Laivų varikliai


Laivo varikliai. Laivu motorai. Laivo variklio sandara. Vidaus degimo varikliai laivuose. Sukamieji virpesiai. Laivo veikimo principas. Laivų vdv teorija kursinis darbas. Laivu kuras. Laivo vidaus degimo variklis. Vidaus degimo variklis laive.

Laivybos referatas. Nedaug istorijos apie vidaus degimo variklį. Bendras dyzelinio variklio darbo principas. Kuro įpurškimo būdai dyzeliniuose varikliuose. Dyzelinio variklio juodi dūmai ir keliamas triukšmas. Dyzelinių variklių gedimai. Vdv pagrindinės savokos. Pagrindiniai vdv darbo rodikliai. Mechaninis, indikatorinis ir efektyvus naudingo veikimo koeficientas. Kuro sąnaudų lyginamasis svoris. Dyzelinių variklių pagrindinės detalės, mechanizmai ir sistemos. Keturtakčio variklio veikimo principas. Dvitakčio variklio darbo principas. Vdv klasifikacija. Rusiškų vdv markiravimas. Užsienio firmų markiravimas. Variklio pagrindas – konstrukcinės formos. Pamatiniai rėmai. Amortizatoriai, sferinės tarpinės ir pleištai. Rėminiai arba pagrindiniai guoliai. Rėminiai guoliai: paskirtis, medžiagos, indėklų rūšys,guolių tarpeliai. Stovas (karteris). Cilindrų blokas. Cilindro galvutė. Skriejiko – švaistiklio mechanizmo detalės. Stūmokliai. Švaistikliai. Alkūniniai velenai. Supratimas apie dyzelio pusiausvyrą. Alkūninio veleno sukamieji virpesiai. Stūmoklio kotas. Vienpusis ir dvipusis kryžgalvinis mechanizmas. Kryžgalvinių variklių stūmokliai.


Rudolfas dyzelis sėkmingai išrado pirmąjį komercinį vidaus degimo variklį (vdv) su užsiliepsnojimu slėgio gale (19 amžius). Lyginant dyzelinius variklius su varikliais kuriuose mišinio užsiliepsnojimas per paskutiniuosius 30 metų dyzeliniai varikliai įgavo platų panaudojimą laivuose. Tuo metu naudojama kuro padavimo sistema negalėjo padidinti vdv apsisukimo dažnumą, todėl ilgą laiką dyzelinius variklius negalima buvo panaudoti automobiliuose.

1920 metais vokiečių inžinierius robertas bošas sukonstravo pirmąjį daugiasekcijinį aukšto slėgio siurblį dyzeliniam varikliui, kuris ir dabar sėkvidaus degimo variklių, kuriuose kuro mišinio užsiliepsnojimas įvyksta nuo slėgio (dyzeliniai varikliai), pagrindinis skirtumas nuo vdv , kuriuose kuro mišinio užsiliepsnojimas įvyksta nuo kibirkšties(benzininiai varikliai) yra mišinio susidarymo būde ir kuro – oro mišinio užsiliepsnojime.

Benzininiuose varikliuose kuras susimaišo su oru prieš papuolant į cilindrus, o kuro – oro mišinys užsiliepsnoja nuo kibirkšties. Dyzeliniame variklyje į cilindrą papuola švarus oras, kuris yra suspaudžiamas stūmokliui judant į vrt. Kadangi dyzeliniuose varikliuose suspaudimo laipsnis pakankamai didelis (paprastai 20 : 1), suspaustas oras įkaista iki 750ŗc. Artėjant stūmokliui prie vrt kuras dideliu slėgiu yra įpurškiamas į cilindrus.

Oro temperatūra pakankamai didelė, kad savaime užsiliepsnotu susimaišęs su oru įpurkštas kuras. Oro ir kuro mišinys užsiliepsnoja, atsiradusi energija veikia stūmoklį, kuris juda žemyn ir atlieka naudinga darbą.

  • Laivyba Referatai
  • 2010 m.
  • 75 puslapiai (14279 žodžiai)
  • Laivybos referatai
  • Microsoft Word 9939 KB
  • Laivų varikliai
    10 - 1 balsai (-ų)
Laivų varikliai. (2010 m. Gruodžio 19 d.). http://www.mokslobaze.lt/laivu-varikliai.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 06 d. 14:23