Laivu klasifikacija ir jų tipai


Laivų rūšys. Laivų tipai. Referatas apie laivus. Laivu tipu klasifikacija. Laivų tipai rūšys. Laivo tipai. Burlaiviu tipai. Apie laivus. Laivai referatas. Juriniu laivu klasifikacija.

Laivybos referatas. Laivų klasifikacija. Civilinių laivų klasifikacija pagal paskirtį. Laivų tipai. Išvados. Literaturos sarašas. Laivų schemos. Skiriame du laivynus: karinį ir civilinį. Karinį laivyną sudaro šie laivai: povandeninės valtys (atominės ir dizelinės), lėktuvnešiai, kovos su povandeninėmis valtimis laivai, raketiniai kreiseriai ir kateriai, torpediniai ir artileriniai kreiseriai, eskadriniai minininkai, sargybiniai laivai, torpediniai kateriai, desantiniai laivai, priešmininiai laivai, pagalbiniai laivai (transportiniai, gelbėjimo-remonto, pasiuntiniai, mokomieji, ligoninės ir kt. ). Šiuolaikiniai civiliniai laivai klasifikuojami pagal daugelį kriterijų. Pagrindinis klasifikavimo kriterijus – laivo paskirtis. Laivai skirstomi ir pagal kitus kriterijus: plaukiojimo rajoną, judėjimo priemones, pagrindinio variklio tipą, judėjimo pobūdį, korpuso medžiagą, architektūrą ir konstrukciją, iriamųjų velenų skaičių ir kt.


Kroviniai vežami saugiai, kai yra minimalus gamtinių sąlygų poveikis. Pats didžiausias privalumas - didelis krovinių pristatymo greitis ir greita laivų apyvarta. Tai labai vertinga esant trumpoms laivų linijoms.

Sistemos LASH ir Seabee orientuotos trans-okeaniniams vežimams. Trečiasis variantas numato vežti baržas ant baržos (BOB) ir realizuota sistemoje Baco-linez.

Laivai suskystintoms dujoms vežti. Pirmas toks laivas Methane Pioner pasirodė 1960 metais ir vežė suskystintas gamtines dujas iš Alžyro į Kanvi Ailend Esseks grafystėje. 1974 m. pradžioje buvo eksploatuojamos septynios pagrindinės linijos suskystintoms dujoms vežti: iš Alžyro į Didžiąją Britaniją, iš Gavro į Fosą Prancūzijoje, iš Libijos į Italiją ir Ispaniją, iš Aliaskos į Japoniją ir iš Brunėjaus į Japoniją. Šiuo metu eksploatuojama apie 100 laivų suskystintoms dujoms vežti. Dauguma iš jų turi registruotą daugiau nei 80.000 t talpą. Stambiausias tokios rūšies laivas - Hoegh Gaudria, užregistruotas talpumas 95.863 t (1982 m.).

Patirtis parodė, kad geriausias būdas vežti gamtines dujas, kurios suskystintos šaldant arba didinant slėgimą, yra temperatūros sumažinimas iki -165°C. Ypatingai žemų temperatūrų sąlygomis labai svarbu izoliuoti tarpus tarp rezervuaro ir laivo korpuso. Izoliacija daroma iš polistirolo. Rezervuarai gaminami rutulio formos, iš plieno su 9% nikelio ir aliuminio priedu. Rezervuarai gali būti dviejų sienelių: vidinė sienelė lanksti gofruota, iš nerūdijančio plieno. Trečias tipas (daugelio rezervuarų laivas) sudarytas iš didelio skaičiaus mažų vertikalių cilindrų. Tai saugiau laivui (išteka tik iš sugedusio cilindro) ir supaprastėja izoliacijos problemos. Kiekviename laive išdėstoma nuo keturių iki aštuonių rezervuarų. Jeigu tai galima, rezervuarai daromi stačiakampiai, norint supaprastinti tūrio kalibravimą, tačiau rezervuarų forma išilgine kryptimi atitinka laivo formą. Sunkumai kyla perpumpuojant suskystintas dujas nuo kranto į laivą reiso pradžioje ir iš laivo į krantą jam pasibaigus. Paprastas perpumpavimas siurbliais sukelia šilumos nutekėjimą ir išgaravimą. Todėl sumažėja atvežamų dujų tūris, kurį iš naujo reikia suskystinti, kitu atveju jos netgi gali užsidegti.

Šiais laivais paprastai vežamos suskystintos naftos dujos -propanas ir butanas. Metančias arba etilo spiritas, gaunamas iš gamtinių dujų, kurį galima vežti esant normaliai temperatūrai, vežamos tokiais laivais, o ne dujovežiais. Laivai naftos perdirbimo produktams vežti būna nedaugiau kaip 26,000 t įkrovumo. Dauguma iš jų priklauso 1000 – 5000 t klasei.

l ,2 — krovininiai triumai; 3 — mašinų skyrius; 4 — vairinė; 5 — krovininis kranas.

l — siurblinė; 2 — mašinų skyrius; 3 — vairinė; 4 — krovininiai tankai; 5 — balasto tankai; 6 — diptankai; 7 — krovininė įranga.

l — korpusas; 2 — atramos; 3 — povandeniniai sparnai; 4 ir 5 — plaukiančio ir stovinčio laivo vaterlinijos.

Tai—„Atlantik-488" projekto tipo laivas. Serija—40 laivų. Tralerius pastatė Vokietijos įmonė „Folksverft Stralzund". Laivo įrengimais galima pagaminti žuvies filė, konservus, miltus, taukus.

  • Laivyba Referatai
  • 2010 m.
  • 17 puslapių (3911 žodžių)
  • Kolegija
  • Laivybos referatai
  • Microsoft Word 88 KB
  • Laivu klasifikacija ir jų tipai
    10 - 1 balsai (-ų)
Laivu klasifikacija ir jų tipai. (2010 m. Lapkričio 19 d.). http://www.mokslobaze.lt/laivu-klasifikacija-ir-ju-tipai.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 06 d. 14:23