Lietuvos biudžetas skaičiavimas


Finansų savarankiškas darbas. Įvadas. Lietuvos respublikos valstybės biudžetas. Lietuvos biudžeto sąndara ir formavimo principai. Biudžeto esmė ir funkcijos. Pagrindiniai biudžeto formavimo principai. Lietuvos respublikos biudžeto sandara. Lietuvos respublikos biudžeto pajamų formavimas. Lietuvos respublikos biudžeto pajamų paskirstymas. Ateinančių metų biudžetas. Išvados. Literatūra ir šaltiniai.


Darbo tikslas: aptarti Lietuvos valstybės biudžetą, pajamų formavimą ir paskirstymą.

Darbo metodai: Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo analizė, valstybės biudžeto pajamų ir asignavimų struktūros analizė, literatūros analizė. Pajamų formavimo ir asignavimų paskirstymo analizė.

Akcizų surinkta 3 mlrd. 384 mln. litų (apie 16,1 proc. nacionalinio biudžeto pajamų).

2012 metais gauta didesnė grąžą iš valstybės valdomų įmonių – buvo siūloma, kad valstybės įmonės 50 proc. gauto paskirstytojo pelno išmokėtų valstybei. Dėl to valstybės, biudžeto pajamos 2012 metais padidėjo daugiau nei 100 mln. litų.

Nuo 2013 metų Sausio 1 d. minimalus darbo užmokestis ūgtelėjo iki 1000 Lt.

Analizuojant trejų metų pajamas galima daryti išvada, kad sumos kardinaliai nesikeičia visais metais. Lyginant didelių pakitimų nepastebėta.

Remiantis Lietuvos Respublikos Finansų Ministerijos duomenimis pateikta 2012, 2013, 2014 metų valstybės išlaidų pagal sritis diagrama.

Iš pateiktų duomenų matyti kad visais lyginamais metais didelių pakitimų nematyti.

Didžioji dalis išlaidų paskirta socialinei apsaugai, daugiau nei 40 % visų valstybės pajamų.

Antroje vietoje švietimui apie 15% ir sveikatos apsaugai daugiau nei 10 %.

Valstybės tarnautojų DU skirta visais metais vienoda dalis asignavimų t.y. 3 %, nors ir nuo 2013 m. Sausio 1 d. minimalus DU pakilo iki 1000 Lt.

Apibendrintai galima teigti, kad 2015 valstybės biudžeto sudarymas atsakingas momentas, nes biudžetas ruošiamas nebe litais o nauja Lietuvos Respublikos valiuta įsigalinčia nuo 2015 m. Sausio 1d. Eurais. Sumų skaičiai sumažėjo trečdaliu. Prie ekonomikos skatinimo žymiai prisidės padidinti asignavimai. Prognozuojama, kad pajamos iš mokesčių sudarys 6 % daugiau, nei buvo planuota 2014 metais.

Valstybės biudžetas tai centralizuotas finansinių išteklių fondas, kuriame, sukaupiama ir perskirstoma dalis Lietuvos Respublikos nacionalinių pajamų. Biudžete sukaupti finansiniai ištekliai naudojami bendravalstybinėms reikmėms finansuoti. Biudžeto sandarą reglamentuoja Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymas, kurio paskirtis nustatyti valstybės ir savivaldybės biudžetų turinį, rengimo, tvirtinimo, vykdymo, vertinimo ir kontrolės pagrindines nuostatas.

Lietuvos Respublikos pajamų paskirstymas kiekvienais metais paskirstymas vyksta nelygiai. Tobulinamas pagal tų metų numatomus poreikius.

Lietuvos biudžetas skaičiavimas. (2014 m. Gruodžio 31 d.). http://www.mokslobaze.lt/lietuvos-biudzetas-skaiciavimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 10:26