Ledų rinkos Lietuvoje analizė


Marketingo kursinis darbas. Ledų rinkos Lietuvoje analizė.


Ledai gali būti skirstomi į kategorijas pagal formą (ledai vafliniuose indeliuose, kūgeliuose, ledai ant rcijomis, šeimyniniai ledai dėžutėse). Dažniausiai ledai yra skirstomi į tokias kategorijas: pagaliuko ir t.t.) , funkcines savybes (riebumą, vyraujančias sudėtines dalis ir pan. )arba netgi dydį (ledai porcijomis, didensėmis dėžėmis). Pagrindinės ledų rūšys yra šios:

2014 metais Lietuvos ledų rinkos dydis buvo 5770,1 tonų ir 46,0 mln EUR. Kaip matome 1-oje diagramoje, ledų rinkoje pastebimas nors nedidelis, bet pastovus augimas ir prognozojama, kad taip bus ir toliau. Kadangi ledai yra sezoninė prekė, ledų gamintojai stengiasi didžiausią pelno dalį gauti per Lietuvoje apie tris mėnesius vyrajantį šiltąjį metų laikotarpį. Atsižvelgiant į dabartinę situaciją, manoma, jog ateityje:

Augs produkcijos kainos. Dėl gamybai reikalingų išteklių kainų augimo tendencijos, ledų kainos taipogi augs.

Didės pardavimai Lietuvoje. Dėl globalinio atšilimo vis trumpėjant žiemoms, ilgėjant bei karštėjant vasaroms ledų norisi vis daugiau, jų pardavimai auga. Taip pat pastebima, jog lietuviai vis labiau įvertina ledus kaip desertą. Su kiekvienais metais Lietuvoje realizuotos produkcijos kiekiai vis didėja, pardavimo rodikliai gerėja. Prognozuojama, jog ateityje augimas nesustos, o tik didės.

Didės bei plėsis eksportas. Kasmet vis daugiau ledų eksportuojama į užsienio šalis. Per pastaruosius du metus eksportas išaugo dukart. Šaltuoju metų laiku eksportuojama daugiau kaip 60% pagamintos produkcijos. Dėl didelės konkurencijos Lietuvoje, šioje rinkos šakoje veikiančios įmonės jau nebeapsiriboja produkcijos realizavimu vien Pabaltijo šalyse. Jos aktyviai mezga ryšius su rytų bei vakarų valstybėmis.

Ledų rinkoje, kaip ir kiekvienoje rinkoje svarbi yra infrastruktūra, susiplanuoti veiklą, generuoti naujas idėjas ir sukurti įmonės veiklos planus. Toliau labai svarbios yra ir technologinės naujovės, kadangi jos labai stipriai įtakoja produktų gamybą ir patiriamus kaštus. Įmonės aprūpinimas medžiagomis įmonei yra ypatingai svarbus, nes tik gaunant šviežius produktus galima ir aukštos kokybės produktų gamybą. Sandėliavimui ir pristatymui šios rinkos įmonės skiria taip pat daug dėmesio ir nemažą dalį kapitalo, kadangi ledai turi būti gabenami specialiu transportu su šaldytuvais ir sandėliuojami tinkamose sąlygose, kad nepakistų jų būsena ir jie nesugestų.

Pagal 2014 metų duomenis didžiausias paskirstymo kanalas ledų rinkai yra įvairios bakalėjos parduotuvės ir mažmeninės prekybos tinklai. Didžiausia konkurencija fasuotus ledus pardavinėjančioms įmonėms vyksta dėl vietos prekybos centrų šaldytuvuose. Daugiau nei pusė visos rinkos produkcijos vartotojus pasiekia per įvairius prekybos centrus. Prekybos centruose yra tiekiama 17% rinkos produktų, o didžiuosiuose prekybos centruose net 47,8%. Likusi prekių dalis yra paskirstoma per firmines ledų parduotuves, mažesnes maisto prekių parduotuves bei nepriklausomas bakalėjas. Taip pat vienas iš svarbių paskirstymo kanalų yra ledainės, kuriose dažniausiai prekiaujama konkretaus vieno prekinio ženklo ledais.

Kadangi ledų rinka priklauso nuo vyraujančio klimato, o Lietuvoje šiltasis sezonas trunka apie tris mėnesius, ledų tiekėjai pastebi labai didelius svyravimus metų eigoje. Pasibaigus šiltajam sezonui daugelis prekybininkų sustabdo arba sumažina iki minimumo ledų tiekimą į jų parduotuves tam, kad sumažintų sandėliavimo išlaidas.

Šio paskirstymo kanalo svarba visu ledų rinkos pardavimo laikotarpiu buvo labai svarbi ir užėmė apie pusę visos rinkos paskirstymo kanalų.

Kuria klasikinius ledus, reklamuojasi kaip besilaikantys klasikinių ledų gaminimo tradicijų. Taip pat ieško naujų idėjų ir kuria naujus produktus.

Laikytis ledų gaminimo tradicijų tuo pačiu būti inovatyviems ir generuoti naujas idėjas, kurias galima pasiulyti vartotojams.

Norint gaminti šios rinkos produktą, patenkinantį vartotojų poreikius ir konkuruoti su esamais konkurentais, reikia įvairių modernių gamybinių įrenginių kurie reikalauja didelių investicijų, todėl įmonės fiksuoti kaštai ir pradinis kapitalas yra dideli. Ledų rinkos Letuvoje įmonės veikia oligopolinės rinkos sąlygomis, egzistuoja keli ryškūs rinkos lyderiai kurie stipriai konkuruoja tarpusavyje ir gina savo pozicijas, todėl naujai įmonei įeiti į rinką būtų pakankamai sunku. Pagrindiniai rinkos lyderiai jau turi savo gaminimo tradicijas, platų prekių asortimentą įvairiems segmentams ir yra suformavę savo įvaizdį, kurį vartotojai pažįsta ir juo pasitiki. Ledai yra impulsyvaus pirkimo prekė, todėl visame vartotojo krepšelyje užima palyginus mažą dalį, tačiau vasaros laikotarpiu ledų vartojimas stipriai išauga. Pastaruoju metu vis labiau populiarėja ieškoti natūralių produktų, todėl dauguma vartotojų yra linkę pakeisti ledus šaldyto jogurto gaminiais, nes kainos skirtumas nėra didelis, skonis beveik nesiskiria, o tai yra sveikesnė alternatyva. Tačiau įmonės stengiasi šį produktą įvesti ir į savo gaminamų produktų asortimentą. Pieno ir grietinėlės tiekėjų Lietuvoje yra pakankamai daug ir skirtingų, nuo mažų ūkių iki didelių firmų, ir šie produktai yra patys svarbiausi gamintojams gaminant ledus. Yra daugybė sintetinių produktų galinčių pakeisti šiuos gaminius, tačiau ledų gamintojai dažniausiai siekia aukštos kokybės, todėl stengiasi naudoti tik natūralius produktus.

Ledų rinkos Lietuvoje analizė. (2015 m. Gruodžio 06 d.). http://www.mokslobaze.lt/ledu-rinkos-lietuvoje-analize.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 03:11