Lietuvos geležinkelio transporto sistema


Logistikos savarankiškas darbas.

Įvadas. Lietuvos transporto rinka teoriniu aspektu. Transporto rinkos samprata. Geležinkelio transporto infrastruktūra. Geležinkelio transporto privalumai ir trūkumai. AB „Lietuvos geležinkeliai“ apžvalga. Išvados. Literatūra.


Darbo struktūra ir apimtis. Darbą sudaro įvadas, 1 dalis su poskyriais, išvados, literatūros sąrašas. Darbo apimtis 14 puslapių be priedų.

Kiekviena iš šių transporto rūšių konkrečioje transporto sistemoje atlieka tam tikrą funkciją atsižvelgiant į savo technines bei ekonomines ypatybes, „pervežimo galią“, geografinę ir istorinę išsivystymo specifiką. Geležinkelio pagrindiniai funkciniai komponentai geležinkelio riedmenys, stotys, ryšių ir energijos tiekimo įrenginiai. Automobiliams priklauso keliai, kelių transporto priemonės. Jūrų bei vandens transportui reikalingi jūrų bei vandens keliai, uostai, prieplaukos, laivai. Oro transporto rinkoje labai svarbūs lėktuvai, oro trasos, bei vamzdynams funkcionavimui svarbūs: vamzdynų linijos, įvairių inžinierinių statinių gausa. Kiekviena iš šių transporto rūšių konkrečioje transporto sistemoje atlieka tam tikrą funkciją.

Pagrindiniai infrastruktūros tinklo plėtros tikslai: leistino greičio, kelio pralaidumo ir maksimalaus prekinių traukinių svorio didinimas, kelio konstrukcijos stiprinimas ir projektinių parametrų gerinimas, leistinos ašies apkrovos didinimas, kelio nuolydžių mažinimas ir trasos kreivių spindulių didinimas, linijų elektrifikavimas, telekomunikacijų ir traukinių eismo valdymo sistemų modernizavimas.

antrojo kelio elektrinės centralizacijos ir Nemuno kelyno elektrinės centralizacijos įrengimas,

S. Truu (2010) teigia, kad įmonės pasinaudoja geležinkelio transporto pajėgumais dėl to, kad galima vežti platų prekių asortimentą, pavyzdžiui anglį, plieną bei kitus sunkiuosius metalus ar prekes. Taip pat pateikia šiuos geležinkelio kitus privalumus ir trūkumus:

Geležinkelio transportas labai svarbus dėl jo greito krovinių vežimo dideliais atstumais. Geležinkelių transportas yra ekonomiškiausias būdas gabenti tam tikrų konkrečių rūšių krovinius, pavyzdžiui, kietą mineralinį kurą, žaliavas ir chemijos produktus

Geležinkelių ir kelių transportas turi didelę neigiamą reikšmę aplinkai (triukšmas, teritorijųsutrikdymas). Tačiau kaip pastebima, geležinkelio transportas gali sukeltimažiau taršos, mažiau šiltnamio efektą sukeliančių dujų ir mažiau spūsčių.

Atlikus lyginamąją atskirų ir geležinkelio transport lyginamąją analizę, pastebima, tiek sausumos ir vandens transporto rūšys turi privalumu ir trūkumų. Išskiriama jūrų ir kelių transportą turintį daugiau trūkumų. Lyginant šias transporto rūšis, reikia paminėti geležinkelio transportą, dėl jo greito krovinių vežimo dideliais atstumais. O taip pat geležinkelio transportas yra pranašesnis šiais kriterijais: saugumu, patikimumu, talpumu.

2016 m. vietiniais traukiniais vežta 3,6 proc., o tarptautiniais traukiniais – 12,7 proc. keleivių mažiau, palyginti su 2015 metais.

Bendrovės formavimo tarptautiniais traukiniais keleiviai buvo vežami maršrutais Vilnius–Maskva–Vilnius, Vilnius–Sankt Peterburgas–Vilnius ir nuo 2015 m. gegužės – maršrutu Vilnius– Minskas–Vilnius. Maršrutu Vilnius–Maskva–Vilnius keleivių skaičius sumažėjo 28,8 proc., o maršrutu Vilnius–Sankt Peterburgas–Vilnius – 28,7 proc., tačiau dėl išaugusių keleivių srautų maršrutu Vilnius–Minskas–Vilnius 2016 m. tarptautiniai vežimai bendrovės formavimo traukiniais didėjo 8,0 proc., jais keliavo 274,5 tūkst. žmonių.

Lietuvos geležinkelio transporto sistema. (2017 m. Balandžio 25 d.). http://www.mokslobaze.lt/lietuvos-gelezinkelio-transporto-sistema.html Peržiūrėta 2017 m. Lapkričio 25 d. 04:15