Laivo vairavimo įranga. Pažintinės plaukiojimo praktikos ataskaita


Laivo vairo mechanizmas. Laivo sandara. Laivo valdymas. Pazintines praktikos ataskaita. Laivo vairavimo mechanizmai. Praktika laivuose. Laivo vairo pavara. Laivo iranga. Vairavimo irenginiai. Laivo vairavimo irenginiai.

Laivybos praktikos ataskaita. Įvadas. Laivo duomenys. Vairavimo įranga. Pavairavimo įrengimai. Vairavimo įrangos priežiūra. Išvados. Literatūra. Šio referato tikslas - supažindinti su laivo vairavimo įranga, jos priežiūra ir naudojimu. Aš praktiką atlikau ab "klaipėdos jūrų krovinių kompanija" priklausančiame laive "bizonas". Jame susipažinau su vilkiko darbo specifika, laivo sandara, duomenimis ir įgavau daug naujų žinių.


Aš praktiką atlikau AB klaipėdos jūrų krovinių kompanija priklausančiame laive bizonas (pav. ). Jame susipažinau su vilkiko darbo specifika, laivo sandara, duomenimis ir įgavau daug naujų žiniųlaivo vairo mechanizmo tipas: elektrohidraulinė vair vairavimo įranga naudojama laivo valdymui. Jos pagalba lai valdymo pultas yra vairinėje. Dideliuose žvejybiniuose laivuose valdymo pultas būna dar ir laivagalinėje vairinėje. Nedideliuose laivuose statomi šturvalai, kai laivo valdymo perdavimas yra šturtrosinis, šturgrandininis arba veleninis. Be to, šturvalas gali būti jungiamas su automatiniu vairavimo mechanizmu. Esant hidrauliniam perdavimui dažniausiai vartojama vairalazdė, o elektriniam - mygtukai. Priešais vairininką, ant vairinės priekinės sienos tvirtinamas aksiometras - prietaisas, rodantis vairo mentės nukrypimo kampą nuo laivo diametraliosios plokštumos. Maždaug už m nuo vairininko vietos turi būti instrukcija, nurodanti, kaip pereiti iš automatinio valdymo į rankinį, iš rankinio valdymo į atsarginį, o jei ir jis neveikia, tai į avarinį laivo valdymą.

Vairavimo pavara (pav), kuri perduoda komandą iš valdymo pulto į vairavimo mašiną (pav), turi įvairią įrangą. Seniausios: šturtrosinė (pav), šturgrandininė ir veleninė arba kombinuota, Toje pačioje perdavimo linijoje, kur yra didesnis išlenkimas, panaudojamos grandinės, o kitose vietose - trosas. Ten, kur šturtrosas nekeičia savo krypties, kur nėra ritinėlių, gali būti įtaisomi metaliniai velenėliai. Laikui bėgant šturtrosas išsitempia, todėl perdavimo linijoje yra įtaisomi talrepai, kuriais trosas, eksplotacijos metu, įtempiamas. Bangavimo smūgiai į vairo mentę persiduoda į šturtrosą, ypač kai jis yra šiek tiek laisvas. Norint sumažinti smūgius į šturtrosą, į liniją įtaisomi spyruokliniai buferiai, kurie sūpos metu gali įgauti statmeną jų krypčiai judesį. Todėl buferiai statomi į specialiai paruoštus griovelius ir apgaubiami gaubtu.

šturgrandinės grandis, be skersinukų, eksplotacijos metu reikia dažnai tepti, ypač tose vietose, kur jos liečiasi su ritinėliais. Laive turi būti atsarginės jungiamosios grandys, jei šturgrandinė trūktų. Be to, smūgius, persiduodančius į šturtrosą, audros metu galima sumažinti panaudojant rumpelskryčius.

Toks perdavimas naudojamas nedideliuose laivuose. Dideliuose laivuose naudojamas hidraulinis (pav) arba elektrinis perdavimas. Hidraulinis perdavimas atliekamas panaudojant cilindrus su stūmokliais ir vamzdelius, pripildytus hidraulinio skysčio.

Laivo vairavimo įranga. Pažintinės plaukiojimo praktikos ataskaita. (2011 m. Rugpjūčio 24 d.). http://www.mokslobaze.lt/laivo-vairavimo-iranga-pazintines-plaukiojimo-praktikos-ataskaita.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 22:23