Lietuvos apskričių viršininkų administracijų ir aukštojo mokslo reformų įvertinimas remiantis C. Pollitt ir G. Bouckaert įvardintomis reformų strategijomis


Viešojo administravimo referatas. Įvadas. C. Pollitt ir G. Bouckaert įvardytų reformų strategijų apžvalga. Lietuvos apskričių viršininkų administracijų reformos įvertinimas. Lietuvos aukštojo mokslo reformos (2009-2012 m. ) įvertinimas. Išvados. Literatūra. Priedai.


Lietuvos viešojo valdymo reformos (apskričių viršininkų administracijų ir aukštojo mokslo) buvo orientuotos į tikslus, kurie Lietuvos institucijų valdymą turėjo paversti moderniu. Viešojo valdymo reformų tikslai buvo nukreipti į organizacinę struktūrą, plėtojant horizontalią ir vertikalią specializacijas, naikinat hierarchinį valdymą ir biurokratizmą. Be to vis intensyvėjantys globaliniai ekonominiai ir politiniai pokyčiai bei Lietuvos narystė ES paskatino vykdyti reformas, nes iš šalių-kandidačių buvo pareikalauta turėti „reikiamus administracinius gebėjimus acquis communautaire įgyvendinimui, ir prieš įstojiminių, vėliau – ES struktūrinių paramos fondų valdymui“. Taigi iškilo būtinybė valdymo struktūras racionalizuoti ir modernizuoti.

Tyrimo objektas – apskričių viršininkų administracijų panaikinimo reforma ir aukštojo mokslo reforma.

Darbo tikslas – įvertinti apskričių viršininkų administracijų panaikinimą bei aukštojo mokslo pasikeitimus viešojo administravimo reformos kontekste.

Darbo uždaviniai:

atlikti C. Pollitt ir G. Bouckaert įvardytų reformų strategijų apžvalgą.

įvertinti apskričių viršininkų administracijų panaikinimo reformą.

įvertinti aukštojo mokslo reformą (2009-2012 metais).

įvardinti kokia apskričių viršininkų administracijų panaikinimo bei aukštojo mokslo reformų strategija pasirinkta pagal pateiktą C. Pollitt ir G. Bouckaert reformos modelį.

C. Pollitt ir G. Bouckaert įvardytų reformų strategijų apžvalga

Viešojo valdymo reformą autoriai įvardiją kaip strateginį sprendimų priėmimą, kuriame sąveikauja trys sistemos – politinė sistema, rinkos ekonomikos bei teisės ir administracinė sistema. Šiose sistemose dalyvauja visuomenės piliečiai ir sprendžia apie jų legitimumą. Minėtas sistemas vieną nuo kitos skiria platus normų, taisyklių ir kultūrinių prielaidų diapazonas.

Tradicinės kontrolės griežtinimas susijęs su išlaidų apribojimu, naujų darbuotojų nepriėmimu, kampanijų vykdymas prieš korupciją ir švaistymą.

Administracinės sistemos modernizavimas susijęs su spartesniu ir lankstesniu biudžeto sudarymu, vadyba ir paslaugų teikimo vartotojams būdais.

Administracinės sistemos pajungimas rinkai susijęs su rinkos mechanizmų įtraukimu (kuo daugiau) į administracinę ir teisinę sistemą. Tuomet viešojo sektoriaus organizacijos yra priverstos konkuruoti tarpusavyje, taip siekdamos padidinti savo produktyvumą ir jautrumą vartotojams.

Administracinės sistemos minimizavimas susijęs su uždavinių perdavimu rinkos sektoriui.

Išvardintos keturios strategijos yra skirtingos ir savitos. Jų nereikia vykdyti iš eilės ar kita tvarka, taip pat jos negali būti vykdomos ir kartu.

Lietuvai tapus ES nare, šalies regioninėje politikoje atsirado naujovių. Padidėjo būtinybė efektyvaus planavimo ir strategijų kūrimo. Tuo tikslu Lietuvoje buvo pradėta vykdyti apskričių viršininkų administracijų reforma (toliau AVA). Apskričių reformos tikslas buvo mažinti valdininkų skaičių, panaikinti nereikšmingas valstybės funkcijas taip sutaupant valstybės biudžeto lėšų ir pereinant prie skaidresnio valdymo. Be to norėta įgyvendinti valdžios priartinimą prie visuomenės.

Viešojo administravimo sistemos pokyčiai, siekiant užtikrinti skaidresnį valstybės valdymą ir taupyti valstybės išlaidas, buvo būtini ir vertintini teigiamai. Vyriausybė, nustačiusi ambicingą tikslą – likviduoti apskričių viršininkų administracijas, susidūrė su nemažais iššūkiais. Per pusantrų metų reikėjo inicijuoti 82 įstatymų pakeitimus, priimti beveik 200 nutarimų pakeitimų, įvertinti apskričių viršininkų funkcijų vykdymo tolesnį poreikį, perskirstyti apskričių viršininkų administracijų turtą ir įstaigas.

  • Viešasis administravimas Referatai
  • 2015 m.
  • 17 puslapių (3488 žodžiai)
  • Universitetas
  • Viešojo administravimo referatai
  • Microsoft Word 535 KB
  • Lietuvos apskričių viršininkų administracijų ir aukštojo mokslo reformų įvertinimas remiantis C. Pollitt ir G. Bouckaert įvardintomis reformų strategijomis
    10 - 10 balsai (-ų)
Lietuvos apskričių viršininkų administracijų ir aukštojo mokslo reformų įvertinimas remiantis C. Pollitt ir G. Bouckaert įvardintomis reformų strategijomis. (2015 m. Balandžio 01 d.). http://www.mokslobaze.lt/lietuvos-apskriciu-virsininku-administraciju-ir-aukstojo-mokslo-reformu-ivertinimas-remiantis-c-pollitt-ir-g-bouckaert-ivardintomis-reformu-strategijomis.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 02:38