Lietuvos ir Norvegijos infrastrukturos palyginimas


Logistikos referatas.

Įvadas. Teorija. Transporto teorija. Jūrų uostų teorija. Švyturių teorija. Keltų teorija. Keltai. Norvegijos keltas. Lietuvos keltas. Norvegijos ir Lietuvos keltų palyginimas. Jūrų uostai. Klaipėdos uostas. Oslo uostas. Jūrų keliai (iš oslo uosto). Švyturiai. Švyturių palyginimo išvados. Išvados. Literatūra.


Šiais laikais transportas užima didelę svarbą tiek žmonių gyvenime, tiek ekonomikoje, tačiau paskirtis yra tokia pati – nuvažiuoti nuo taško A į tašką B. Ekonomikoje transportas svarbus tuo, jog galime importuoti, eksportuoti prekes po visą pasaulį, kadangi tam turime jūros transportą, kelių transportą, geležinkelių transportą bei oro transportą. Šie transportavimo būdai yra neatsiejami, nes kartais gabenant tam tikrą krovinį reikia pasinaudoti tiek sausumos transportu, tiek vandens transporto priemonėmis. Transporto pagalba žmonės gali įsigeidę nukeliauti į betkurią šalį. Transportas taupo žmonių laiką, kadangi sutrumpina keliavimą nuo taško A i tašką B, todėl transportas yra labai svarbus kiekvieno žmogaus gyvenime. Vienas iš neatsiejamų transportavimo būdų vandens transportas. Šiuolaikinė gamyba, ypač jeigu ji yra tarptautinė, dažnai susijusi su pervežimais vandens transportu. Tai paprastai įmanoma tik tada, kai yra uostai (kartais kroviniai perkraunami atviroje jūroje arba reide). Todėl visoje transporto grandinėje uostas užima labai svarbią vietą. Antra vertus, gamybos, be pervežimų jūra, kai komplektavimo dalys gaminamos skirtinguose žemynuose, neįmanoma organizuoti, nes oro transportas naudojamas tik išimtiniais atvejais arba vežant labai brangius krovinius. Sprendžiant logistinius uždavinius, uostai įgauna didelę reikšmę ne tik kaip krovinių perkrovimo ir sandėliavimo vieta, bet ir kaip dalinės gamybos, ypač skirstymo centrų vieta. Šiame darbe, kaip tik ir nagrinėjamas transporto svarba bei vandens transportas,taip pat nagrinesime nuo vandens transporto priemonių neatsiejamus švyturius ir keltus.

Jungtys – ryšio linijos, keliai ar trasos, jungiančios du ar daugiau punktų

Transportavimo priemonės, perkeliančios žmonės ir krovinius iš punkto į punktą

Natūralūs keliai – jūros, oro erdvė, upės ir pėsčiųjų takai, kur atitinkamai paruoštos transporto priemonės kaip kelią naudoja žemės paviršių.

Dirbtiniams keliams– automobilių keliams, geležinkeliams, kanalams – būdingos labai didelės investicijos ir savaime iškylanti problema – kaip investitoriui atgauti įdėtas lėšas. Be to, dirbtinius kelius veikia aplinka ir pačios jais judančios transporto priemonės, todėl būtinos lėšos kelių būklei palaikyti. Kelio savininkai lėšas kompensuoja, imdami mokesčius arba rinkliavas. Terminalas yra vieta, kur pakraunami ir iškraunami kroviniai, pakeičiamos tos pačios ir kitos rūšies transporto priemones. Nuo terminalų paskirties priklauso jų organizavimas. Vežamus krovinius tenka pakrauti, iškrauti, grupuoti pagal transportavimo kryptis, laikinai saugoti, pristačius į paskirties terminalą. Siekiant mažinti tuščias ridas ir transporto eksploatavimo išlaidas, didesniuose terminaluose numatomos bent minimalios transporto priemonių techninės priežiūros galimybės (degalų papildymas, transporto priemonių smulkus remontas, valymas). Jei terminalo teritorija ir padėtis leidžia, numatomos platesnės techninės priežiūros ir remonto galimybės. Krovininiuose terminaluose atliekami ir taros bei konteinerių remonto darbai. Terminalai – svarbi transporto sistemos dalis, nes transportavimo greitis priklauso ne vien nuo vežimo greičio, bet ir nuo perkrovimų, keičiant transporto priemones, trukmės. Transporto priemonės skiriamos kroviniams vežti, būna atitinkamo tūrio – platformos, triumai, deniai, uždari kėbulai. Transporto priemonės turi apsaugoti krovinįnuo aplinkos poveikių. Be atvirų ar uždarų tūrių, transporto priemonėse numatomos specialios krovinio saugojimo sistemos – pakabos, šildymo-vėdinimo ar šaldymo sistemos. Transporto rūšis vertinama pagal bendruosius transporto sistemos vertinimo kriterijus:

  • Logistika Referatai
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • Vaiva
  • 26 puslapiai (3788 žodžiai)
  • Universitetas
  • Logistikos referatai
  • Microsoft Word 4159 KB
  • Lietuvos ir Norvegijos infrastrukturos palyginimas
    10 - 1 balsai (-ų)
Lietuvos ir Norvegijos infrastrukturos palyginimas. (2017 m. Sausio 06 d.). http://www.mokslobaze.lt/lietuvos-ir-norvegijos-infrastrukturos-palyginimas.html Peržiūrėta 2017 m. Rugpjūčio 22 d. 08:37