Lietuvos geležinkeliai Gamybinės praktikos ataskaita


Informatikos praktikos ataskaita.

Praktikos tikslai ir uždaviniai. Įvadas. Organizacijos struktūra, veiklos procesų analizė. Apie Kybartų geležinkelio stotį. Kompiuterinio tinklo panaudojimas. Interneto panaudojimas. Stoties informacinės sistemos. Kompiuterinė įranga. Informacijos apsauga. Savarankiškas darbas. Tinklo projektavimas. Tinklo pritaikymas ir jo vartotojai. Tinklo struktūros parinkimas. Serverio pasirinkimas. Tinklo topologijos parinkimas. Techninės įrangos parinkimas. Programinės įrangos parinkimas. Ekonominė dalis. Projekto vertės apskaita. Išvados. Naudota literatūra.


Transportui tenka svarbus vaidmuo kuriant materialines vertybes, racionaliai išdėstant gyventojų susisiekimo poreikius. Transportas yra būtinas atliekant vežimus tarp įmonių, rajonų, šalių. Lietuvos Respublikos Vyriausybė transporto sistemos vystymąsi laiko prioritetiniu, reikalaujančiu daug pastangų, milžiniškų investicijų ir laiko. Kur didelė bendrovė, ten didelis informacijos ir duomenų srautas, gausi kompiuterinė įranga, IS panaudojimas ir kitos IT.

Todėl savo gamybinę praktiką atlikau akcinėje bendrovėje ,,Lietuvos geležinkeliai“. Praktikos vieta - Kybartų geležinkelio stotis, adresas Kudirkos Naumiesčio g. 4, LT-70414, Vilkaviškio rajonas. Praktikos trukmė - 2 mėnesiai.

Kiekvieną įmonės darbuotoją priimant į darbą duodami nuostatai kuriuose aiškiai nurodomas jo darbo uždaviniai ir funkcijos.

Įmonės valdymo trūkumai:

Dėl techninių keitimų, remonto nukenčia net tik keleivių bet ir krovinių vežimas.

Dabar Kybartų geležinkelio stotis pagal paskirtį ir veiklos pobūdį yra priskiriama perdavimo stočių ir pasienio stočių grupėms. Perdavimo stotims priskiriama, nes turi išplėtotą kelių tinklą, būtinus techninius įrenginius ir darbuotojus, kurie užtikrina, kad kitai valstybei būtų perduodami ir iš jos priimami techniniu bei komerciniu požiūriu tvarkingi riedmenys ir konteineriai bei tinkamai įforminti kroviniai. O pasienio stotims priskiriama, nes yra arčiausiai Lietuvos Respublikos valstybės sienos su Rusijos Federacija (Kaliningrado sritimi), kurioje valstybės institucijos atlieka pasienio kontrolės procedūras, susijusias su tarptautiniais krovinių ir keleivių vežimais.

Pagal naudojimo pobūdį kompiuterių tinklas gali būti:

Kybartų geležinkelio stotyje kaip ir visoje AB „Lietuvos geležinkeliai“ internetas yra neatsiejama darbo priemonė, kuri panaudojama susisiekimui, lengvam duomenų perdavimui ir matomumui.

Internetas bendrovėje jungia visas informacines sistemas, pavyzdžiui, tokias sistemas kaip „Iskrovinys“, „E-bilietas“, „Kontora“.

Kybartų geležinkelio stotyje įdiegtos informacinės sistemos:

Stotyje suformuotų traukinių lapų perdavimus į LG ITC.

Stotyje suformuotų traukinių lapų pervedimas į LG ITC.

Informacijos apie stotyje išformuotų traukinių perdavimas į LG ITC.

Traukinio sąstato informacijos koregavimas ir pranešimų 09 perdavimas į LG ITC.

Informacijos apie reikalingus remontuoti vagonus traukinyje patikrinimas.

Pranešimo apie remontuotinus vagonus perdavimas į LG ITC.

Išankstinių ir pradinių TPŽ įforminimas.

Pranešimų apie pradinių ir išankstinių TPŽ įforminimą perdavimas į LG ITC.

TPŽ gavimas iš LG ITC ir jų suderinimas.

Vagonų perdavimo stoties kompiuterinė informacinė sistema ( VPS KIS). Ji tvarko vagonų perdavimo ir priėmimo per valstybės sieną apskaitą. Ši sistema glaudžiai susijusi su analogiškomis sistemomis Latvijos, Baltarusijos, Kaliningrado geležinkeliuose ir Tarptautiniu skaičiavimo centru Maskvoje. VPS KIS iš esmės jau yra sukurta, tačiau geležinkelių susitarimu ji yra nuolat tobulinama dėl apskaitos metodikos, perdavimo stočių darbo technologijos, keitimosi informacija tarp centrų taisyklių keitimo. VPS KIS kartu su užbaigta OPKIS leistų efektyviai kontroliuoti kitų valstybių vagonų buvimą mūsų geležinkeliuose, organizuoti greitą jų išsiuntimą iš Lietuvos. Analogiška sistema yra kuriama ir konteinerių judėjimo per valstybės sieną apskaitai.

STOKIS yra stoties informacijos sistema su centrine duomenų baze, kurios pagrindinė funkcija valdyti vagonų judėjimą, riedmenų buvimo vietą bei atliekamas operacijas.

Informacijos apie stoties kelių užimtumą, realiame laike, pateikimas.

Optimalių režimų parinkimas traukiniams apdoroti, siekiant sumažinti taukinių prastova stotyje.

Automatinis informacijos surinkimas apie traukinius stotyje.

Ryšio palaikymas su LG ITC.

Automatinio prekinių vagonų numerių pažinimo ir registravimo informacinė sistema AVANUM. Tai programinių ir automatizuotų techninių priemonių kompleksas, veikiantis kartu su AKAS sistema ir skirtas sąstatų atvaromų/nuvaromų į/iš privažiuojamuosius kelius automatiniam prekinių vagonų numerių pažinimui ir registravimui. Prekinio vagono numeris – tai aštuonženklis inventorinis numeris savyje turintis užkoduotą informaciją.

Lietuvos geležinkeliai Gamybinės praktikos ataskaita. (2016 m. Balandžio 03 d.). http://www.mokslobaze.lt/lietuvos-gelezinkeliai-gamybines-praktikos-ataskaita.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 02 d. 20:08