Laivo "Sūduvis" reiso planavimas. Bakalauro darbas


Bakalaurinis darbas anotacija. Laivų motoristo kvalifikacinio egzamino klausimai. Laivas sūduvis. Reisu planavimas. Siulo darba laivu motoristui. Siulau laivu motoristo. Motoristo egzamino klausimynas. Reikalingas laivu motoristas. Reikalingi laivų motoristai. Laivu reisai is klaipedos uosto.

Transporto bakalauro darbas. Užduotis. Turinys. Anotacija. Anotacija anglų kalba. Įvadas. Pradiniai duomenys. Resursų reiso vykdymui apskaičiavimas. Reiso dokumentacijos paruošimas. Reiso vykdymo aprašymas. Asks gedimas. Aplinkosaugos reikalavimų vykdymas. Reiso ekonominių rodiklių įvertinimas. Priemonės ir rekomendacijos reiso ekonominių rodiklių ir aplinkosaugos pagerinimui. Panaudotos techninės dokumentacijos ir literatūros sąrašas. Grafinė dalis.


Vadovas: prof. S. Lebedevas.

Laivą savo projekto vydymui pasirinkau neatsitiktinai. Tai laivas ant kurio atlikau savo pirmąją jūrinę praktiką, todėl turėjau puikią galimybę susipažinti su laivo dokumentacija bei konstrukcija. Baigus klaipėdos universiteto jūreivystės instituto laivų energetinių įrenginių eksploatacijos specialybės trečiąjį kursą laikomas kvalifikacinis egzaminas motoristo specialybei įgyti. Po to studentai turi atlikti privalomą, nemažiau savaičių(48 dienų), praktiką laive, kurios metu taip pat renkamas mėnesių(62 dienų) plaukiojimo cenzas, reikalingas motoristo kvalifikaciniam pažymėjimui gauti. Studentai, pasirinkę ir lankantys vadų kursus, šią praktiką prival aš patekau ant mininių laivų divizionui priklausančio laivo. Tai lindau 331b klasės laivas skirtas minų medžiojimui. Laivo paskirtis aptikti jūrines minas ir jas neutralizuoti. sūduvis pastatytas 1958 m vokietijoje, 1978 m pilnai modernizuotas, o 1999m birželio 22 d inauguruotas Lietuvos respublikos karinėse jūrų pajėgose.

Laivas ypatingas tuo jog jo statyboje beveik visiškai išvengta magnetinių plienų panaudojimo. Plienas panaudotas tik tose vietose, kur to išvengti neįmanoma(pvz. : variklių alkūniniai velenai). Taip yra todėl, jog daugumos jūrinių minų sprogdikliai veikia būtent magnetizmo principu. Laivo korpusas ir pertvaros yra mediniai, kitur naudojami spalvotieji metalai. Laivo ilgis 47,1 m, plotis 8,3 m, didžiausia grimzlė(ties sonaru) 3,71 m, vandentalpaprojekto užduotis suplanuoti laivo m-52 reisą iš registracijos uosto klaipėdos į švedijos gotenborgo uostą ir atgal. Reiso pobūdis- draugiškas vizitas švedijoje. Laivas yra jūrinis ir jo minimalus autonomiškumas pateiktas laivo dokumentacijoje yra 342 nm. Atstumas nuo klaipėdos iki gotenborgo yra 515 nm. Darbo metu nustatome laivo galimybes įveikti nustatytą maršrutą, įvertinant laivo ekonomiškumą ir galimus eigos sutrikimus reiso metu. Šiam tikslui reikės paskaičiuoti kuro, tepalų, gėlo vandens sunaudojimą, sudaryti reisui galinčiu praversti atsarginių dalių bei medžiagų sąrašą, būtinų reisui įrankių sąrašą. Reikia įvertinti ir tai, jog reiso metu gali įvykti gedimas, dėl kurio vienas iš variklių gali būti stabdomas visiškai, arba apribotos jo galimybės išvystyti pilną pajėgumą. Mūsų atveju sugenda vinas individualus aukšto slėgio kuro siurblys, dėl ko teks atjungti vieną cilindrą, todėl projekte yra pateikiamos galimos šio gedimo priežąstys, rekomendacijos jų prevencijai ateityje, gedimo šalinimo būdai.

Laivo "Sūduvis" reiso planavimas. Bakalauro darbas. (2010 m. Kovo 03 d.). http://www.mokslobaze.lt/laivo-suduvis-reiso-planavimas-bakalauras.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 06 d. 16:19