Laivo kuro sanaudų analizė


Laivybos kursinis darbas. Įvadas. Trampinė laivyba. Konteineriniai laivai. Pasaulinė laivyba. Uostai. Laivas Lydia. Konvencija dėl sieringumo. Konteinerinio laivo „Lydia“ kuro sąnaudų skaičiavimas. Išvados. Literatūros sąrašas.


Laivyba nuo senų laikų vystosi vis greičiau ir greičiau. Visame pasaulyje laivais yra plukdoma daugiausiai krovinių palyginus su kitomis transporto priemonėmis. Šiame darbe nagrinėjami viena iš populiariausių laivų sričių krovininių laivų tipų – konteineriniai laivai. Šių laivų maršrutai retkarčiais būna ilgi ir reikalaujantys didelių kuro sąnaudų. Mums būtų naudinga sužinoti kokia dalį išlaidų sudaro kuro kaina, taigi šiame kursiniame darbe ir iškėliau sau tokius tikslus ir uždavinius:

Tikslas: Supažinti su uostais, jų ekonomika, bei paskirtimi.

Uždaviniai: Įvertinti savo pasirinkto laivo kuro sąnaudas.

Pavyzdys: krovininis laivas kuris plaukia iš Rygos į Klaipėdos uosta yra pasikrovęs konteinerių ir jis kai nugabens juos jis pasikrovęs nebūtinai plauks atgal į Rygą o plauks ten kur turi nukeliauti kiti konteineriai, kitaip sakant tas krovininis laivas neturi nuolatinio maršruto.

Vienas iš pagrindinių skirtumų tarp linijinių ir trampinių yra toks, kad linijinė laivyba turi nuolatinį grafika o trampiniai ne.

Aišku pasaulyje nėra viena tik išskirta laivybos sritis konteineriniai laivai. Pasaulyje yra dar keletas laivybos sričių apie kurias trumpai pašnekėsiu tai yra:

Žvejybinė laivyba mums yra labai svarbi kadangi mes iš jos gauname visokiausių pasauliu žuvies gėrybių. Ši laivyba užima gana didelį spektrą mums ir ta laivyba yra priskiriama prie trampinės kadangi šių laivų maršrutai nėra žinomi ir ne toki patys visada.

Į prekybinę laivyba įeina ir konteineriniai laivai o jie toliau išsiskiria i kitokias rūšis, viena jų yra birių krovinių gabenimas iš vieno uosto į kitą. Kadangi šios srities yra dar ir daugiau laivų tipų visokiausi Ro Ro ir t.t. uostams dėl to tenka įsigyti nemažai įrenginių, kad galėtu šaliai tie laivai nešti pelną.

Specialiosios paskirties laivai tai gali būti vilkikai kurie partempia laivus į uostus ir kiti pagalbos laivai. Dar į ja įeina ir kariniai laivai kurie plaukioja po savuosius vandenis ir prižiūri kad nebūtų jokių nesusipratimų.

Į linijinę laivybą įeina visi pramoginiai laivai, pradedant nuo mažų keltų baigiant dideliais kruiziniais laivais. Kurie suteikia pramogas arba paslaugas tokias kaip žmonių gabenimas iš vieno uosto į kitą. Linijinė laivyba yra tokia kai laivai turi nustatytus ir tuos pačius maršrutus ištisai.

Mums buvo duota užduotis pasirinkti 3 uostus tarp kuriu būtų pasirinktas 1 uostas iš Baltijos jūros tad aš pasirinkau visus juos tris iš tos jūros. Manieji uostai yra:

Pagal šiuos duomenis mes galime matyti jog krova kito kiekvienais metais. 2009 metai buvo 27,9 mln ir iki 2011 metų kilo kol užkilo iki 36,6 mln. Ir iki 2013 sumažėjo dinamika iki 33,42 mln tonų.

Laivo kuro sanaudų analizė. (2015 m. Balandžio 21 d.). http://www.mokslobaze.lt/laivo-kuro-sanaudu-analize.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 04 d. 10:18