Lietuvos geležinkelių tiesimas


Transporto referatas. Įvadas. Lietuvos geležinkelių pradžia. Nepriklausomos Lietuvos geležinkeliai, jų veikla iki 1940 metų. Geležinkeliai po 1940 metų. Geležinkeliai nepriklausomybės laikotarpiu nuo 1991 metų. Išvados. Literatūra.


Vėžių kelias jau buvo žinomas antikinėje Graikijoje, tačiau tik XIX a. pr. anglies kasyklose imta naudoti ketaus bėgius su arklių traukiamais vagonais. O geležinkelio gimimo metais laikomi 1825-ieji, kai G. Stephensonas Anglijoje pagamino pirmąjį garvežį, ir jis įveikė 25 km Stoktono – Darlingtono kelią. 1837 m. jau ir Rusijoje prasidėjo geležinkelio tiesimo darbai, o Lietuvos geležinkelio kūrimo pradžia laikomi 1858 m., taigi nuo pirmųjų pasaulio geležinkelio žingsnių šią datą skiria vos 33 metai. Tad mūsų kraštas beveik koja kojon ėjo su naujausiais technikos išradimais.

Šiame darbe aprašysiu Lietuvos geležinkelių tiesimo istoriją. Susipažinsite su geležinkelių tiesimo pradžia, kada ir kur buvo nutiesti pirmieji bėgiai. Sužinosite, kaip vystėsi geležinkelių tiesimas nepriklausomos Lietuvos metais ir praūžus antrajam pasauliniam karui.

Lietuvą prievarta įjungus į sovietų sąjungą, geležinkelio darbas buvo pertvarkomas pagal SSRS galiojusią tvarką. Prasidėjus karui, SSRS valdžios sprendimu dalis Lietuvos geležinkelių technikos iškelta į Rytus, o visų hitlerinės vokietijos okupuotų teritorijų geležinkelių valdymas sukoncentruotas karinės geležinkelių administracijos centre Rygoje. Vokiečių okupacinė valdžia siekė, kad Lietuvos geležinkelių specialistai aktyviai dirbtų karo fronte. Trūkstant darbuotojų Rusijos ir Baltarusijos geležinkelių stotyse, Lietuvos geležinkelininkai buvo siunčiami į ilgalaikes komandiruotes.

Sovietmečiu dalis siaurojo geležinkelio buvo pertvarkyta į plačios vėžės šakas. Paplatinta ekonomiškai naudingiausia Šiaurės Lietuvos linija Radviliškis–Pakruojis ir rytinės dalies Švenčionėliai–Utena. Kita dalis tiesiog išardyta kaip nenaudinga, bet labiausiai nukentėjo tankiausias Šiaurės Lietuvos siaurojo geležinkelio tinklas: išmontuoti Joniškėlio–Žeimelio, Skapiškio–Suvainiškio ruožai. Tuometinės valdžios ūkio politika daugiausia dėmesio ir finansų skyrė tranzitiniams plačiojo geležinkelio ruožams, didelių gamyklų krovinių keliams ar keleivių vežimui tarp didžiųjų miestų, o vietiniam ūkiui ir pramonei aptarnauti buvo finansuojamas automobilių transportas.

  • Transportas Referatai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 10 puslapių (1626 žodžiai)
  • Kolegija
  • Transporto referatai
  • Microsoft Word 43 KB
  • Lietuvos geležinkelių tiesimas
    10 - 3 balsai (-ų)
Lietuvos geležinkelių tiesimas. (2015 m. Gegužės 14 d.). http://www.mokslobaze.lt/lietuvos-gelezinkeliu-tiesimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 18:36