Lietuvos geležinkeliai praktikos ataskaita


Logistikos praktikos ataskaita. Įvadas. Geležinkelio transporto sistema. AB „Lietuvos geležinkeliai“. Įmonės organizacinė valdymo struktūra. Darbuotojų pareigų pasiskirstymas, darbo organizavimas. AB „Lietuvos geležinkeliai“ oragnizacinė veikla. Krovinių vežimui naudojama dokumentacija. Transporto priemonių ypatumai vežant krovinius. Transporto priemonių ypatumai vežant keleivius. AB „Lietuvos geležinkeliai“ direkcijų paslaugos. Krovinių pervežimų tipai, jų ypatumai versle. Keleivių pervežimų tipai, jų ypatumai versle. Krovinių įtaka įmonės veiklai. Keleivių įtaka įmonės veiklai. Išvados. Šaltiniai. Keleiviu plackartinius vagonus – vagonai skirti tolimoms,ilgoms kelionėms, juose galima miegoti. Projektas “Nemunas”. Projektas „Vikingas“. Konteinerinis traukinys „Viking train" – tai bendras Lietuvos, Baltarusijos ir Ukrainos geležinkelių, uosto krovos kompanijų ir Klaipėdos, Odesos ir Iljičiovsko uostų projektas, geležinkeliais jungiantis Baltijos ir Juodąją jūras. Projektas “Merkurijus”. Projektas „SAULĖ“. /. Projektas “Baltijos vėjas”. Konteinerinis traukinys „Šeštokai Express". Konteinerinis traukinys "Vilnius Shuttle". Krovinių įtaka įmonės veiklai.


Logistika – tai išteklių pateikimas reikiamu metu, reikiamoje vietoje, reikiama kaina, bei reikiamos kokybės, keleivių ir krovinių pervežimas nuo taško A iki taško B, parenkant patį pigiausia, greičiausią ir geriausią maršrutą. Lietuvoje pervežimai vyksta geležinkelių, kelių, jūrų, bei oro ir vidaus vandenų keliais. Tačiau gamybinės praktikos metu daugiau sužinojau būtent apie geležinkelių transporto rūšį, sparčiai tobulėjančią ir populiarėjančią Lietuvoje.

Krovinių gabenimą geležinkeliais tikrai galima pavadinti optimaliausiu ir patikimiausiu pervežimo būdu. Jis suteikia galimybė vežti didelį krovinių kiekį vienu metu, artimais ir tolimais maršrutais už gana neaukštą kainą, palyginus su kitomis transporto rūšimis. Geležinkelių transportu gabenti galima viską – nuo maisto produktų, pramoninių prekių iki automobilių ar net pavojingų krovinių, tokių kaip sprogstamosios medžiagos, degieji skysčiai, dujos ir panašiai. Atlikdama gamybinę praktiką sužinojau kaip geležinkeliais gabenami kroviniai, pamačiau kaip darbas vyksta Vilniaus geležinkelio krovinių stotyje. Pagrindinis gamybinės praktikos tikslas – kuo daugiau sužinoti apie AB „Lietuvos geležinkeliai“ siūlomas krovinių ir keleivių pervežimų paslaugas, pamatyti kaip vyksta darbas vienoje iš didžiausių transporto įmonių Europos Sąjungoje. Gamybinės praktikos pagrindiniai uždaviniai :

1825m. rugsėjo 25d. – data kai geležinkelių transportas buvo įteisintas ir pripažintas kaip transporto rūšis. Anglijos parlamentas leido veikti Darlingtono ir Stocktono geležinkeliui. Nuo šios datos geležinkelių transportas sparčiai populiarėjo ir šiuo metu geležinkelius turi maždaug 150 valstybių, o bendras jų ilgis apie 1,3mln. km. Tačiau geležinkelių tinklas nevienodai pasiskirstęs, yra didžiulių plotų kur jų tinklas retas arba jų išvis nera, pavyzdžiui Islandijoje. Iki 2-ojo pasaulinio karo geležinkelių ilgis didėjo, o geležinkelių transportas buvo svarbiausia susisiekimo rūšis, tačiau po 2-ojo pasaulinio karo geležinkelių reikšmė pradėjo mažėti, ypač Didžiojoje Britanijoje, Prancūzijoje, Vokietijoje ir kitose Vakarų Europos šalyse, bei JAV. Žinoma taip yra ne visose šalyse, tokiose kaip Rusijoje, Kinijoje, Indijoje geležinkelių ilgis ir toliau didėja, o tai susiję su naujų, turinčių daug gamtos išteklių teritorijų įsisavinimu. Ilgiausią geležinkelių tinklą turi JAV ir Vakarų Europos valstybės, kurių tinklas taip pat ir tankiausias. (1000km² tenka 10km geležinkelių, Lietuvoje – 31km). Labai svarbios ir aktualios yra pasaulinės geležinkelių problemos. Skiriasi plotis tarp bėgių, todėl gabenant krovinius juos tenka perkrauti arba keisti riedmenis, o visa tai užima daug laiko. Europinės (standartinės) vėžės geležinkeliai – 1435mm, o rusiškos vėžės geležinkeliai – 1520mm. Skirtingą plotą tarp bėgių lemia dvi priežastys – strateginiai tikslai ir ekonominė priežastis.

1520mm pločio vėžės 1753,5km driekiasi į Baltijos valstybes bei NVS šalis.

750mm pločio vėžės 69km driekiasi siaurojo geležinkelio linija, veikianti ruože nuo Panevėžio iki Rubikių, vedanti pro Troškūnus, Anykščius. Tai vienas unikaliausių inžinerinio paveldo paminklų Lietuvoje,o taip pat ilgiausias Europoje. Jis buvo statomas tarpukario metais, o XXa. pirmoje pusėje siaurasis geležinkelis buvo pagrindinė transporto priemonė Aukštaitijoje pervežanti keleivius ir krovinius.

Kaip ir kitos transporto rūšys geležinkeliai turi savo kelio apsaugą :

Yra skiriamos 6 kelių kategorijos, kuriose skirtingai ribojamas greitis :

Geležinkelių transportas turi savų privalumų ir trūkumų kitų transporto rūšių atžvilgiu. Jis ekonomiškiausias vidutiniais nuotoliais, punktualus, gana ekologiškas, nėra taršus, lyginant su kelių transportu galima vežti didelį krovinių kiekį vienu metu, tuo tarpu kai fūra Lietuvoje veža iki 40 tonų, geležinkeliais vežami sąstatai su 4-6 tūkstančiais tonų. Tačiau jis triukšmingas, nemanevringas, brangi infrastruktūra.

Lietuvos geležinkeliai praktikos ataskaita. (2015 m. Lapkričio 14 d.). http://www.mokslobaze.lt/lietuvos-gelezinkeliai-praktikos-ataskaita.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 20:46