Laivo valdymas ir jo techninė eksplotacija


Laivybos diplominis darbas. Laivo švartavimas bortų prie krantines be vėjo ir sroves. Laivo švartavimas bortų prie krantines veikiant vėjui ir srovei. Vėjas pučia nuo kranto. Laivo švartavimas esant prispaudžiamam vėjui. Laivo švartavimas tarp kitų laivų stovinčių prie krantines. Laivo švartavimas esant srovei. Laivo švartavimas prieš srovę. Laivo švartavimas pasroviui. Laivo švartavimas leduose. Laivo švartavimas laivagalių prie krantinės. Jei veikia vėjas ir srove. Tai prieš inkarojantis išeiname prieš veja, pasiruošę inkaro nuleidimui, stabdome laivą, duodam atbuline eiga, nuleidžiame inkarą. Inkaravimas dviems inkarais. Einam į prieki, leidžiam kairiai inkarą (iš vėjo puses), leidžiame inkaro grandine, išleidė 2-3 grandines stabdom leisti inkaro grandine ir praeinam į priekį, sustoję pradedam leisti kairiai inkarą ir einam atbuline eiga. Laivas stovi vietoje ir nejuda. Laivas juda į prieki, sraigtas dirba atgal. Laivas juda atgal ir srautas atgal. Laivas juda atgal, sraigtas dirba pirmyn. Korektūros formos, jūrlapių korektūra prieš reisą ir reiso metu. Jūrlapių klasifikacija. Plaukimo vadovėlių ir priemonių korektūrą.


Laivo apibūdinimas. Darbo saugos ir priešgaisrinės technikos instruktažo eigos aprašymas. Gyvenimo taisyklės laive ir pareigos. (4 psl.)

Budinčio kapitono padėjėjo pareigos laivui plaukiant, stovint ant inkaro ir prie krantinės pagal laive galiojančią vidaus tvarką ir povojaus signalus. Laivo aliarmu tvarkaraštis. (8 psl.)

Priešgaisrinis inventorius ir jo išdėstymas, priešgaisrinis laivo planas, gaisro gesinimo priemonės. (11 psl.)

Laivo konstrukcija ir techninė charakteristika.(13 psl.)

Laivo svorio centro, panardinto korpuso apimties ir metocentro aukscio praktinis nustatymas. Tonu skaičius ant 1cm grimzlei.(20psl.)

Valciu iranga ir gelbėjimo priemones. Valciu skaičius isdestimas, talpa ir aprupinimas. Valciu keltuvu tipai, valciu nuleidimas ir pakelimas. TET. Gelbejimo plaustai, ju panaudojimas ir aprupinimas. (28 psl.)

Laivo sistemos. (33 psl.)

Inkaravimosi vietos parinkimas. Laivo pastatimas ant inkaro ivairiomis oro sąlygomis. Saugaus stovėjimo ant inkaro užtikrinimas inkaru pakelimas ivairiomis oro sąlygomis. Laivo pastatymas ant dveju inkaru ir ju pekeliams.(43 psl.)

Laivo su reguliuojamu sragtu valdymo ypatybes. (49 psl.)

Prasilenkimas su priesais plaukenciais laivais RLS pagalba, esant ribotam matomumui. (50 psl.)

Kompaso pataisos nustatimas pagal dangaus šviesulius (bendras atvejis). Kompaso pataisos nustatymas saules matamojo tekejimo ir nusileidimo metodu. Kompaso pataisos nustatimas pagal siaurine zvaigzde.(65 psl.)

Platumos nustatymas pagal siaures ir siaurines zvaigzdes meridianu auksciu išmatavimus (kelis pavyzdzius). (67 psl.)

Laivo vietos nustatymas vienalaikiu dvejiu ir daugiau šviesuliu auksciu išmatavimais (kelis pavyzdzius). Vietos tikslumo analize. (67 psl.)

Elektronavigaciniai ir zuvies paieškos prietaisai

Girokompaso, lago, echoloto, autovairininko, radiopelengatoriaus, radaro, palydovinio navigatoriaus (GPS), elektronines kartografines informacijos sistemos (ECDIS). RLS ir RNS imtuvu eksploatacija ir panaudojimas juroje laivo vietos nustatyti. (68 psl.)

Laivas yra universalus— skirtas vežioti konteinerius, generalinį krovinį, metalo laužą, vamzdžius, birių krovinį, grūdus, anglį. Mano praktikos metu mums teko vežioti konteinerius, grudus, riziu, technini krovini. Pagal laivo įrangą ir duomenis plaukiojimo rajonas yra neapribuotas, tačiau jis neišeina toliau Europos ribų. Laivo savininkas yra Danu kompanija “ FREDERICIA ”,. Laivo registracijos uostas yra Fredericia(Dania) laivo ahterštevnė kabą Danijos vėliavą. Laivas yra pagamintas 1986 metais Olandijoje. Atvykęs į šį laivą buvau supažindintas su saugaus darbo ir priešgaisrinės technikos panaudojimo taisyklėmis, su pareigomis laive paskelbus pavojaus signalus. Šiame laive tvirtinau savo teorines žinias, gautas Lietuvos Jureivystes Aukstojoj Mokikloi, bei įgavau praktinių laivavedžio įgūdžių.

Darbai aukštyje negali būti vykdomi eigos metu.

Esant audros metu reike užtvirtinti viską, kas galėtų pajudėti supimo metu, atlikti laivo germetizaciją. Perspėti įgulą apie artėjančią audrą, patikrinti apšvietimą. Ant denio išleisti dirbti žmonės turi turėti gelbėjimo lyną. Prieš darant posūkį, perspėti įgulą.

Vartoti alkoholinius gėrimus ir narkotines medžiagas, ir išeiti į darbą neblaiviam ar apsvaigusiam nuo narkotinių medžiagų.

Pervežti ir platinti alkoholinius gėrimus ir narkotines medžiagas.

Pervežti kontrobandines prekes.

Budinčio kapitono padėjėjo pareigos laivui stovint prie krantinės:

Jai laivo kapitonas nenuroda kitaip, galioja navigacinio budėjimo tvarkarasciai (grafikai).

Buditintis kapitono padejejas privalo atitinkančia aplinkybes apimtimi užtikrinti visu navigaciniu budėjimo reikalavimu vykdima, ypatinga dėmesį skirdamas aplinkos ir hidrometeorologiniu sąlygų stebėjimui, inkaravimo įrangos priežiūrai ir nuolatinei laivo vietos kontrolei tam, kad laiku būtų pastebėtas ir teisingai ivertintas povojus laivui, jeme esantiems žmonėms arba trečiosioms šalims dėl to, kad nelaiko laivo inkarai arba prie jo artinasi kiti plaukiojantis objektai.

Os-nuema nuo valties brezenta ir pritvirtinta priekini fala prie laivo, valtyje užima priekinę vietą.

Kapitonas-vadovauja palikti laiva operacijoje, paima 1 GMDSS radio stoti, laivo ir įgulos dokumentus ir signalines raketos.

Vyresnisis kapitono padėjėjas-vadovauja plausto nuleidimo operacija, atneša 1 GMDSS radio stotį, radiolokacinį atsakiklį ir pirmosios pagalbos vaistinėlę.

Vyresnisis mechanikas-padeda vyresniajam kapitono padėjėjui ir atneša 1 EPIRB atsakiklį.

Vyrėjas-atneša papildomas paklodes, provizija, gėla vandenį.

AB-Padeda vyrėjui.

Vyresnisis kapitono padėjėjas-kartu su vyresniuoju mechaniku eina prie ugnies vietos ir informuoja kokia iranga bus reikalinga kad sulaikyt ar užgesint ugni, pasiima 1 GMDSS radio stoti.

Vyresnysis mechanikas-kartu su vyresniuoju kapitono padėjėjui suteikia pagalbą kur reikalinga.

Laivo valdymas ir jo techninė eksplotacija. (2015 m. Kovo 30 d.). http://www.mokslobaze.lt/laivo-valdymas-ir-jo-technine-eksplotacija.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 20:14