Lėktuvo vairų valdymo sistema


Aviacijos kursinis darbas.

Lėktuvo vairų valdymo sistema.


Šiuolaikinėje didžiojoje aviacijoje valdyti orlaiviams nebeužtenka piloto fizinės jėgos. Todėl tobulinant valdymo sistemas buvo nuspręsta pradėti diegti elektros pavaras. Pagrindiniai elektros pavarų pranašumai, lyginant su kitų tipų pavaromis yra šie:

-galimybė pilnai automatizuoti visas lėktuvo valdymo operacijas;

-nedideli matmenys ir palyginti mažas svoris.

Taigi šiame kursinio projekto darbe pagal duotus parametrus ir lėktuvo vairų valdymo sistemos struktūrinę schemą, išspręsime iškeltus tikslus ir nustatysime ar ši sistema tinkama diegti į orlaivį.

Norint toliau gilintis į orlaivių vairų valdymo sistemas reikia suprasti kokio tipo sistemos yra, dėl to, kad į visas vairų sistemas galima įdiegti automatinio valdymo sistemas.

Automatinė sistema– tai sistema, kuri savarankiškai vykdo iš anksto pasirinktas orlaivio valdymo bei navigacijos komandas ir parametrus, pasirinktus operatoriaus arba antžeminės valdymo stoties. Įprastai šias funkcijas atlieka orlaivio autopiloto įranga AP.

AVS sistemos į trimerius diegiamos tiek didžiojoje tiek mažojoje aviacijoje. Todėl praktiška būtų kalbėti apie elektrinio trimerio veikimo principą.

Trimeris – sistema nuimanti apkrovas nuo vairų.

Pagrindinis pavaros įrenginys - elektros mechanizmas suteikia judesį vykdančiam elementui ir susideda iš dvejų dalių: elektrinės ir mechaninės , kurios montuojamos viename korpuse . Tipiškas aviacinis elektros mechanizmas susideda iš šių sudėtinių dalių:

-kontaktinių kištukinių jungčių bei signalinių elementų išėjimo - vykdančiojo įrenginio.

Reduktoriai ir vykdantieji įrenginiai sudaro mechaninę mechanizmo dalį.

Juose valdymo rankena suformuojamas valdymo signalas. Sistemą valdantis kompiuteris atsižvelgiant į valdymo rankenos padėtį ir skrydžio parametrus duoda komandas valdymo mechanizmui ir kontroliuoja, kaip jos vykdomos.[1]

lėktuvo vairo posūkio kampas užduodamas pasukant kampu (r selsinio daviklio rotorių. Selsinio imtuvas – užtvirtintas ant lėktuvo vairo daviklio, todėl jame atsiradusi įtampa E1 yra proporcinga selsinio daviklio (uždaviklio) ir selsinio imtuvo kampų skirtumui. Ši įtampa lyginama su įtampa ateinančia iš tachogeneratoriaus Ut ir jų skirtumas Ul stiprinamas stiprintuvu su stiprinimo koeficiantu k, šio stiprintuvo išėjimo įtampa U2 lyginama su įtamoa U4 proporcingą variklio srovei ir jų skirtumas stiprinamas stiprintuvu su stiprinimo koeficiantu k1. Ši stiprintuvo įtampa valdo variklį.

  • Aviacija Kursiniai darbai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 25 puslapiai (1740 žodžių)
  • Universitetas
  • Aviacijos kursiniai darbai
  • Microsoft Word 1778 KB
  • Lėktuvo vairų valdymo sistema
    10 - 10 balsai (-ų)
Lėktuvo vairų valdymo sistema. (2016 m. Balandžio 30 d.). http://www.mokslobaze.lt/lektuvo-vairu-valdymo-sistema.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 07 d. 18:31