Lietuvos apskričių viršininkų administracijų reformos įvertinimas


Politologijos referatas. Įvadas. Lietuvos apskričių viršininkų administracijų reforma. Reformos prielaidos. Reformos tikslai. Reformos esmė. Ava reformos rezultatų apžvalga. Ava reformos vertinimas. Išvados. Literatūra. Lietuvos penkioliktosios vyriausybės veiklos programoje pažymima, kad vienas iš septynių esminių permainų. Metais planų – teritorinio valdymo pertvarka, kurios dėmesio centru tapo apskrities viršininko administracijos (ava) institucija. Vyriausybė siekia permainų, būtinų tam, kad lietuva kuo labiau atitiktų es standartus ir būtų racionaliai panaudojama es skiriama finansinė parama. Es valdymo ir administravimo standartai visur vienodi: biurokratijos mažinimas, valstybės biudžeto lėšų taupymas, korupcijos mažinimas, valdžios efektyvumo bei skaidrumo didinimas. Lietuvos vyriausybė konstatavo, kad apskričių viršininkų administracijos – nereikalinga ir neefektyvi tarpinė valstybės valdymo grandis. Taigi, jau. Metais buvo inicijuota apskričių viršininkų administracijų reforma, kada vidaus reikalų ministras raimundas palaitis pasirašė ir vyriausybei pateikė įstatymo projektą, kuriuo naikinama apskrities viršininko institucija, o apskričių viršininkų administracijų funkcijos perskirstomos savivaldybėms ir ministerijoms arba naikinamos. Mat iki. Turi būti pertvarkyta lietuvos teritorinė statistinė struktūra ir suformuoti regionai, atitinkantys europos sąjungos teritorinių statistinių vienetų nomenklatūros antrąjį lygį. Regionų pagrindu nuo. Būtų planuojama ir administruojama es struktūrinė parama. Nieko stebėtino, kad ava reforma, kaip ir daugelis kitų lietuvoje vykdytų ar vykdomų reformų, susilaukė kritikos, nepaisant teigiamų šios reformos tikslų ir pasiektų rezultatų. Taigi, kyla klausimas, ar ši reforma lietuvai iš vis yra naudinga? Tyrimo objektas: lietuvos apskričių viršininkų administracijų reforma. Darbo tikslas: įvertinti lietuvos apskričių viršininkų administracijų reformą.


Lietuvos penkioliktosios vyriausybės veiklos programoje pažymima, kad vienas iš septynių esminių permainų 2008–2009 Taigi, jau 2009 Mat iki 2014 m. Turi būti pertvarkyta Lietuvos teritorinė statistinė struktūra ir suformuoti regionai, atitinkantys europos sąjungos teritorinių statistinių vienetų nomenklatūros antrąjį lygį. Regionų pagrindu nuo 2014 m. Būtų planuojama ir administruojama es struktūrinė parama [1 lr valstybės kontrolė. Valstybinio audito ataskaita apskričių viršininkų administracijų funkcijų perskirstymas . Vilnius. Preiga internetu: http://www. Vkontrole. Lt/failas. Aspx?Id=. P. ].

Taigi, kyla klausimas, ar ši reforma Lietuvapskrities viršininko institucija buvo įsteigta 1995 metais, tačiau jau 2001 metais buvo svarstoma galimybė panaikinti apskritis. Ilgą laiką dėl apskričių viršininkų nebuvo vieningo politinio sprendimo, todėl apskritys buvo reformuojamos, peržiūrint kai kurias jų kompetencijai priskirtas funkcijas. Dėl to nebuvo išvengta funkcijų dubliavimo ir iš dalies neužtikrintas gyventojų poreikių tenkinimas. Tik 2008 metais seimas pritarė penkioliktosios vyriausybės veiklos programai, kurioje numatyta, įkūrus regionus ir apskričių funkcijas perdavus savivaldybėms, panaikinti apskritis [2 lr valstybės kontrolė. Valstybinio audito ataskaita apskričių viršininkų administracijų funkcijų perskirstymas . Vilnius. Preiga internetu: http://www. Vkontrole. Lt/failas. Aspx?Id=2457 p. 3].

Viešojo administravimo sistemos pokyčiai, siekiant užtikrinti skaidresnį valstybės valdymą ir taupyti valstybės išlaidas, buvo būtini ir vertintini teigiamai.

  • Politologija Referatai
  • 2011 m.
  • 13 puslapių (2459 žodžiai)
  • Universitetas
  • Politologijos referatai
  • Microsoft Word 48 KB
  • Lietuvos apskričių viršininkų administracijų reformos įvertinimas
    10 - 2 balsai (-ų)
Lietuvos apskričių viršininkų administracijų reformos įvertinimas. (2011 m. Lapkričio 17 d.). http://www.mokslobaze.lt/lietuvos-apskriciu-virsininku-administraciju-reformos-ivertinimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 04:38