Lietuvos - AIrijos eismo saugumo palyginimas


Logistikos referatas. Įvadas. Avaringumas keliuose. Eismo saugumas. Trumpai apie lietuvą. Eismo saugumas- Lietuvoje. Trumpai apie airiją. Eismo saugumas- airijoje. Lietuvos ir airijos eismo saugumo palyginimas. Išvados. Informacijos šaltiniai.


Šiame darbe, kalbėsime apie kelių transportą, kadangi tai viena patogiausių susisiekimo priemonių, kuria nesunkiai įveikiami net ir dideli atstumai. Jis pasižymi mobilumu- važiuoja nuo durų iki durų. Tai sritis, su kuria susiduriame kasdien.

Kelių eismo nelaimių priežastys labai įvairios. Dažniausiai skiriami keturi eismo įvykių priežasčių veiksniai: eismo dalyvis (žmogiškasis faktorius); transporto priemonė; kelias; jį supanti aplinka (Gužys, 2004) ir penktoji sudedamoji dalis  –  visuomenė (Pečeliūnas, Pikūnas, 2005). Eismo įvykiai, taip pat gali įvykti dėl kelio arba transporto priemonės būklės. Tačiau, dažniausias šių eismo nutikimų kaltininkas-žmogus. Todėl, natūralu, jog siekiant užtikrinti saugumą, stengiamasi kelius ir automobilius kuo labiau pritaikyti žmogaus patogumui.[2]

Avaringumas  –  procesas, apimantis ne vien išorines priežastis, bet ir lemiamas vidinių žmogiškųjų motyvų, todėl išskiriant pagrindinius avaringumo priežastinius ryšius labai svarbu į šią problemą pažvelgti kompleksiškai.

Vairuotojai svarbiausių žinių įgyja lankydami kursus vairuotojo pažymėjimui gauti. Vairuotojo meistriškumas didėja vairuojant transporto priemones.

Lietuvoje yra 21324,85 km kelių, tai magistraliniai – 1750,05 km., krašto – 4947,90 km., rajoniniai – 14626,90 km.

Lietuvos eismo įvykius fiksuoja policija, o jų statistiką veda Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

Siekiant padidinti eismo saugumą Lietuvos keliuose įrengta daug greičio matuoklių, kurie padeda užfiksuoti pažeidėjus ir juos patraukti teisinėn atsakomybėn. Taip pat vykdomi nuolatiniai policijos reidai, vykdomos akcijos, kurios skatina atsargesnį elgesį keliuose.

Eismo įvykiuose žuvusiųjų skaičius netolygus, matoma, kad nuo 2013 metų iki 2014 metų žuvusiųjų skaičius išaugo vienuolika asmenų.

Nuo 2010 metų leidžiama maksimali AKK (alkoholio koncentracija kraujyje) yra 0,5 promilės, jauniems ir profesionaliems vairuotojams 0,2 promilės. Anksčiau buvo 0,8 promilės iki 2009. Buvo apskaičiuota, kad išgėręs vairuotojas (vairuotojas su AKK> 0,2 promilės) buvo veiksnys 15,5% mirtinų avarijų

Manoma, kad 1,5% vairuotojų ir motociklininkų dalyvavusių mirtinuose susidūrimuose 2005-2007 m vartojo narkotikus. Neteisėtas narkotikų vartojimas buvo paplitęs tarp vyrų ir jaunų vairuotojų Airijoje.

Airijoje yra nelegalu vairuoti ir laikyti rankoje mobilųjį telefoną. 2013 metais atliktas tyrimas parodė, kad iš 13652 pravažiuojančių automobilių 582 vairuotojai naudojosi mobiliuoju telefonu. Tai sudaro daugiau, kaip 4 procentus visu vairuotojų.

  • Logistika Referatai
  • 2015 m.
  • 14 puslapių (2321 žodis)
  • Kolegija
  • Logistikos referatai
  • Microsoft Word 100 KB
  • Lietuvos - AIrijos eismo saugumo palyginimas
    10 - 5 balsai (-ų)
Lietuvos - AIrijos eismo saugumo palyginimas. (2015 m. Balandžio 22 d.). http://www.mokslobaze.lt/lietuvos-airijos-eismo-saugumo-palyginimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 11 d. 06:18