Laivo palikimas


Laivo palikimo signalas. Laivu avarijos referatas. Solas referatas. Solas konspektas. Palikimas be pagalbos referatas. Laivo avarijos samprata.

Laivybos kursinis darbas. Laivo palikimas. Įvadas. Žmogiškojo faktoriaus įtaką numato solas. Avarijos samprata. Laivo palikimas. Praktinis gelbėjimo priemonių panaudojimas. Ugnies signalizacija. Šviesos signalizacija. Gyvybės išsaugojimas vandenyje ir gelbėjimosi priemonėse. Nurodymai paliekant laivą. Solas. Reikalavimai h. Kostiumams su šilumą išsaugojančiomis savybėmis. Reikalavimai h. Kostiumams su šilumą išsaugojančiomis savybėmis. Nurodymai paliekant laivą. Atsidūrus vandenyje. Atsitiktinai iškritus už borto. Įgula gelbėjimo priemonėje. Gelbėjimo malūnsparniai. Rekomendacijos kaip elgtis vandenyje ir gelbėjimo priemonėse. Kai kurios žinios ir patarimai besigelbėjantiems bendrose gelbėjimo priemonėse. Rekomendacijos kaip išlikti gyvam jūroje. Kaip išlikti gyvam šaltame vandenyje. Elgesys gelbėjimo plauste. Išlikimas gyventi ir maistas.


Avarinis įvykis – laivas sustoja arba negali toliau vykdyti savo funkcijų dėl gedimo, kurio pašalinimui laivo įgulai reikia laiko iki val.

Laivo žuvimas – toks laivo sugedimas, veikiant specifinėms jėgoms – audra, ledas ugnies sprogimas, nuskendimas, užplaukimas ant seklumos, laivų susidūrimas ir kitkas, kadlaivo ekspluatacija, (Lietuviškai panaudojimas) galima tik sujungus laivą, tai yra techninę pusę su visu laivo technikiniu aprūpinimu ir įgula, tai yra specialiai paruoštaslaivo žuvimą įvertina tik laivo kapitonas. Ypatingu atveju, kada kapitonas negali padaryti dėl sužeidimo, ar traumos, ar kito ypatingo atvejo, asmuo jį pavaduojantis pagal statutą.

Laivo žuvimo atveju skelbiamas valčių aliarmas. Valčių aliarmas reiškia, kad laivo įgula ir keleiviai (jeigu jų yra laive), taip pat kiti esantys žmonės laive, privalo kuo skpastaba: gelbėjimo ratas yra naudojamas kaip papildoma gelbėjimo priemonė. Jo pagrindinė funkcija – nurodyti atisitiktinai iškritusio už borto laivo įgula privalo būti tiksliai, bet kurioje laivo vietoje ir trumpiausiu laiku informuota apie avarines laivo situacijas. Šiam tikslui solas numato reikalavimus signalizacijai.

Signalizaciją sudaro specialaus garso elektinis skambutis, kurio garsą girdime bet kurioje laivo vietoje. Enepertraukiamas signalas ------------------------- 30 s. Signalas trunkantis ne mažiau kaip 30 sekundžių.

Solas numato šiuos laivo aliarmus – įgulos mobilizaciją avarijos likvidavimui ir kraštutiniu atveju laivo palikimą (įgulos įgulai paliekant laivą, pranešama gelbėjimo tarnyboms, kitiems laivams ar lėktuvams, ir prašoma pagalbos. Pagalbos prašymas yra perduodamas per radio technines priemones.

Pagal gmdss (global marine seafety and search system). Avarijos atveju naudojamėavariniais radio vietos nurodymo plūdurais (epirb) perduodančius avarinius siatvykstant gelbėtojams privalome tiksliai nurodyti savo pastaba: ugnies ir šviesos signalizaciją naudojame tik tada, kai matome paliekant laivą, visa įgula bus labai stiprioje nervinėje įtampoje. Galimi atvejai, kad žmonės veikiami panikos (graikiškai panikon – sąmyšis, didelė baimė, siubas, šokas (pranc. Choc – smūgis) – organizmo sistemų veiklos sutrikimas dėl staigaus organizmo perdirginimo.

Galimas nuskendimas – nuskęsti galima giliai paneriant į vandenį ir refleksinio (nevaldomo) oro įtraukimo į plaučius. Vietoje oro patenka vanduo.

Sušalimas. Vandens šiluminis laidumas 25 kartus didesnis negu oro. Greičiausiai nušala sprandas ir galva. Vandens šilumos talpa kartus didesnė negu oro.

Laivo palikimas. (2010 m. Kovo 03 d.). http://www.mokslobaze.lt/laivo-palikimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 18:44