Laivų variklių aušinimo sistemos


Mechanikos referatas. Įvadas. Užbortinė jūros vandens aušinimo sistema. Cirkuliacinė aušinimo sistema. Aušinimo sistemoje naudojami siurbliai. Šių dienų jūriniai varikliai. Išvados. Literatūros sąrašas. Iliustracijų sąrašas.


Ne visa šiluma degant degalams virsta mechaniniu darbu. Dalis šilumos išmetamos kartu su išmetamosiomis dujomis, o kita dalis kaitina variklio dėtales. Todėl tam, kad detalės neperkaistų, reikia jas aušinti. Dalį šilumos sugeria alyva, tačiau didžioji dalis (iki 35%) – aušinamos skysčiu, dažniausiai vandeniu.

VDV(vidaus degimo variklis) aušinimo sistemos reikalingos tam, kad galėtume atvėsinti variklio detales, kol jos neperkaito.

Dabartiniuose VDV nauduojamos kelios aušinimo sistemos,pvz.:gėlu vandeniu, kuris cirkuliuoja uždaru kontūru, galima aušinti įvores, stumuoklius, purkštuvus, kolektorius, dujų turbinas. Užbortiniu vandeniu aušinamas gėlas vanduo aušintuvuose, alyva, veleno linijos guoliai. Su alyva galima aušinti stūmuoklius, su dizeliniu kuru – purkštuvus.

Dviejų kontūrų cirkuliacinė aušinimo sistema.

Pagal konstrukciją aušinimo sistemos skirstosi į:

Bendros aušinimo sistemos (nuo vieno siurblio).

Atskiros (atskiri siurbliai stūmuokliams, purkštuvams )

Žema aušinimo vandens temperatūra (50-550C), dideli temperatūros pokyčiai detalėse, pagreitintas detalių dilimas ir korozija, didelis druskų kiekis išsiskiriantis ant detalių paviršiaus, kuris spartėja kai vandens temperatūra pakyla virš 500C

Beveik visi VDV aušinami gėlu vandeniu, cirkuliojančiu uždaru kontūru.

  • Mechanika Referatai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 9 puslapiai (1006 žodžiai)
  • Mokykla
  • Mechanikos referatai
  • Microsoft Word 500 KB
  • Laivų variklių aušinimo sistemos
    10 - 10 balsai (-ų)
Laivų variklių aušinimo sistemos. (2015 m. Lapkričio 24 d.). http://www.mokslobaze.lt/laivu-varikliu-ausinimo-sistemos.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 05:14