-ų)
Laikysena. Laikysenos koregavimo pratimai. (2011 m. Kovo 21 d.). http://www.mokslobaze.lt/laikysena-laikysenos-koregavimo-pratimai.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 06 d. 20:02