Lietuviškos duonos paklausa Lietuvoje ir Latvijoje


Ekonomikos referatas. Įvadas. Teorinė analizė. Paklausos samprata. Praktinė analizė. Užsienio ir Lietuvos kepyklų duonos paklausos analizė. Lietuvoje. Latvijoje. Išvados. Literatūra.


2010 m. Latvijoje buvo atliekama apklausa, kurios tikslas buvo išsiaiškinti veiksnius padėsenčius padidinti duonos pardavimus. Apklausoje dalyvavo 125 respondentai. Apklausoje itin aktyviai dalyvavo 31-50 metų amžiaus respondentai.

Respondentai minėjo, kad daugiausiai apie naują duonos gaminį sužino iš šeimos, kaip minėjo mažiausiai duonos naujovėmis domisi pačiuose prekybos centruose. Taip pat buvo teirautasi apie veiksnius įtakojančius duonos pirkimą, jie pagrindinius išskyrė šiuos:

Didžiajai daliai nėra tokia svarbi duonos reklama per televiziją ar radiją;

Žmonės taip pat išskyrė, kad be galo svrabu organizuojamos degustacijos pardavimo vietose, dovanos, loterijos, žaidimai ir k.t.

Tyrimo metu buvo klausiama, o kas neskatina dažniausiai pirkti duonos? Respondentai teigė: per didelė kaina, netaikomos nuolaidos, labai dažnai ant duonos gaminių nėra pateikiama išsami gaminio sudėtis.

Kaip šiuo metu nustatomos gaminių kainos? Seniau kainas apspręsdavo pirkėjo ir pardavėjo derybos. Pardavėja sprašydavo didesnės kainos nei prekė verta, o pirkėjas siūlydavo mažesnę nei galėjo mokėti. Taip besiderėdamos abi šalys susitardavo dėl rpiimtino varianto. Todėl už tą pačią prekę atskiri pirkėjai mokėdavo skirtingą kainą. Tačiau kaina buvo laikoma svarbiausiu pirkėjo pasirinkimo veiksniu. Ir nors šiandien pirkėjų apsisprendimą lemia daugybė kitų rinkodaros elementų, vargingesnėse valstybėse ar visuomenės sluoksniuose senoji taisyklė vis dar galioja. Taigi maisto produktų kainos ir šiandien dažnai laikomos prekės kokybės išraiška. Duonos kainos taip pat nėra išimtis.

Įvertinęs minėtus kriterijus prekybininkas renkasi vieną kainos nustatymo metodą iš kelių:

Remiantis vykdyta apklausa Latvijoje veiksniai įtakojantys vis dėl to pirkti lietuvišką duoną Latvijoje yra: geras skonis, vykdomos akcijos, kokybės ir kainos santykis bei išsami informacija apie duonos sudėtį. Tad galim pasigirti, kad mūsų gaminiai yra pukiai perkami ne tik Lietuvoje, bet ir kitose šalyse.

  • Ekonomika Referatai
  • 2014 m.
  • 11 puslapių (1682 žodžiai)
  • Ekonomikos referatai
  • Microsoft Word 119 KB
  • Lietuviškos duonos paklausa Lietuvoje ir Latvijoje
    10 - 4 balsai (-ų)
Lietuviškos duonos paklausa Lietuvoje ir Latvijoje. (2014 m. Kovo 19 d.). http://www.mokslobaze.lt/lietuviskos-duonos-paklausa-lietuvoje-ir-latvijoje.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 23:33